Keskustelut Puukauppa Ukrainan kriisi vaikutus !

Esillä 10 vastausta, 541 - 550 (kaikkiaan 6,872)
  • Ukrainan kriisi vaikutus !

    Merkitty: 

    Näkemyksiä , kuinka käsissä oleva kriisi vaikuttaa metsäteollisuuteen ja puuntuottajaan ? Kuinka käy kysynnän ja hintojen ?!

  • Visakallo Visakallo

    Taitaa Suomen vihreiden kannan yhtenä perustana olla syksyn  2013 tapahtumat Jäämerellä, jossa Venäjä vangitsi 30 Greenpeacen ativistia, joukossa suomalainen Sini Saarela. Putin kyllä vapautti myöhemmin Saarelan, mutta jonkinasteinen trauma siitä taisi suomalaisille ympäristöjärjestöille ja vihreille silloin jäädä.

    Jätkä

    DA-Trollilla ei taida olla pienintäkään käsitystä Ryssien nikkelitehtaan raaka-ainetarpeesta.

    Toisaalta tarvittaisiin tosimonta Venäläistä Gatz- (kevytkuorma-autoa) , joiden kantavuus lienee nykyään jotain kolme – neljä tonnia.

    Jos verrataan vaikka Äänekosken sellutehtaan ”rekkaralliin”, niin  ne eivät ole vertailukelpoisia millään mitalla. Kuitenkaan, kun olen käynyt Äänekoskella muutaman kerran, ei siellä ole minkään näköistä rekkaruuhkaa, vaikka porteista menee sisään n. 15 000 kiintoa seitsemänä päivänä viikossa, oli keli mikä tahansa.

    jees h-valta

    Eiköhän Zilit hiukan enemmän kuormaa kestä. Näkyy niitä aika raskaiden ohjuslavettien allakin olevan. Nyt vain kaikki ehjät Zilit varikon kautta Suomeen nikkelitehtaan ajoihin. Ai niin, pakotteet varmaan kieltäisivät. Pitää siis ostaa Ruotsista Scanioita. Suomessahan ei mikään kotimainen käy.

    MaalaisSeppo

    Eiköhän venäläisomisteinen Harjavallan nikkelituotanto lopu, kun rahaliikenne estyy. Ei tarvetta rekkarallille. Joskus, venäläisomistusta edeltäneenä aikana, olen siellä käynyt. Työturvallisuusmielessä ei mikään unelmapaikka.

    Jätkä

    DA-Trolli. Eivät ohjuslavettien alla olevat autot ole Zilejä, vaan Grazeja, joissa on kyllä paljon rautaa, mutta heikkovoimaiset moottorit ja voimansiirtokin on alamittainen. Kyllä ne Russkit taitaa ajella Gatz :eilla, jotka ovat lähinnä Transitin kokoluokkaa.

    arto arto

    Maksut Venäjälle hankalina rupla vain kelpaa. Eikä rahan vaihto onnistu.

    jees h-valta

    Niin, sitä saa mitä tilaa. Kyllä ruplakauppa alkaa lännelle kelvata kun tavaran tulo loppuu. Energiaa näyttää vielä tarvittavan. Taitaa tulla monelle vilu muuten euroopassa.

    Nimetön

    Venäläistä Komarsant julkasua kun nyt olen vähän seurannut niin KamAZ on Venäläisten kuorma-autojen markkinajohtaja 26% osuudella. Oisko lähes loput autot länsimaisia, ainakin Volvolla on iso osuus? KamAZ kuorma-autossa Cumminsin tiisseli ja ja Saksalaiset SF vaihdelaatikko ja Bossin polttoainejärjestelmät. Pakotteiden ensimmäisinä päivinä sanottiin että länsimaiset osat vain korvataan kotimaisilla osilla. Muttaman päivän päästä sanottiin että päästörajoituksia pitää höllätä ja länsimaisten osien korvaamisessa menee noin yksi vuosi.

    Visakallo Visakallo

    Ladan tehdas Toljatissa ilmoitti siirtävänsä työntekijöidensä kesälomat huhtikuulle, kun ei ole osia mistä autoja tekisi.

    MaalaisSeppo

    Ladan tehtaan ilmoitus tarkoitti suomennettuna, että tuotanto keskeytetään, kun ostajilla ei ole enää rahaa ostaa autoja, eikä tehtaalla rahaa ostaa osia, joiden hinta on noussut pilviin monimutkaistuneiden ostoreittien takia. Kaikkea saa Venäjälläkin, jos on varaa maksaa. Salakuljettajille oivallinen tilaisuus tienata. Ehkä Putin näkee tässä uuden mahdollisuuden tienata ja paljon.

Esillä 10 vastausta, 541 - 550 (kaikkiaan 6,872)