Mitähän motokuski hyötyisi, jos tekisi puutavaraa ohi mittalaitteiden, entä hänen työnantajansa? Mitä hyötyä olisi rekkakuskille pimitellä kuormista tavaraa johonkin ”mustaan pörssiin”. Mihin tälläinen ”pörssi” markkinoisi vohkimansa puutavaran, ja sellaisia määriä, että kannattavuus korvaisi riskinoton? Tuntuu puutavaran katoaminen jonnekkin sivuvirtoihin melko utopistiselta, tässä naapurikateuden ja silmälläpidon luvatussa maassa, jossa naapuri usein tietää ennen ja tarkemmin hakkuun tuloksen kuin metsänomistaja itse.
En minäkään usko ennen kuin Joovaaniin salaiset kansiot aukenevat. Kerran on yksi palstan osa jäänyt ostajalta tilittämättä, mutta huomasivat sen onneksi tarkistusajossa (tietokoneella).
”..Mitähän motokuski hyötyisi, jos…” Tuo olisi motolla siis mahdollista siten, että ptl mittaan ajettuna pituus nollataan ja sitten katkaistaan pölkky… Salaliittoteorioiden Joovain varmaan hekumoi ajatuksilla.
Höpöjuttuja, niitä vaan riittää. Kuuntelen mieluummin niitä, jotka tietävät ja kertovat. Kaikki on mahdollista sanoo motokuski ja eihän tämä muuten ole mahdollistakaan. Oiskoon tilinumero jäänyt kertomatta tai puut menneet vahingossa väärään kohteeseen B tai oiskoon lainattu, mutta ovat jääneet palauttamatta. Motomitan valvonta on puutteellista, yleensä kauppallisilta mittalaitteilta vaaditaan lukitus… Tuskin Visa ongelmat tähän päättyvät, olisi terveellistä oman edunkin kannalta, mennä hyssytellä huppu päässä ja tyytyä päätöksiin?
Moton mittauslaitteille ei ilmeisesti tehdä virallista tarkistusta ja hyväksyntää, kuten esim. teollisuuden vaaoille. Urakoitsijan moton mittaamia puutavaramääriä kontrolloi yhtiö, joka on kaupan osapuoli. Ei se nyt yleensä noin mene.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.