Keskustelut Puukauppa Tukkia kateissa?

Esillä 10 vastausta, 151 - 160 (kaikkiaan 203)
  • Jovain

    Manumutu 20 %, jos tulee hankintahakkaajan eduksi, sehän sopii, mieluummin näin päin ja mittauslain puitteissa. Ei ole tavatonta myöskään ”konemutuna”, mutta päinvastaisessa tarkoituksessa. Ehtottoman tarkasta mitasta peukalointia, kymmeniä prosentteja, rekkakuormia voi olla ja ei näy tilastoissa.

    mehtäukko

    ”…jos tulee hankintahakkaajan eduksi..” oli kyllä juuri päinvastoin ja siihenkin löytynee looginen selitys!

    Motomitassa se on käytännössä mahdotonta, sillä todisteellinen kiinnijääminenkin seuraa työtä jatkuvasti.

    ”mitasta peukalointia, kymmeniä prosentteja ” on täyttä potaskaa.

    Metsuri motokuski

    Jovaini on ennenkin viljellyt näitä motomitan epäluotettavuuksia.  Mitään todistetta ei kyllä ole osannut kertoa. Kunhan vain heittelee tuollaisia epätotuuksia.

    Jätkä

    Kiintomittaus pinossa on kaikin puolin oikein ja huolellisesti tehtynä  aika tarkka mittauatapa. Aina se ei tosin ole täyttänyt kriteereitä.

    Mittaus metsäautotie ojaan tehdystä pinosta on aikamoista arpomista. Mitattiin koulutusmielessä pinoa, joka oli jo luovutusmitattuna eräälle firmalle. En sano ostajaa, mutta voin valaista sen verran, että se oli joku Osuuskunta.

    Metsätraktorilla ajettu komea pino.Pinon alareuna oli, kun sisukkaasti kaivettiin – kolme dm syvemmällä kuin mistä oli mitattu. Puut oli hakattu syys-sateiden ja yöpakkasten jälkeen, joten pölkyissä oli noin sentin jääkerros käytännössä ympäriinsä.

    Kirosin hiljaa myyjää edustaneelle MHY.n toimarille, että pino on käytännössä mittauskelvoton, pitäisi odottaa kesää ja pinota pino uudestaan aluspuille.

    N.kolme metriä korkea pino olisi pitänyt mitata 60 cm matalammaksi kuin miltä se näytti ja silti vielä myyjä olisi voittanut.

    Vielä tänäkin aikana mitataan kuormia kehysmitan perusteella tehtaiden vastaanotoissa. s0000000amalla kontrolloidaan mittaustapoja ja sitä, ettei paljoa huku matkalla.

    Jovain

    Ostajalla on kontrollit tehtaalla, siellä varmistetaan mm. ettei kuormasta pääse katoamaan. Entä kannolta? Näyttö tuskin on näissä tuvissa ja motomitan tarkkuudella tässä ei ole tekemistä. Pidän melkoisena hurskasteluna jos väitetään, ettei puuta katoa tai annetaan ymmärtää, että se ei ole edes mahdollista? Katselisin mieluummin tilastoja, mutta ei ole näkynyt?

    mehtäukko

    Ennustus- arvio- tilasto voi olla Joovainille hyvä opinpolku?

    Kuljetusauto-yrittäjät ajavat joka kalikan tiliinsä autovaakan kautta. Onko motivaatiota kadotella?

    Kannolla joka ikinen pölkky putoaa teristä ptl-kuittauksen jälkeen sahauksessa. Itse mittalaite on klusterikohtaisesti pidettävä todistetusti oikeissa säädöissä. Tulokset pakollisista koe-eristä menevät samassa hetkessä korjuu-esimiehelle…

    Joovain on näissä(kin) asioissa oikea hurskastelun äiti, lietsomalla monologista epävarmuuttaan aivan selvissä asioissa. Asiasta mitään tietämättömyys on kavala tauti.

    Jovain

    Empä lähde tuota sen kummemmin avaamaan. Noilla tiedoilla mo. voi tilin saada, voi jäädä saamatta(kin)?

    mehtäukko

    Kuinka tuota avattua voi avata, kun joudut vetämään pitkää tikkua?

    Jovain

    Mehtäukko kertoo höpöjuttuja. On urakoitsijoita (tiimejä) jotka kuvittelevat pystyvänsä vetämään tiskin alta ja sitä myös tekevät. On joutunut valitsemaan puolensa ja uskomaan henkilöitä, jotka tietävät ja kertovat. Ei aina ole sitä miltä näyttää.

    mehtäukko

    Jaa että ennustus- arvio- kuvittelu-tilasto. Ihan sama.

Esillä 10 vastausta, 151 - 160 (kaikkiaan 203)