- Tämä aihe sisältää 18 vastausta, 7 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11 vuotta, 4 kuukautta sitten toimesta.
-
Tappavat koneet
Viimeisen parin viikon aikana on sattunut useita mönkijäonnettomuuksia. Kaikki tuskin edes päätyvät julkisuuteen tai edes tilastoihin.
Monkijällä juuri senverran ajaneena tiedän että se on pahimmillaan tappokone. Sen ohjajausominaisuudet kun on tehty kaatamista varten.
Tehokas mönkijä on nousussa helppo keikauttaa keulien ympäri ja hupsista alla ollaan.Vaikka painopiste on matalalla ovat akseli ja raidevälit pienet se helpottaa ympärimenoa.
Monkijässä ei vaadita mitään suojavarusteita tiellä sentään kypärä.
Kun traktoreihin tuli turvaohjaamot onnettomuudet loppuivat käytännössä lähes kokonaan niiden osaltaSama pitäisi tehdä mönkijöille, turvakehikko pakolliseksi
Sarviin pääsee ilman ajokorttikorttia tai virallisemmin AM tai T kortilla.
Traktorimönkijä on muokattu maastomönkijästä rajoittamalla nopeus. Niistä nopeusrajoitus on helposti poistettavissa.
Vauhtia sillä saa rajoitin poistettuna vähintään 80 km/h.Kauppiaat tietysti haluavat myydä kaikenlaista ja ammatti- ja harrastelehtiin tehdää puffeja joilla koetetaan ostajat saada haluamaan tarpeetonta. (Koneviestissä ainakin tuntuu olevan asiallisten toimittajien lisäksi näitä offariharrastajia)
Vaikka 4-vetomönkijän voi ajaa huonoonkin maastoon ei sellaiselle rypemiselle ole järkiperusteita.
Pienipyöräinen ajokki etsii kaikki kuopar ja syvennykset. Vinssillä sen sitten sieltä joutuu pelastamaan. Jängälle sillä ei ole asiaa paljakalle ehkä.Pikku kärryssä kulkevat terveiset ja työskentely mönkijällä on enemmän hupailua kuin työtä. Aika kuluurattoisati askarrellessa, rahaa palaa eikä työn sato ole kummoinen.
Ja sitten kun ei ole minkäänlaisia perusteita,edes niitä polttopuita, aletaan vaatia yhteiskunnan kustantamia maastoliikennereittejä.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.