Keskustelut Luonto Suomusalmi. Raakkujoki

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 919)
  • mehtäukko

    Leimikkosuunnittelu ei sinänsä ole huonoa, virheen toteutuminen on. Talvella ajetaan monet paikat ilman vaurioita…

    Ola_Pallonivel

    Voi myös kysyä, pitäskö konekuskin hommata peräkammariin internetti jos ei ole ennen tissejä nähnyt? Tässä on nyt ääriesimerkki, miten yhden peräkammarin pojan teko paskoo koko alan maineen. Uutisoidaan enemmän kuin Trumpin salamurhaa.

    Ja vaikka jostain on ennen kuljettu, ei se ole peruste jatkaa ajamista tilanteen muututtua. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka LS-alueet. Ei siellä kelkalla ajeta, ellei ole erikseen kelkkareittiä. Näitäkin on.

    käpysonni

    Onko nykyään lainkaan enää korjuuesimiehiä, vai onko kaikki hakkuussa tapahtuvat toimet menneet omavalvonnan tasolle, eli urakoitsija hoitaa  ja vastaa kaikesta leimikon merkinnästä alkaen? Nykyään oikein ylpeillään digitalisaatiolla, eli että asiat hoidetaan toimistossa tietokoneen ja älypuhelimen avulla, maastokäynnit on vähentyneet ja luotetaan että urakoitsija osaa ja hallitsee kaikki  hakkuuseen liittyvät asiat. Karttoja ja ilmakuvia tutkimalla korvataan maastoon jalkautumiset.

    Luulisi, että kun on vähänkin normaalista poikkeava kohde, niin mennään maastoon tutkimaan ennen hutkimista.

    Ammatti Raivooja

    Entä jos siitä on kuljetettu tuhansia kertoja ja raakkukanta siitä huolimatta voi ihan hyvin tähän asti ja tästä eteenpäin? Mitään peruuttamatonta luonnontuhoa ei ole tapahtunut ja syylliset ruoskitaan mutta vähän lyö laineet yli. Voi olla tässä on ensimmäiset, jotka jää kiinni, tässä on kuitenkin 2 asiaa mitkä on ihmisissä syvällä eli oikomisen tarve ja kyllä minäkin jos muutkin.

    Rane

    Jos tuossa on pari viikkoa ajettu täysillä kuormilla niin todella hyvin on maaperä kestänyt(puunkuljetuksellisesti).Jos urakoitsija olisi kuidusta tai jostain muusta tehnyt siltaa niin se olisi tietysti kertonut että hän on tiennyt raakuista ja että puron yli ei saa mennä.

    Jos taas ilmenee että urakoitsija/kuljettajat ovat tienneet/saaneet ohjeet joissa kielletään puron ylitys ja siitä huolimatta ylittäneet niin siitä seuraa vankeustuomio(ehdollinen?) ja ilmeisesti ainakin lähelle miljoonaa menevät korvaukset

    Tikkula

    Onko niin että 100km pitkä joki?. 0,5km matkalla simput saanu siipeensä, jopa 4000kpl. Niistäkin osa selviää, miten paljon niitä vielä 99,5km matkalla onkaan. Ja toista sataa vastaavaa virtaa suomessa missä näitä elää. Se että hölmöily jossain käynyt, mutta mikään raakkujen loppu tämä ei ole. Ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan. Vihreät kyllä saa vettä myllyynsä , toivottavasti ihmiset tajuaa teon mittasuhteet.

     

    Tolopainen

    Kaikki raakut kuolee ja uusia syntyy. Muuten ne olis kuolleet sukupuuttoon jo ajat sitten. Nuo raakut eivät elätä ketään, kun ne tuolla purossa ovat. Metsäkoneella ei muuten joesta yli pääse. Menivät tuosta lähes kuivuneesta puronuomasta, kun tuossa oli kivipohja.

    Rane

    Todennäköisesti tällä naisella on ollut kuumuuden takia märkäpuvun yläosa sidottuna vyötärölle ja muuten pelkät rintaliivit jolloin kuski on tokaissut onnettoman sovinistisen vitsin joka ei enää naurata ketään.

    Apli

    Koneyrittäjä ja sen kuljettajat vastuuseen, käytös huonoa, sen lisäksi annettujen ohjeiden laiminlyönti.. Tämän hetkisen tiedon mukaan näin se vaan on.

    Marjametsä

    Pääseepähän simppukanta uusiutumaan. Ja jos evoluutiooppia uskoo, seuraavat kestää muraa paremmin.

    Toivottavasti ajoi kaikki kalikat lanssiin samalla laskulla.

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 919)