Keskustelut Tekniikka Stihl

Esillä 6 vastausta, 11 - 16 (kaikkiaan 16)
  • Stihl

    Merkitty: 

    Arvon ystävät: Uskollinen ystäväni stihl 251, joka on palvellut vuosia ja aina talven jälkeen käynnistynyt parilla vedolla. Nyt on niin, että narusta veto ei onnistu, jumissa. Mitä veikkaatte viaksi? Käynnistin?

    Olen parista sahasta avannut käynnistimen ja kytkimen ja saanut kasaankin. Enemmän sahoja rassanneilta odotan asiallisia kommentteja.

     

  • Japine56

    Niin vähän ajettu saha, että kaikki osat tehtaan asentamia. Poislukien laippa ja toistakymmentä ketjua. Ainoat huollot ilmansuodattimen vaihto ja laipan kierteen poisto ja ketjun teroitus.

    Jätkä

    Jos Tilhiin on jo jouduttu vaihtamaan uusi laippa ja sillä on kaikenkaikkiaan hangattu loppuun toistakymmentä teräketjua, puhutaan kyllä melko paljon sahatusta sahasta. Tilhin laippa kestää eniten sahaamista ja muovi-tilhit loppuvat ennenkuin alkuperäinen laippa…

    Japine56

    Onko se paljon, jos harrastelijana viikonloppuisin muutaman vuoden ajan 8-10 tankkia saha -ja polttopuun hankintaa? Eikä edes läheskään joka viikonloppu. Vähän hirsiladon veistoa ja rakennusta.

    Rakentavia ehdotuksia, kiitos.

    Japine56

    Kiitos vihjeistä! Tutkitaan huomenna.

    Jätkä

    Japine56. ”Kiitos vihjeistä! Tutkitaan huomenna.”

    Kytkimessä ei ole mitään sellaista, joka pistäisi hanttiin, jos moottori pyörii hyvin. Aivan takuuvarmasti vika löytyy käynnistimestä.

    Jokus on pieni magneettinen metalliesine päässyt käynnistinkoteloon, ja siellä vauhtipyörän magneettiin kiinni. Jostain syystä se takertui siihen vasta sitten, kun kone oli pysähtynyt. Vauhtipyörästä käsin hemputtelemalla vauhtipyörä liikkui herkästi, mutta pysähtyi molempiin suuntiin kuin seinään.

    Mielettömän pieni ruuvi oli siellä irrallaan – peräisin jousikasetista. Mikään ei ollut rikki, ruuvikin pantiin liiman kanssa paikoilleen.

    pikkutukki

    Narupyörästä lohjennut pala ?

Esillä 6 vastausta, 11 - 16 (kaikkiaan 16)