Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

  • Tämä aihe sisältää 691 vastausta, 69 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Marjametsä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 531 - 540 (kaikkiaan 691)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • Jätkä

    Jeessillä on sellainen Moraali, että mikään normaali-ohje ei koske häntä, koska hän on kaiken yläpuolella. Kesärenkaat ovat hänelle turha kapistus, Auton moottoria tai sisätilaa ei kannata missään tapauksessa lämmittää ennen auton käynnistämistä, Polttopuita ei kannata kuivatella ennen polttamista – pesään vaan, m-sahaa ei kannata käyttää järjen – eikä ohjeiden mukaan, ilmanputsaria ei koskaan kannata puhdistaa pesemällä, riittää kun hankaa pölyt verkon läpi kaasuttimeen, metsätyötä kannattaa tehdä kontusillaan, kehua pitää itseään joka tilanteessa, vaikka ei mitään kehuttavaa olisikaan. Kyllä on helppoa elämää – Synnynnäinen huijari.

    kim1

    Jätkä:Äläs nyt viitti..,Jesse taitaa todellisuudessa olla kelloseppääkin tarkempi kaveri,kunhan nyt vaan mm.sinua haluaa välillä hauskuuttaa..

    Tosin minäkin vähän ihmettelen,mikä idea on isoja alueita vuosittain tehdä ennakkoraivuuta moottorisahalla..,mut kai siinäkin on jokin järkeväperustelu…p.s. Joo kyllähän nykyjään ilmanputsarit pysyy kohtuu kauan riittävän puhtaana…,mainitsemasi sthil 0xx sarjan muistan..,ensimmäinen saha millä itse enemmin sahailin oli raket / jonsered…olisko ollut  590 sp ? siinäkin yhdessä päivässä aika tukkoiseksi ilmanputsari meni…,nyt taasen sthil 261 :llä vissiin noin 25 tankillista salaillut…,niin ainoastaan hitusen on putsarin  yläosista likaantunut…

    Jätkä

    Kyllähän Tilhikin kehittyy, vaikkakin hitaasti. Ammattikäytössä monet käyttävät kahta putsaria, eli aamulla aina pesty putsari sahaan. Vaikeimpinakaan aamoina ei suodatin mene jäähän, kun sahan tempaisee käyntiin.  Tiukan paikan tullessa piti halkaista kasettimallinen putsari, kostuttaa se sisäpuoleltaan bensalla ja räväyttää se johonkin kovaan, vaikka kantoon, tai pöllin kylkeen – laakista puhdas. Sitten vaan kasetti kasaan ja kone käyntiin – Ei ongelmia sinä päivänä. Paras oli tuo kaksi suodatinta ja vesipesu – joka päivä.

    Eikös tuo Jonssi 590 ollut Partnerin osista koottu. Partnerissa sekä sylinterin ripavälit, että ilmanputsari suttaantuivat todella äkkiä.

    kim1

    Jätkä….,nyt kun oikein muistelen…,niin siinä 590 :ssä lämpöisellä  kelillä pensa kiehui….,sekös kohtuu nuorta miestä ihmetytti…

    Jätkä

    Kaikissa sahoissa, joissa bensatankki oli kiinni kampikammiossa, alkoi kuumalla ilmalla bensa kiehumaan. Jos avasi tankin, kun se oli noin puolillaan, roiskahti sieltä huomattava osa sisällöstä ulos. Bensiini kiehuu aika matalassa lämpötilassa.

    kim1

    juurikin näin…,mutta jos oikein muistan…,niin kyseisen sahan tarroissa  luki raket,mutta sahan osiossa jonsered…,en tosin ala väittelen,onhan Vantaan joessa 35 vuoden aikana paljon vettä virrannut…

    jees h-valta

    Vai hukataan niitä pikakorkkejakin oikein urakalla? Kun niissä vielä on jopa persnaru tankkiin ettei kyllä pitäisi karota. Mutta joillekkin karotus on pakotus. Minulle ei. Yhtään korkkia en ole ostanut. Yhtään mitään muutakaan en juurikaan osta kuin joskus teräketjun ja vielä harvemmin laipan. En tulppaa, en suodattimia, en eres toista sahaa vaikka ajan nytkin 75km:ia per suunta ja vain yhden sahan kanssa päivä mennään. Vielä ei ole tarvinnut kertaakaan metsästä kesken päivää edes lähteä. Saha toimii, mies toimii neljä tankillista nyt jo hyvin. Seuraava tavoite tankillinen lisää vielä ennen kesää. Moottorisaha on minusta ennakkoraivuulle mukavampi kuin raivuri. Kun joudut nyt kaikki repimään alas kun täyttä on. Raivaussaha ei siinä ole kuin tiellä. Sitäpaitsi pääsen paikanpäälle pienemmällä autollakin. Teen pösöllä kaksi reissua Pohjois-Satakunnan palstalle letukan viemällä bensamäärällä. Sitäpaitsi haluan hiukan pystykarsia pahempia oksaturilaita männyistä.

    oksapuu

    Ei se korkki mihinkään katoa vaan hajoaa tai sitten ruikkii teräketjuöljyn turvapöksyn punttiin…

    Uusi orkkis korkki maksaa 7,30€ ja sattuneesta syystä niitä löytyy hyllystä…

    jees h-valta

    Syyspuolen raivaustyöt vaativat moottorisahaan yhden uhrauksen. Eli kytkinjouset vaihdettiin ja se maksoi uudella teräketjulla (originell-Stihl) yhteensä asennettuna 35,00 euroa. Vuodenvaihteessa ostin lisäksi 2-tahtiöljyä (Polaria) 1 litran ja teräketjuöljyä 5ltr:n lekkerin. Kaikkein kätevin maastossa. Ei paina paljon ja mukava kaataa isoihin Stihlin tankin reikiin. Että onhan tässä kohta näille tämän talven raivauksille ja kemeroille sahaankin sijoitettu peräti 50,00 euroa + 95okt. bensaa jo muutama lekkeri. Teräketjuöljyn oston turhimpana pidän kun tähän asti olen käyttänyt yhden autoverstaan jäteöljyt. Mutta kun se lopetti myös verstaan pidon H-vallassa. Ei kehtaa enää kotia lähteä hakemaan. Tulee jo hakumatkaakin.

    Jätkä

    Onkohan tullut opetettua nuo opetuslapset turhan hyvin? Ne peijakkaat vaihtavat Tilhin kytkinjouset lähes lennossa, kun kytkin ei enää irroita.

    Tilhin korkkien käyttö vaatii hieman älyä (mutta vain hieman) Se korkki ei aukea itsekseen, jos kääntää sen lipareen alas.

    Alussa kannattaa aina opetella nostamaan sahaa ilmaan korkista, jos se nousee, niin korkki on kiinni ja pysyy. Sen tuntee, kun korkki lähes napsahtaa kiinni.

Esillä 10 vastausta, 531 - 540 (kaikkiaan 691)