Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

  • Tämä aihe sisältää 691 vastausta, 69 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Marjametsä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 371 - 380 (kaikkiaan 691)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • Jätkä

    Tolon ura mottorien kehittelijnä kaatuisi noihin viimeisimpiin väittämiin: ”Turbo vhentää moottoista saatavaa tehoa! ”

    Jos tuon julkaisisi ja se pitäisi paikkansa, sadat-tuhannet koneinsinöörit tekisivät varmasti itsemurhan! Ihan vain Häpeän takia.

    Lenkopetäjä

    Tolopalle senverran että ei nuissa vauhtipyörän siivissä ole eroa.periaatteessa tuo ”turbo”laskee jäähdytystehoa jos jotain laskee.jätkän kans samaa mieltä osittain mutta tuskin sinne kaasutintilaan häävisti ylipainetta kehittyy.se on kuitenki etu kun sinne ”happirikasta” ilmaa Ahdetaan

    Tolopainen

    Uusissa tilhi moottorisahoissa on säätövipu kesä ja talviasennolle. Ei tarvita teippejä eikä puukkoa. Hyvä että tajusit että sahoissa ei ole turboa, asken vielä oli ja tehon lisäyksiä turbon ansiosta. Ilmassa on happea aivan yhtäpaljon tulipa se kaasari lle puhaltimella tai imulla.

    Jätkällä on noita puhaltimia, joissa ei tarvita moottoria, pyörivät ihan itsekseen ilman tehontarvetta. Polttomoottorissa energia syntyy palamisessa ja kaikki ropelit joita liitetään kuluttavat energiaa.

    Lenkopetäjä

    Se on vaan fakta että jos moottorin hengitystä jollakin opilla parannetaan nii teho kasvaa.minä en ole missään vaiheessa väittäny että sahoissa olis turboja.koskaan en ole teippivirityksiä sahoissa tarvinnu.

    Jätkä

    Lenko. Teho lisääntyy tasan tarkkaan sen varran, kuin ylipainetta saadaan aikaan.

    Tollo ei ole koskaan osannut avata huskun sylinterikoteloa. Siellä on saranoitu läppä, jota käännellään Kesä / talviasentoihin.

    Tollo tarvitsee ilmeisesti vanhan eukkonsa vanhan Tilhin kanssa meditaatioleikkauksia, joissa tarvitaan unelmateippiä ja -puukkoakin.

    Jos kaasuttimelle mätetään happea enemmn ja se on huomioitu polttoaineen syöttöä lisäämällä, nousee teho samassa suhteessa kuin happikin.

    Kun ilma puristetaan puoleen tilavuuteen, on sen happitiheys kaksinkertainen verrattuna vapaaseen ilmaan puhumattakaan, jos se täytyy imeä.

    arto

    Esim joissakin autoissakin on remmiahdin, joka mättää ilmaa imusarjaan ja samassa myllyssä saattaa olla turbo, joka alkaa ahtaa vasta kovemmilla kierroksilla. Puhutaan jopa tuplaturbosta, mutta näissä se on vain yksi ahdin ja yksi turbo……….….remmiahdin suljettu alumiini osa jossa kaksi kierukkaa ahtaa ilmaa sylintereihin…..EI käytetä pakokaasuturbon kanssa ,,,Tupla turbo tulee yleensä pikku ja iso turbo yhdessä. Koska iso ei herää pikku kierroksilla. sitä voi vauhditta pikkuturbolla…..Jokainen 2t moottori saa ilmaa vauhtipyörän siivistä ::::Kokeile jätkä sitä putkea kun saha käynnissä… Sieltä ei juuri tule ilmaa, kaasutin saa sieltä sen tarvitsemansa ilman imulla. Sinne ei siis ahdeta ilmaa vaan sitä kone vetää mitä tarttee puhtaana, Ja tutustu koneisiin ennen kuin puhut soopaa.

    Lenkopetäjä

    Jätkä.jo raikkaan happirikkaan ilman johtaminen kaasutintilaan lisää tehoa.ei varmaan perstunrumalta huomaa.ja toloppa kyllä kaasutin toimii ylipaineessa.kyllä niitä Arto löytyy paljonki autoja molemmilla ahtimilla

    Lenkopetäjä

    Jopa jenkit ymmärsi asian jo vuosikymmeniä takaperi ja rakensi ram air tötteröitä konepelteihin ja Ahto ajoviimalla

    Tolopainen

    No ei se toimi kun toiminta perustuu siihen että bensiini höyrystyy alipaineessa kun sitä ruiskutetaan kaasariin ja sen jälkeen menee kaasumaisena seoksena sylinteriin. Alipaineen takia virtaus on oikeaan suuntaan. Muuten bensiini höyrystyisi myös kaasutin koteloon ja sahasta tulisi aika palovaarallinen.

    Autoissa on yleensä ilman puhdistin imuilmaputkessa ja siinä on niin paljon vastusta että sen jäljkeen jenkkiautossa taatusti on imuputkessa imua.

    arto

    Arto löytyy paljonki autoja molemmilla ahtimilla….Kerro esimerkki…Koska remmiahtimen ahtopainetta voi säätää (välityksiä vaihtamalla.) pyörii se ahdin vikkelämmin. Vie moottorin tehoa sen ahtimen pyöritys, Jota pakokaasu turbo ei tee.

Esillä 10 vastausta, 371 - 380 (kaikkiaan 691)