Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

  • Tämä aihe sisältää 691 vastausta, 69 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Marjametsä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 281 - 290 (kaikkiaan 691)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • Lenkopetäjä

    Ja Puola tosiaan voi pelata kylmänä jonkuaikaa ja lämpimänä loppuu kipinä.tulpan kärkivälin pienentäminen voi auttaa mutta ei oo pitkä ikänen Puola enää

    Jätkä

    Kyllä kerran Partnerin puola kesti käytännössä koko talven. Kärkiväli suuruusluokkaa 0,15 – 0,25 mm.

    Jätkä

    On ollut aikoja, jolloin sammutin oli rikki, vain ryypyllä samutettiin – ei ongelmia. Talvella AINA illalla sahassa kaasu puhjaan ja ryypyllä sammutus = (Kuten sahaajankin sammuttaminen iltaisin)

    Kävin ”auttamassa” naapurin ”Kakea” Harmaan bensaferkun kanssa, kun hän ei saanut sitä lauhalla pakkasella käyntiin. Minulla oli kuumailmapuhallin mukana. Kake irroitti tulpat, kun käskin. Sitten ne riviin alasimen päälle ja kuumailmapuhaltimella sen verran lämpöä, että ei paljain sormin voinut koskea. Tulpat paikoilleen ja kone käyntiin.

    Niin! Ukko oli ryypyn kanssa startannut tulpat ihan märiksi. Mutta ferkku pyöri sen jälkeen tämän tuostakin puukuorman edessä ja pyöritti se klapisirkkeliäkin. Ei ongelmia.

    Lenkopetäjä

    Siihen vaikuttaa nii monet asiat.esim mitä korkiampi puristeinen moottori sen herkemmin tulpat loppuu.4T turbo koneiden kans pelanneet on varmasti myös tietosia liian rikkaan seoksen vaikutuksesta tulpan kestoon ja moottorikelkkailijat myös.

    Jätkä

    Jos kelkkaan pistää liian halvat tulpat, niin OK. Kuitenkaan esim moottoripyörien kanssa ei ole mitään ongelmaa. Juttelin Paramoottorilentäjien kanssa ja he ihmettelivät kovasti, mistä te oikein tulppanne hankitte. Heillä kun ei ole lentäessä mitään tulppaongelmia tullut vastaan, vaikka moottorit ovat tosikireät ja niillä vedetään pitkiä kaasu pohjassa-lentoja.

    Uskon, että henkilöautojen bensaturboissakaan ei tulpat ole olleet koskaan ongelma.Tosin niissä on nykyään jo melkoisen kalliit (mutta erittäin kestävät) – sytytystulpat.

    Lenkopetäjä

    Se ei olekkaan uskon asia.ja näillä paralentäjillä luulis koneet olevan säädöissään?minäpä en näistä faktoista jaksa vääntää enempää.kuuklettaa voi tietoa minä en kännykällä Vihti pitempiä tarinoita kirjottaa.ja se tulppien hinta ei oo ratkaseva esim vanhemissa rotaxeissa ei meinaa ngk kestää.mutta Denso kyllä kestää.

    Jätkä

    Kyllä kunnon tulpat ainakin auton moottorissa maksaa ja kestää. Yli satatuhatta vaihtoväli oikeilla tulpilla, mutta ne maksavatkin parikymppiä kappale. Marmorilla enemmän.

    Kun löytää kunnon tulpan M-sahoihin, niin se on siinä. Meillä on ollut NGK:n tulppaa. Lyijyllisen aikaan tulpan väri kertoi sekä säädön, että tulpan oikean mallin. Nykyään ei enää vaaleanruskeaa tulppaa juuri näe.

    Minkähän takia hyvin varustaytuneella sahakauppiaalla on useita erilaisia tulppia myynnissä? Minkä takia joku myyjä kysyy tulpan numeroa?

    Vilkaisinpa yhden tulppakauppiaan hintoja: Auton tulpat – Denso alk. 4,91 kpl.

    Ylärekisterissä oli samaan autoon NGK 55,70 kpl.Epäilen, että tulppien laaduissa on eroa.

    Muut siltä väliltä. Tietenkin tulpat ovat erilaisia, mutta parhaissa on useampi maa-elektroidi ja iridium-keskielektroidi.

    On tullut vastaan tulppia, joista esim posliinieriste on sisältä lohjennut ja silloin on käynnin aikana mäntä vaarassa. Männän ja Kannen välissä on reunoilla tilaa vajaa puoli milliä, siellä ei tarvita mitään kovaa hyppelemässä.

    Lenkopetäjä

    Nyt on ollu kyse siitä että JOS seos on liian rikkaalla.ja kyllä se tulppa pitää olla vaalean kahvin värinen edelleen varsinki jos ite sekottaa pensat.

    Lenkopetäjä

    Ja jos ajat vakio pirssillä nii siinä on seokset kohillaan eikä tulppia mene oli se pensaturpo tai ei.se moottorivika valo kertoo kun ei oo kaikki kohallaa

    tamperelainen

    Sahan käyttöohjekirjassa on tulppasuositus.Jos käytössä 2% bensiini ja saha saanut reilusti kierroksia ,ilmanputsari siisti ja tulppa ”musta”,pitäisikö vaihtaa ”kuumempi” tulppa?Onko näissä tulpissa jokin numero/koodi ns ”lämpöarvo?

    Mitä hyötyä ja haittaa on tästä kuumemmasta tulpasta?

Esillä 10 vastausta, 281 - 290 (kaikkiaan 691)