Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

  • Tämä aihe sisältää 691 vastausta, 69 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Marjametsä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 191 - 200 (kaikkiaan 691)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • petep

    Ja eikös nämä ensimmäiset palaset maalia /pinnoitetta lähde jokaisesta laipasta kuumumisen johdosta?  Toki silläkin lienee rajansa että mikä on normaalia kuumumista ja mikä ei.

    Jätkä

    Ystäväni Ville, manaili, kun töiden jälkeen ei oikein voinut rakoliiterissä sahata polttopuita moottorisahalla, kun ketju löi niin pirusti kipinää. Syttyy pian palamaan puuvarasto.

    Päivänvalossa viikonloppuisin sahaili sitten, eikä kipinöinyt yhtään.

    Kyllä siellä keju iskeytyy laippaan ja oikeasti se loikkii laipan kiskoilla.

    Leikkuuhamman keulii lastua leikatessaan, sen takia lastut ovat niinkin lyhyitä, vaikka purupiikki olisi ihan ohjeen mukainenkin.

    husku550xp

    Jep huoltoon menossa mutta en usko että takuu korvaa. Ei korvannut 555:sen kalvojakaan

    Jätkä

    999 :ssä tapauksessa tuhannesta kaasuttimen kalvot vaihdetaan turhaan. Jos on käsittänyt kaasuttimen toimitaperiaatteen, niin hoksaa kyllä, että kalvoissa voi olla vikaa äärimmäisen harvoin.

    Huolto haluaa vain rahastaa niiden vaihtotyöllä ja osilla. Varmaan minäkin tekisi niin, jos olisin siinä jamassa, että haluaisin pettää asiakkaita.

    pikkutukki

    Kyllä se ketju silloin tällöin tippuu vaikka kuin varosi , mutta pitääpä vaihtaa vetorissa seuraavalle ketjulle .

    lastunraapija

    Siltä ajalta, kun bensaan ei vielä sotkettu etanolia, ei kaasuttimen kalvon uusintatarvetta juuri muistu mieleen, vaikka sahalla saattoi olla 15 vuotta ikää. Nyt sen sijaan on tullut näppeihin kahdestakin omasta ikääntyvästä sahasta pumppupuolen kalvoja, joilla on taivutettaessa kaksi asentoa ilman välivaiheen mahdollisuutta. Asennon vaihdossa kalvo ihan naksahtaa. Tuskin sellainen kalvo oikein asiaansa ajaa, vaikkei ihan varmaksi jäänyt, että käyntihäiriön syy oli siinä. Jostakin lienen lukenut, että 1950-luvun bensiinin koostumus olisi jotensakin muistuttanut nykyistä alkylaattibensiiniä. Ehkäpä nykyiseen autobensaan työnnetään mukaan kaikenlaista palavaa möhnää? Säilyvyyttähän ei luvata kuin muutama kuukausi.

    Jätkä

    Pumppupuolen kalvossa on kolme osaa, joiden pitää liikkua tarvittaessa. On imupuolen läppäventtiili, painepuolen läppäventtiili ja pumppukalvo, joka on se pyöreä osa joka hemppuu ylös alas. Jos näihin kohtiin / osiin tulee repeämä tai reikä, on kalvo pilalla.

    Säätöpuolella on kalvo, jossa on ”palje”, joka mahdollistaa herkän liikkumisen Bensiinimäärän  ja – tarpeen mukaan. Siinä on metallinen keskiö, jonka kiinnitys VOI olla vioittunut/ löyhtynyt niin, että se vuotaa reiästä ilmaa kammioon.

    Olen avannut puhdistusmielessä kaasuttimia, enkä ole kalvoissa nähnyt mitään vikaa, paitsi ensimmäisessä kaasuttimessa ensimmäisellä kerralla. Silloin tapahtui Väyryset ja huomasin hetken päästä olleeni väärässä.

    Nykyään minulla olisi käytettävissä ultraäänipesuri, jos kanavat ovat tukossa. sillä kuulemma puhdistuu kaikki pois.

    Pienviljelijän poika

    Sthilin laippa ja ketju, nou promlem !

    jees h-valta

    Kyll se noi on ku pienviljelijän poika yllä meinaa! tänään per…e loppu pensa, sekin varmaan sahan syy..kö? Joutu hienon päivän melkein kesen lopettaa.

    Jätkä

    Tilhi on raskasruokainen…

Esillä 10 vastausta, 191 - 200 (kaikkiaan 691)