Keskustelut Tekniikka Stihl fs490 talvella

• Tämä aihe sisältää 68 vastausta, 21 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 7 vuotta sitten Jätkä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 68)
  • Stihl fs490 talvella

Onko hyviä ”vippaskonsteja” kuinka sais paremmin toimimaan 490-sahan pölylumella/pakkasella?  Talvisarja on asennettuna, mutta silti kaasari tahtoo jäätää, kaasuläppä jumii.. Jotenkin tarvis saada enemmän lämmintä ilmaa.

• wanhajätkä

Niin. Neljä aloittaa kolmen viikon välein. Yleensä yks jää pois ensimmäisellä viikolla. Loput tekeekin sitte ylimääräisiä talkoopäiviä. Tarjoanhan hyvät rouat. Aina on aamulla auto täys. Neljä mahtuu kyytiin. Hehän eivät saa ajo-oikeutta ennenkuin on turvapaikka.

petep

Okei . Onhan siinä jotain puuhastelua eikä käy aika pitkäksi.  Ei varmaan Suomalaisia löydy ihan samoilla ehdoilla että lämpimikseen käydään töissä.

Kysytään vielä sen verran mutta ei enempää että miten ajautuivat sinun ”haaviin” ?  Ja Irakin miehet ei ole merkkiuskonnollisia kun eivät ole nähneet varmaan puita eikä lunta ja saatikka sitten läpät ole talviasennossa.

Jätkä

Kyllä tuo wanhan toiminta MaMujen kanssa on aivan sitä oikeaa suomalaiseen elämään opettamista, jota pitäisi heille antaa mahdollisimman alkuvaiheessa.

Asenteissa voi monellakin olla toivomisen varaa, mutta jos on työhaluja ja – haluja opetella mihin ammattiin tahansa, heistä varmasti tulisi hyvä lisä suomen työelämän tarpeisiin ja myös ehkä parantamaan suomalaisten geeniperimää.

Nuoria, ihan oikeita turvapaikanhakijoita me voisimme varsin hyvin ottaa ihan kansalaisiksi, kunhan omaksuisivat myös meidän säännöt ja kulttuurin. Se voi olla joillekin liiankin vaikeaa, mutta heille sitten ”Postimerkki persauksiin ja koneeseen”.

Nuo wanhan kokemukset kolmesta merkistä talvimaisemissa kertovat ehkä tarkkailijalle, että ”Laadulla on merkitystä”. Ei tosityössä varmasti kannata työkaluissa pihistellä, kunnon kalut tuovat hintansa nopeasti takaisin. Lelut eivät muualla kuin korkeintaan satunnaisissa projekteissa, joissa ei tarvitse edes terää osata teroittaa.

pihkatappi

Oli aamusta pöllylumi keli ja lumipyry täällä Pohjanmaalla ja kun oli enempi koivua poistettavana niin toimi vielä Stihlikin. Edellisellä kerralla kun oli kunnon pakkaslumikeli ja pelkkää kuusta ja mäntyä ja jatkuva lumipölly, niin jäätihän se ja lakkas kunnolla käymästä. Vaijeri ei ole jäätänyt, kun on laitettu lasinpesuneste putkeen.

Mulla ei ole oikeastaan väliä vaikka tulee välillä lyhyempi päivä, mutta jonkinlainen varmuus noilla vehkeillä pitää olla ja tänään toimi Stihlikin kun oli tosiaan palsta semmoinen. Nyt tuulee puuskissa 26 m/s, hyvin puhdistuu metsät ja kaatuuhan ne puutkin raivatessa nopeasti. Oli muutoin palsta merenrannassa, että pääsi oikein ärjänteeseen, harvoinhan sellaiseen pääsee.

arto

Jos ja kun on kahvalämmitys, niin kai se pitää kahvat sulana, vai kouritaanko rouherukkasilla kahvoihin niin paljon lunta, että ne jäätyvät?
    Joku Savolainen taisi valehdella, kun väitti, että puihin ei tarvitse koskea koskaan eikä missään tilanteessa, kun ne osaa oikei katkaista, ne kaatuvat aina itsekseen vaikka vastatuuleen, kun vain oikein haluaa!………..Et ole kyllä talvella lumimetsässä raivannut jos olet noin tietämätön. Minun saha kyläkahva käsi silti lämmin. Katso video metsolan metsäkoulu. Sieltä voit ottaa oppia minne puu kaatuu milläkin terän osalla. rööli timeksin työvaateet minulla nykyisin työnantajan sellaiset…..Tosin ikävä laatuvaatetta. nykyiset vaan oikeastaan lumput. Sahoista sen verran tunnen kaikki merkit nuoruudesta. kaikkia tuli kokeiltua ja huolleltua. Siltä pohjalta itse valitsin laatua. Olishan se kivaa vetää yhteen veto (saha toimi moitteitta oli yöt pannuhuoneessa) se kehityksestä

oksapuu

Jahas…

Ottaapi sitten y-tunnuksen niin voi ostaa mieluiset rätit ja varsinkin sahat 🙂

Yhdessä Tilhin raivurissa olen pitänyt uudesta asti liipasinkahvan päällä ”vahvat pakastepussit” muovipussia. Pussi kahvan päälle, maalarinteipillä kiinni ja vaihto kun kuluu puhki…

Toimii…

petep

Kiuruveden Metsola voisi käydä tekaseen videon kun töitä tehdään kunnolla niin loppuu se natina  😀

Jätkä

Tuskin muovipussista kaasukahvan päällä on kovasti haittaa – en ole kokeillut, mutta muljahti mieleen, että Kondomi voisi olla vielä parempi kuin muovipussi. Eikä sen käyttö kovin kalliiksi tulisi, kun ottaisi käytetyn aina sängyn vierestä töihin lähtiessään.

huski

Stillin kaasuvaijjerin saa toimimaan esim w40 ja raakan jäähdytys nesteen seoksella kovasssakin pakkasessa sitä ei tartte saada kuin jokunen tippa  kummastakin päästä vaijerin sisään esim.injektio ruiskulla.Pätee huskinki vaijeriin. Valitettavasti Stilli on moottori teknolokiassa ja  koneen käyntiominaisuuksissa huskia edellä. Tuleva vuosi on pakko näyttää uutuuksia huskin puolelta raivureissa.

Syrjälä Jari

Minä olen pitänyt joskus lasten kurarukkasta kaasukahvan päällä!

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 68)