Keskustelut Tekniikka Stihl fs490 talvella

  • Tämä aihe sisältää 68 vastausta, 21 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 7 vuotta sitten Jätkä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 68)
  • Stihl fs490 talvella

    Onko hyviä ”vippaskonsteja” kuinka sais paremmin toimimaan 490-sahan pölylumella/pakkasella?  Talvisarja on asennettuna, mutta silti kaasari tahtoo jäätää, kaasuläppä jumii.. Jotenkin tarvis saada enemmän lämmintä ilmaa.

  • husku550xp

    Jeesi on nyt oikeilla jäljillä. Jossain lehdessä(muistelisin etttä kauppa lehti) oli juttua että taimikonhoitorobotti on kehitteillä ja lapissa testailevat laitetta. Idea on juurikin että leijailee puiden yllä ja jonkin moinen terä roikkuu vaijerin varassa.

    arto

    Artolla taisi mennä pikkusen överiksi että Stihl-miehet on lopettaneet jo sahuut kelien takia . En ole koskaan nauranut niin paljon tämän palstan jutuille kuin nyt ,,,,,,,,,,Ei mennyt. täällä talvi tekee tuloaan, Savotan kaukana metsissä. kertovat sakusahojen omistajat että ne ei toimi jäätävät kaasun jumiin. Omasta mielestä en voi sanoa ammatisahaksi sahaa joka ei toimi. Kaikissa olosuhteissa. Olkoon merkki mikä vaan.

    Jätkä

    ”-Jeesi on nyt oikeilla jäljillä. Jossain lehdessä(muistelisin etttä kauppa lehti) oli juttua että taimikonhoitorobotti on kehitteillä ja lapissa testailevat laitetta. Idea on juurikin että leijailee puiden yllä ja jonkin moinen terä roikkuu vaijerin varassa.”

     

    Mitenkäs suu pannaan Jeessi, kun tuossa  raivauskopterissa jäätyy vaijeri?  Kyllä siinä pitäisi käyttää Jeessin sähköjohtoa, joka ei jäädy missään olosuhteissa.

    Jätkä

    arto:-Omasta mielestä en voi sanoa ammatisahaksi sahaa joka ei toimi. Kaikissa olosuhteissa. Olkoon merkki mikä vaan.

     

    Samaa voisi sanoa myös sahureista, joiden sahat ryppyilevät KO olosuhteissa. = Ei voi sanoa ammattihenkilöiksi.

    Syrjälä Jari

    Meilläpäin(kainuu) haastavat kelit jo! Hyvin on punamusta vielä pelannut! Sthil sahoista en osaa sanoa ovatko toimintavarmoja talvikeleillä! Ruotsalaiset ainakin toimii..

    Jätkä

    On saha valmistettu missä tahansa, on käyttäjä avaisasemassa sen toiminnan ja käynnin suhteen. Sille ei voi mitään, jos kone ei kestä, mutta käyntivarmuuteen voi vaikuttaa aivan varmasti.

    Meillä oli talvisin joitakin oppilaita, joiden sahat renasivat melkein koko ajan. Ne halvatut syöttivät niille lunta ihan täysin piittaamatta. niissä oli pahimmillaan sylinterin jäähdytysrivatkin täynnä jäätä / lunta.

    Sitten kun sai ne laittamaan talvisarjat, eivät kelien muuttuessa ottaneet niitä pois. Jos ottivat, hukkasivat ne hetkessä. (Olisi ollut rasalle töitä).

    arto

    Toiset on tehty vaan normikeleille. Niin oli vanhat HQ:kin Niille ei mahda mitään jos kone jäätyy ja lisäksi vaijerit. Konetta ei voi tukkia kokonaan pöllyävä lumi tekee sitten tehtävänsä. Nytkin väliin vesikeli väliin pakkasta lunta pölisi tänäänkin 4-5 metristä kuusikkoa putsatessa.  Aamulla satanut pakkaslumi puista pölisi. Ei sahoissa mitään ongelmia. Ainut ongelma kahvoihin kertyvä jää.  Sahat olleet metsässä 5pv aamulla käyntiin ja sahaamaan. Jos niin ei käy urakkohommissa tappio päivä. Eikä mitään kivaa purkaa sahaa pakkaskelissä metsässä. Aikoinaan nuorena oli jokin sthilin raivari kokeilussa oli siis aivan uusi, Se jäätyi kesken päivän oli lunta vajaa 5cm. Sen jälkeen olen pysynyt kaukana kyseisestä merkistä. Se oli elämäni ensimmäinen kesken jäänyt työpäivä. Toivottavasti viimeinen.

    petep

    Onkos tämän palstan ammattimiehet päässeet koskaan antamaan palautetta maahantuojalle ? Ja sellaista vielä jonka uskotaan menevän perille ja kenties otettaisiin huomioon kun uusia tuotteita tuodaan markkinoille .

    Arto lienee joskus jotain päässyt kertomaan ?

    Ola_Pallonivel

    Stihl sivuilta löytyy mahdollisuus antaa palautetta ja kerran olen sitä antanut. Lupaavat vastata, mutta hiljasta on ollut.

    Täyttä roskaa nuo nykyiset varaosat, mita vanhoihin myyvät. Eikä niissä ole takuuta. Pysykää kaukana.

    Jätkä

    Kyllä vanhempiinkin Ruotsalaisiin ammattisahoihin oli ”talvikoppaa” ( sininen), jossa oli kanava pakoputken kyljen kautta kaasuttimen koteloon. pyörähtävä vaijeri ei milloinkaan jäätynyt.Putsarin kotelo tiivistetty. Käynnistinlaitteen YLÄOSA ohjeiden mukaan jesarilla tukittu. jne.

    Jos ja kun on kahvalämmitys, niin kai se pitää kahvat sulana, vai kouritaanko rouherukkasilla kahvoihin niin paljon lunta, että ne jäätyvät?

    Joku Savolainen taisi valehdella, kun väitti, että puihin ei tarvitse koskea koskaan eikä missään tilanteessa, kun ne osaa oikei katkaista, ne kaatuvat aina itsekseen vaikka vastatuuleen, kun vain oikein haluaa!

    Pitäisi olla tyhmimmällekin selviö, että saha, joka pelaa kakistelematta kesähelteellä, ei sellaisenaan toimi pakkasessa ja puuterilumessa.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 68)