Keskustelut Tekniikka Stihl fs490 talvella

  • Tämä aihe sisältää 68 vastausta, 21 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 7 vuotta sitten Jätkä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 68)
  • Stihl fs490 talvella

    Onko hyviä ”vippaskonsteja” kuinka sais paremmin toimimaan 490-sahan pölylumella/pakkasella?  Talvisarja on asennettuna, mutta silti kaasari tahtoo jäätää, kaasuläppä jumii.. Jotenkin tarvis saada enemmän lämmintä ilmaa.

  • arto

    arton mainitsema talviläppä on juuri sen kampikammion ympäristöön johtavan käytävän tukkija  kesäaikaan. Talvella antaa esilämmitetyn ilman kaasuttimelle………Nämä nyky ilmahuutelu koneet vetää lämmintä ilmaa alakautta moottorin alta. Pakoputken lämmittämää ilmaa. Lämmittää samalla koko imupuolen kaasuttimet ja kopat on niin tehokas 15 asteen pakkasessa ilmanputsarin koppa lämmin kädellä koetettuna. fxt malleissa vedeneroitin vaijerissa samalla rasvaus nippa johon voi laitta lukkosulaa tai muuta juoksevaa rasvaa ei pitäisi vaijerin takerrella.

    pikkutukki

    Huksussa joskus takelteli kaasuvaijeri alapäästä , siinä on vaijerin kuoren päässä kumihaitari , joka on ahtaassa solassa , se haitari piti puhdistaa ja voidella .

    jees h-valta

    Ollaan niin edistyksellisiä yhdessä asiassa mutta sitten taistellaan edelleen iänaikaisten vaijerien kaas. Miksi ei ruokintaa hoideta elektronisella ”kaasuliipaisimella”. Autoissahan tämä on jo arkea.

    Jätkä

    Autoissa käytetty elektroninen kaasuliipaisin painaa ja maksaa ainakin niin paljon, että kauan saa odotella ja kehittää, ennenkuin se tulee pieniin ja halpoihin laitteisiin.

    jees h-valta

    Aika alkeellisella tekniikalla näitä ”metsänhoidollisia” kyllä tehdään. Miksi ruoho voidaan leikata vain alueen rajat näyttämällä mutta vesakossa pitää kiitää sekä kone että äijä? Tietyllä runkovahvuudella pitäisi ohjelmointi onnistua jäämäpuiden osalta ja ylimäärä poistaa vaikka vain pikkasen vahvistetulla ”huskun” leikkurilla. Saisi sitä makkaranuotiota pitää siellä aukon laidassa.

    petep

    Lisää vaan elektroniikkaa niin vaijerit liikkuu  😀 Mielenkiintoista kuulla ammattimiesten kommentteja .  Artolla taisi mennä pikkusen överiksi että Stihl-miehet on lopettaneet jo sahuut kelien takia . En ole koskaan nauranut niin paljon tämän palstan jutuille kuin nyt  😀

    jees h-valta

    Nopeinta kehitystä saataisiin näillä kauko-ohjatuilla lennokeilla. Sinne roikkumaan vaijerilla pieni sirkkeliterä kuten sähkölinjojen latvojen pudotuksissa. Ei aivan karkaisi kustannus vielä käsistä. Tehoja saataisiin varmasti lisättyä aivan uuteen potenssiin. Ja kauempaa katseleva ohjaaja näkisi poistettavat parhaiten. Ei kastuisi eikä tekijöistäkään taitaisi pulaa tulla.

    Jätkä

    Ilmassa leijuvat ruohonleikkuri, jotka jättävät paksuimmat puut !

    Eipä taida harjanvarressa ainakaan äly kehittyä.

    petep

    Mitenhän näitä ryteikköjen omistajia saataisiin motivoitumaan hoitamaan pusikoitaan ? Ei varmaan ole ratkaisu minikoptereissa. vaan siitä pitäisi saada rahaa kun hoitaa omaa varallisuutta ? Tukia tukien päälle tai jätetään tekemättä .

    husku550xp

    Oisit vain laittanut sen 555:sen. Stiilissä tehopainosuhde päin persettä. Esim 490 9,2kg 2,4kw ja 555 8,9kg 2,8kg ja lyhyempi akseliputki.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 68)