Keskustelut Tekniikka Stihl 460 vaiko 490 ?

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 48)
  • Stihl 460 vaiko 490 ?

    Nykyinen ykkösraivuri ollut Stihl 480.480 ollut 10v kovassa käytössä,hyvin selvinnyt.Nyt ilmeisesti moottori väljä,kulmavaihteessa alkanut esiintyä pientä välystä.Työsarka. on taimikon varhaishoidosta ennakkoraivaukseen.Olen ajatellut Stihl 460 tai 490,arvonassa on myös 200mm vaiko 230.

  • Jätkä

    ”Ee kun meenasin että kirrii vähäsen. Suositussiätö on liika rikkaalla. Joskus suattaa tulupan mykistöö. Ee repäse kirkkaasti kiekkoja kun kuasuva paenaa.
    Lähetetty: 17 min sitten
    Lähettäjä: Petkeles ”

    Omituista säätöä, jos L- suuttimen isontaminen tai pienentäminen vaikuttaa kiihtymiseen ja kierroksiin.
    L- suuttimella voidaan vaikuttaa vain tyhjäkäyntiin ja H – suuttimella vain tehokäyntiin.

    T- ruuvi vaikuttaa kaasuläppään.

    Metsuri – motokuski sanoi sen sahaamisen ihan oikein. Tilhi on niin laiska, että sitä pitää pumpata koko ajan, kiihtyminen tapahtuu lähinnä käyttäjän kypärän sisällä.
    Husku houkuttelee tollon käyttäjän nautiskelemaan raivoisasta kiihtymisestä. Mitä kovempaa kytkin pyörii, sitä lujempi ote sillä on kytkinrummussa.

    Petkeles

    L-ruuvi on alaseosruuvi, rikastaa tyhjäkäänniltä alakaen. Vaekuttaa konneen kiihtyvvyyteen. Voesit vaekka joskus kokkeella.

    Jätkä

    Onpahan noita tullut säädettyä ja sen tiedän, että olet kokolailla väärässä.
    Sinun säädöilläsi ollaan kohta tilanteessa, jossa L – suutin on auki kaksi kierrosta ja H-suutin neljäsosakierroksen.
    Isommassa leikossa kone buuaa kesken sahauksen.

    Ainoa oikea säätö on: L- suutin niin pienelle, kuin tyhjäkäynti on parasta mahdollista käyntiä, sitten T-ruuvilla käynti sopivaksi ja vielä L – suuttimesta paras mahdollinen käynti.

    Tämä on fakta – kokeileppa joskus, niin tulet iloisesti yllättymään.

    arto

    Meillä taas hyviä tarjouksia 345 fr paikallis lehdessä hinta 499e viilatkin 10 5kpl. eli ei kallista

    Raivaaja

    Mulle husku 252 oki niin huono kokemus että en ole sen jälkeen huskua harkinnutkaan. Tärinänvaimennusjouset, kytkimem jouset, kaasuvaijeri poikki jatkuvasti. Tuo kaasuvaijeri meni peukalokaasutsydeemin takia poikki kahvan puolelta. Vaijeri teki mutkan kaasuvivulle ja juuri tuosta mutkan kohdalta poikki. Joitakin kuukausia kesti. Mutta ei tietenkään poissuljettua etteikö joskus tulevaisuudessa huskuakin kokeilisi. Stihl näyttää kuitenkin niin toimintavarmalta ja huoltovapaalta että tällä mennään vielä vuosia eteenpäin.

    Jätkä

    Täällä taas moni haikailee juuri sen mallin perään. Kieltämättä siinä kaasukahva oli hieman herkkä esim jäätymiselle, eikä se tykännyt varomattomasta avaamisesta, mutta esim. kytkinjouset ovat kestäneet kiitettävästi.
    Parasta siinä on kiihtyvyys ja valtava leikkuuteho – myös isommalla terällä.
    Myös polttoainetalous on huipputehokas. Niillä tehoilla n. kaksi tuntia, kyllä siinä syntyy alaa mahtavasti.

    Nyt vaan on nuo mallit, joissa on vähemmän kuutioita, saaneet suosiota ja onhan niissä sivistyneempi käynti ja pienempi tärinä.

    Petkeles

    Voe tokkiisa. Millä lokkiikalla se mulla on kohta L ruuvi kaaheesti aaki ja H kiinni kun koko ajan oon sanonu vuan että riittää kun L ruuvija vähän kirrii?

    Kaaheen omituiselta tuntuu tuommonen väete että L ruuvi vaekuttas pelekästään tyhjäkääntiin. Nämä on kuitennii kaasarvehkeetä ekkä läppärillä siäjettäviä ruiskuja.

    Jätkä

    Meillä taas hyviä tarjouksia 345 fr paikallis lehdessä hinta 499e viilatkin 10 5kpl. eli ei kallista
    Lähetetty: 19 h, 11 min sitten
    Lähettäjä: arto

    Tuo sahamalli on toki jo valmiiksi paranneltu, eli lapsentauteja siinä ei enää ole.
    Nyt kuitenkin mennään jo samassa kokoluokassa tyyppinumerossa, joka alkaa vitosella.
    Ei sillä eikä millään : Edullisella hinnalla myydään, lienee kauppias tilannut varastoon hieman enemmän kuin on kaupaksi käynyt.
    Viiloja myydään täälläpäin samalla hintaa, paitsi kaksi kpl 4 €, mutta saa ostaa niin paljon kuin haluaa.

    Mainitsisin sivuhuomautuksena, että kaasarimallissa L-suuttimella säädetään tyhjäkäynnin seosta. Jo pelkästään sen pitäisi kertoa jotain, kun L-suuttimen pensareikä on kaasuläppään nähden sylinterin puolella ja se toinen reikä siinä perässä pitää jäädä kaasuläpän toiselle puolelle. Tyhjäkäynnillä siitä ”kakkosesta” menee ilmaa suutinkammioon ja se tuo bensan tehokkaasti ja tasaisesti kurkkuun.

    Se asia vain on niin, siinä ei auta mitkään korpiteoriat. Tuo säätö on tullut tehtyä jopa tuhansiin kalvokaasuttimiin, jotka ovat vielä olleet säädettävissä. Vastaan on tullut sahoja, joissa on L-suutin halvatun isolla ja T- ruuvi pohjassa, H – suutin lähes kiinni, mutta kyllä nekin on ohjeiden mukaisesti säädettynä alkanut käymään hienosti.

    arto

    L- suuttimella säädetään juuri kiihtyvyyttä, Joka muuten ilmahuuhtelu koneissa on jo oma juttunsa. Niitäkin tullut säädeltyä monta.

    arto

    Tuo sahamalli on toki jo valmiiksi paranneltu, eli lapsentauteja siinä ei enää ole.
    Nyt kuitenkin mennään jo samassa kokoluokassa tyyppinumerossa, joka alkaa vitosella. Tiedän kyllä 345fr ei ole ammattimalli valmistetaan vieläkin ovh 815e on niin kutsuttu yleisraivuri mukaan tulee 3 terä trimmi kolmio ja vesakkoterä paljon käyttävät metsänraivaukseen harrastepohjalla

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 48)