Keskustelut Tekniikka Stihl 460 vaiko 490 ?

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 48)
  • Stihl 460 vaiko 490 ?

Nykyinen ykkösraivuri ollut Stihl 480.480 ollut 10v kovassa käytössä,hyvin selvinnyt.Nyt ilmeisesti moottori väljä,kulmavaihteessa alkanut esiintyä pientä välystä.Työsarka. on taimikon varhaishoidosta ennakkoraivaukseen.Olen ajatellut Stihl 460 tai 490,arvonassa on myös 200mm vaiko 230.

• arto

Niin hän se menee…Saa palkoista itkeä kun ei muuta saa aikaseksi, Ne läskin syöjät on täälläpäin sydän vikaisina tupaukkona, Kerran työkaverina oli saman tyylin mies vähän aikaa söi lenkin ja leipää. Nukkui kankaalla ruokaperäset , meni rasva jäseniin. Ei jaksanut sitten raivata mitään. Kolesterolit pilvissä meni selkä. Koskaan ei ole tarvinnut palkoista valittaa hyvin menee mutta menkööt.

tamperelainen

Huskin 545fxt,lämpökavainen on 120e halvempi kuin stilin 460 lämpökahvisena,lisäksi huski tulee 225 terällä
    Jospas ostaiski Huskan,vaikka olin jo päättänyt,että Stiili se olla pitää
    Onko elämä Hukin kanssa yhtä korjaamohelvettiä ?

Jätkä

Huskun etuna on myös parhaat valjaat ja näppärä käyttäytyminen.
    Itse kuitenkin painottaisin Huskun kanssa sitä, että sen kiihtyvyys on niin nopea, että kun terä on pysähtynyt ja siitä painetaan kaasu pohjaan, kytkin sutii alussa joka kerta – siksi pitäisi muistaa pitää terä koko ajan pyörimässä.
    Huskun kiihtyvyys on eri luokkaa kuin Tilhin.

tamperelainen

Aikoinaa epäilin,että Stihl 480:ssä on jokinvika,kunkiihtyi laiskasti,mutta osoittautui enempi ominaisuudeksi.Mutta kestävä kieltämättä ollut

jees h-valta

Kumpi sitten parempi ominaisuutena kesto vai kiihtyvyys?
    Jos husku tappaa kytkimiä niin oikein ei ole mitoitettu sekään.

Jätkä

Jos suoraan sanotaan, niin HVA ei oikein sovi avuttomalle Tampiolle sahaksi. Se on helkutin hyvä kone sahurille, joka osaa sahata oikein ja myös käyttää kierroksia ja terä on terävä. Se vaan on aina ollut, että ne, joiden RS turisee metsässä ja terä määkäisee, on tyhjäkäynnillä pitkään ja taas alkaa turisemaa, eivät käytännössä saa muuta kuin konerikon aikaan, eikä heidän ansioillaan perhettä elätetä.

Sanoisin noin summassa, että normaali R-sahauksessa HVA:n terä ei pyöri juuri koskaan alle 8000 kierroksen ja hieman ennen puuta se pyörii täysillä.

On melkoinen ero, kun jollain Tampiolla kytkin kestää korkeintaan kuukauden ja ammattitaitoinen sahaa samalla kytkimellä vuoden – kaksi. Enkä puhu kolmen kuukauden ”vuosista”.

Petkeles

Naokasoo ne vanahat tilihitkii kun vettää L ruuvista liijat poekkeen ja tyhjäkäännin isolle.

tamperelainen

Mielestäni Tilhissä on 2000luvulla ollut ainakin L ruuvissa rajoitin,elikkä sen poistoa Petkeles tarkoittaa ?

Petkeles

Ee kun meenasin että kirrii vähäsen. Suositussiätö on liika rikkaalla. Joskus suattaa tulupan mykistöö. Ee repäse kirkkaasti kiekkoja kun kuasuva paenaa.

Metsuri motokuski

Uskon että tilhi on kiihtyvyydeltään heikompi kuin muut sahat. Tilhin sahaustekniikka on sellainen että siinä pidetään korkeita kierroksia kokoajan. Itse sahaan niin että en pysäytä terää kuin tankatessa. Eihän se sitä tarkoita että kokoajan huudatetaan vaan pumpaan välillä kierroksia terään kun siirryn sahattavalle alueelle enkä päästä sahaa tyhjäkäynti alueelle. Nyt kun olen vaihtanut isommat terät (225) sahoihin niin huomaa selvästi että vääntö on lisääntynyt. Minusta se on vain hyvä ominaisuus. Samoin perkauksessa terä voisi olla vieläkin suurempi mutta teräsuoja tulee tielle.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 48)