Keskustelut Tekniikka Stihl 460 vaiko 490 ?

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 48)
  • Stihl 460 vaiko 490 ?

Nykyinen ykkösraivuri ollut Stihl 480.480 ollut 10v kovassa käytössä,hyvin selvinnyt.Nyt ilmeisesti moottori väljä,kulmavaihteessa alkanut esiintyä pientä välystä.Työsarka. on taimikon varhaishoidosta ennakkoraivaukseen.Olen ajatellut Stihl 460 tai 490,arvonassa on myös 200mm vaiko 230.

• Anton Chigurh

Minulla on samanlaisessa käytössä 490/230. Sopiva yhdistelmä.

Metsuri motokuski

Käytän työssäni kumpaakin mutta jos yksi yhdistelmä pitää valita niin samat kuin AC.

Jätkä

Jos Tilhistä tykkää….
    Se on kuitenkin sen verran raskasruokaisempi, että jos se kestäisi ammattikäytössä ”kolme vuotta”, niin jollain ruotsalaismerkillä säästyisi bensakuluissa sillä ajalla uuden raivurin hinta.

Petkeles

Vuan kertyyhän sitä hintoo siihenkii kun viep ja tuop sahhoo pajalta, kjeh kjeh.

Jätkä

Se vielä lisäksi, riippuu toki hieman siitäkin, onko Tilhin huoltoon pitkä matka…

Anton Chigurh

Tuo peli on (490/230) ollut nyt käytössä vuodenpäivät, taimikonhoitoa ja ennakkoraivausta nelisenkymmentä hehtaaria (kaikki omilla mailla). Ei mitään vikaa. Minun tahdillani tankillisessa menee pari tuntia.

Jätkä

Mistä te olette saaneet hankittua 230 millisiä teriä?
    Minä olen löytänyt alan liikkeistä vain 225 millisiä ja tietenkin 200 millisiä…

Hiluxmetsuri

490/225 ja 490/200. Kummallakin on tullut sahatuksi. Terien vaihtelu johtuu siitä, että -260 kevytsaha jää hyllyyn kun lähden ja siitä lainaan terät niin on parhaimmillaan 5 terää mukana.

Jätkä

Minä en viitsi kanniskella liikaa kuormaa. Kombikannustakin olen pudottanut öljysäiliön pois. Minulla on muuten siinä bensakärsässä korokerengas, jolla saa tankit täytettyä helposti piripintaan.
    Teriä otan reppuun kolme kpl. Jos saha on 225-terälle, niin ne on niitä.
    Nyrkkisääntö on, että ilman varaterää ei lähdetä metsään.

Moottorisahan kanssa aina teräketju ja laippa, sekä vetorissa, Koska käytän kaikkein pienintä rissaa.

MIKANDER

Ilman muuta 490.VERSIO 460 ON NUSAPELI
    amattiduuniin pienelläterällä 200.mm 490 on 225.terällä
    Pärjäät missä vaan sillä tai hommaa ison HVA sitä
    Makoisaa löylyä piisaa valjaatmarkkinoidenparhaat

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 48)