Keskustelut Tekniikka stihl 460

Esillä 8 vastausta, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • stihl 460

    Sahaan stihl 460 raivaussahalla olen sahannut noin 50 ha ja yllätuin kuin runkolaakeri rikkoontui purin ja yllätyin useampi kuula on laakerista hukassa , kysymys kuuluu missä kuulat ? Onko teillä laakeriikkoja stihl sahoissa.?

  • Metsuri motokuski

    Taitaa olla peli leikannut kiinni. Normaali 2% seoksella ei näy käy. Nyt tuntuu että joko öljyn määrä on jäänyt liian vähäiseksi tai sitten unohtunut kokonaan.

    Itselläni ei ainakaan vielä 100 ha jälkeen ole näin käynyt. Kiinnileikkaus on ollut aika kova kun haulitkin ovat kadonneet. Toivottavasti kampiakseli ja kiertokanki ovat säilyneet ehjinä. Epäilen aika vahvasti että metallihile on saanut aika pahaa aikaa myös muihin laakereihin.

    MIKANDER

    Polttoaine ollut liianlaihaa käytä vain Goossiöljyä
    Esim gastrolpoverraing mobil 1.2t.raicing
    Unohda sahavalmistajien öljyt halvat mineraaliöljyt.
    Jos ei takuuta ei muuta kuin roskiin tulee arvokkaasi
    Remontti uudetlaakerit sylenteri ja mäntä.

    Tee Ström

    Tuli kallis paukku STIHLIN maahantuojalle jos tosiaan koneessa takuuta jäljellä. Koko alakertahan siinä on uusittava: kampiakseli laakereineen + stefat. Samaten pytty ja mäntä jos tuosta kunnollisen haluaa. Taitaa saada vääntää jonkun verran jälleenmyyjän edustajan kanssa, ovat tulleet hieman varovaisiksi näiden laakerivikojen ja kiinnileikkautumisten kanssa. Yleensähän syynä on huono seosöljy tai liian LAIHALLE SÄÄDETTY kaasutin. Jos on mtronic -vehje, niin ei siitä pitäisi seosta liian laihalle mennä.
    Varsin pienen sahauksen jälkeen tuli tällekin raivurille noutaja.

    Suomi elää metsästä

    Korjaus tuohon STIHL 460 remppaan vain kytkimen puolelta laakeri rikki mäntä, sylinteri , kampiakseli täysin kunnossa

    Metsuri motokuski

    Niin taitaa olla aika vaikea saada takuuseen kun on leikkauttanut kiinni. Itse käytän tilhin omaa öljyä ja kone pelaa hienosti ja on myös aika edullistakin. Itse olen pysynyt kaukana noista synteettisistä 2-tahti öljyistä. Nehän ovat ihan eri asia kuin synteettiset moottoriöljyt niiden synteettisyys saadan vain lisäämällä juoksevuutta joka taas poistaa rasvaisuutta. Nuo synteettiset ovat tarkoitettu kylmiin olosuhteisiin ja tuorevoitelujärjestelmiin.

    Tästä ei nyt kannata sen kummemin varmaan kinata. Jokainen käyttäköön mitä tahtoo. Mutta sahojen valmistajien suositusta kannattaa kuunnella. Ne ovat testanneet koneitaan niin paljon eri öljylaaduilla että heillä on varmaan parhaat suositukset ja seosmäärät.

    lastunraapija

    Mistähän laakerista tässä oikeasti on kysymys? Jos se on kampiakselin laakeri, niin ihme on, jos metallinsälä ei olisi vioittanut mäntää.Vai olisiko niin, että kysymyksessä olikin kytkimen laakeri pitkän varren puolella? Silloinhan bensan öljyillä ei olisi asian kanssa mitään tekemistä. Onko puristukset mitattu, kun kerrotaan, että mäntä olisi kunnossa? Onko kiertokangen ja kampiakselin välinen laakeri kunnossa?

    Metsuri motokuski

    Ainakin täälläpäin kun puhutaan runkolaakerista niin tarkoitetaan kampiakselin laakeria. En sitten tiedä miten muualla.

    Stilhi

    Eipä ole laakereita rikkoutunut stihleistä. Käytän pienkone bensaa, harmittavan kallista.Tyhjät astiat myös ongelma, joita hävitellyt satoja. Yleensä enerkiajätteeseen. Vaatteet eivät haise kotona niinkuin tavallisella bensalla.

Esillä 8 vastausta, 1 - 8 (kaikkiaan 8)