Keskustelut Tekniikka Stihl 362 ja 261

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 178)
  • Stihl 362 ja 261

Onko minkälaisia kokemuksia tuosta puruntuottolaitteesta ?

Tarkoitus olisi hankkia tuollainen nykyisen 241:n kaveriksi.

Muutin otsikon kun muuttui tuo vekotinkin

• Nimetön

No mikä etu on käyttää 4T pienkonebensaa ja synteettiståöljyä verrattuna valmiiseen 2T pienkonebensaan?

Jätkä pätkät

Jos kuvittelee itse käyttävänsä parempaa öljyä, kuin valmiiseen seokseen on käytetty, niin sehän tietenkin tuntuu paljon paremmalta.
    Muuta etahan tuosta ei ole.

lastunraapija

Mitä etua saa sekoittamalla itse öljyn 4T-bensiiniin? Tuota kysymystä on käsitelty pitkään ruotsalaisella metsäkeskustelupalstalla:
    http://skogsforum.se/viewtopic.php?f=12&t=9825

Ruotsissa alkylaattibensiiniä käytetään paljon enemmän kuin Suomessa. Sieltä löytyy ainetta mittaribensana paljon useammilta huoltoasemilta kuin Suomessa ja käytön kulut ovat sitä myötä huokeammat. Runsaasta käyttäjäkunnasta löytyy niitäkin, jotka valmiista öljyseoksista eivät pidä, lähinnä siksi, että saavat Aspen-merkkisestä seoksesta päänsärkyä pakokaasuista. Tämän he väittävät johtuvan kaupallisen valmisseoksen öljylaadusta ja että itse tehty seos ei särkyjä tekisi.

Neste on ilmeisesti iso alkylaattibensiinin tuottaja Euroopan markkinoilla. Olen nähnyt väitteen, että alkylaattibensiiniä tuottaisi vain kaksi jalostamoa Euroopassa. Väitteen todenperäisyydestä en voi mitään arvata. Siten Nesteen 4T voi olla pohjana joissakin ellei useissakin kaupallisissa valmisseoksissa.

Hiluxmetsuri

Lasse; Ei kai siinä oo kuin hinta joka n. puolet kanisteritavarasta…

Nimetön

Hilxmestarille.. no hyvä ettei siinä ollut muuta eroa kuin hinta, varmaan pitää olla pumppubensaa että puoleen hintaan saa ja minulla taitaa olla lähin asema mistä Nesteen 4T bensaa saa mittarista 330km matkan päässä. Mikä lie todellinen hinta 4T bensalle jos mittari saa tai 200l tynnyrissä?

Jätkä pätkät

Henkilökohtaisesti kiinnostaisi tuo pienkonebensa tynnyrissä.
    Mistä sitä kätevästi saisi ja mhin hintaan?

arto

aspenia saa 200l tynnyreissä hinta 710e Mursketie 25, 36220 Kangasala löytyy netistä pitää hakea ei kotitoimitusta.

Kaski

Viimeksi kun pienkonebensaa mittarista otin (Turku) niin hinta oli 1.995 litralta. Ei mikään mahdoton ero 98:iin.

Koiramies

Aspen 200l tynnyri 710e/200= 3.55e ja Neste 5l kanisteri 16.90e/5 = 3.38e

Minusta melko kallista tuo 200l tavara. Maksaako tuossa tuo tynnyri?

Hiluxmetsuri

16,90. On hinta pudonnut siitä kun oon viimeksi ostanut. Ei huono tuokaan koska sisältää 2T-öljyt.

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 178)