Keskustelut Tekniikka Stihl 362 ja 261

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 178)
  • Stihl 362 ja 261

    Onko minkälaisia kokemuksia tuosta puruntuottolaitteesta ?

    Tarkoitus olisi hankkia tuollainen nykyisen 241:n kaveriksi.

    Muutin otsikon kun muuttui tuo vekotinkin

  • pitkät neulaset

    260: en kanssa ei ole ollut onkkelmaa, mutta 24 : en kerran juonitteli kun kaasuttimesta liipaisimelle lähtevä lankavipu vastasi runkoon.
    Olisko tässä syy?

    Hiluxmetsuri

    No tutkitaan lankavipukin 🙂 kiitos.

    Nimetön

    Olipa ketusen tuntonen huolto Hiluxin paikkakunnalla kun eivät saanut sahaa kuntoon. Kytkimen jouset Stihlisä kuluu joutuin ja sen jälkeen katkia, niin kannattaa ne vaihtaa kaikki kolme ennakko huoltona kerran vuodessa ja eivätkä maksa juuri mitään ja halpa se on se neulalaakerikin.

    Hiluxmetsuri

    Alkuasukasliilkkeeseen vein näytille vain kytkimen jousineen ja palaute tuli sen perusteella. Ei tullut huoltoa edes kysytyksi, itte nää hommat pitää hoidella 🙂

    Tilaan suoraan uuden jouset ja neulalaakerin, ei ne niin paljon maksa. Mukavampi touhuta kun ei terä pyöri ja raavi ympäristöään riekaleiksi kun itse touhuaa muuta ja sahan putputtaessa kädessä.

    Jätkä pätkät

    En oikein usko neulalaakerissa olevan vikaa, koska se kyllä näkyisi silmällä, kun sitä katselee. Tuosta vipottamisesta tuli mieleen Raket / Jonsederin vika, joka syntyi helposti, kun ketjujarru jysähti päälle kovilla kierroksilla. Terälaitteet pysähtyivät niin äkkiä, että kampiakseli vääntyi kieroksi.
    Hieman enemmän sahatuissa Raketeissa oli kaikissa akseli kiertynyt, sen tuntee käteen, kun nostaa teräketjua hieman irti laipalta ja vetää käynnistimestä pari kierrosta. Jos akseli on suora, se ei nypi teräketjua, jos akseli on kierossa, se nyppii.

    Hiluxmetsuri

    Jaahas.

    Mulla on tonnikello ja laitan sen mittaamaan oisko heittoa kampiakselissa. Selviää hiukan paremmin kuin sormella koettamalla.

    6 m3

    Edellinen kaipaa paria tarkennusta.
    Ilmanpaine, tuulensuunta ja pilvisyys aste mittaus hetkellä. 🙂

    Ja oliskohan syytä irrottaa tulpanjohto jos jätkän neuvoilla akselin heittoa tutkailee?

    Ammatti Raivooja

    Mittaustoleranssi puuttuu vielä.

    Hiluxmetsuri

    Valitan todella puutteellisia taustatietoja. Ohessa lisää.

    Mittauksen tarkkuus +/- 0.01 mm.

    Tuulen suunta ei ollut mitattavissa koska mittaus tapahtui autotallissa.
    Ilmanpaine 1015,6hPa. Pilvisyys 0/8.

    Edit. Paha virhe ilmanpaineessa.

    Jätkä pätkät

    Tuon suuruinen heitto akselissa ei merkitse mitään. Jonsseiaa oli joskus heittoa niin paljon, että kun ketju roikkui puolisenttiä, ja veti narusta, se joka pyörähdyksellä nousi laippaan kiinni.
    Kun kampiakseli on koottu kolmesta osasta, se saattaa äkkipysähdyksessä nuljahtaa hivenen ja ”se on siinä”.
    Elfingillä aikanaan oikaisimme sorvissa akseleita ja ne meni helpohkosti vasaralla napauttamallasuoraan linjaan.
    Mutta jos akselissa on heittoa, se syö laakerit helpostikin.

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 178)