Keskustelut Tekniikka Stihl 201 käyntihäiriö

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 153)
  • Stihl 201 käyntihäiriö

    Kylmänä ryyppy päällä 4-5 nykäsyllä herää sitten puolikaasulla käy vähänaikaa. Ei kuitenkaan yhtäkään lankkua saa poikki. Senjälkeen ei lähde mitenkään käyntiin samana päivänä. Saako bensiiniä liikaa vai liian vähän ?.

  • Jätkä

    Välihuuhtelu ei suinkaan vähennä päästöjä, eikä myöskään tietikoneohjaus. Katalysaattorilla osa pakokaasupäästöistä voidaan poistaa, mutta eipä ne ole yleistyneet – olisikohan syynä hinta?

    Jakeluasemille on ollut kovakin hinku värkätä tankkauspistooleihin imuria, joka poistaisi bensiinin höyryt, eli ei ne mitään lisähappeen verrattavia kaasuja ole nekään.

    En kylläkään varsinaisesti suosittele noita halpahalleissa myytäviä outoja tuotemerkkejä, mutta Nesteen, Aspenin, Stihlin ja Shellin tuotteet on varmaan tutkittu ja todettu laadukkaiksi.

    Marjametsä

    Sahoissa ja valmisbensoissa taitaa olla sen verran paljon toleranssia että tietyt yhdistelmät eivät vain kerta kaikkiaan toimi. Sahakauppiaan mukaan pa-ongelmat ovat kohtuu yleisiä. Omassa sahassa esim stihlin oma toimii moitteetta talvella ja kesällä, aspen, shell ja neste toimivat ainakin viime kesänä.

    98 varmin mutta alkalyyttien jälkeen kärynhaistelu tuntuu tosi vastenmieliseltä.

    Tolopainen

    Väitän, että jos ette tiedä mitä bensaa sahaan on tankattu, ette pysty sitä pakokaasuista erottamaan, jos saha on uusi 241 tilhi.

    Pavekka

    Se vähän riippuu mitä pa-ongelmilla tarkoittaa. Polttoaineen laatuongelmat on mielestäni harvinaisia tai hyvin harvinaisia. En muista että olisin koskaan ostanut huonoa bensaa. Enemmänkin käyttö/käyttäjävirheitä ja diagnoosivirheitä. Valmisbensan käyttö rajaa autimaattisesti osan käyttövirheistä pois. Siinä mielessä hyvä ja on sillä muitakin etuja mutta suomessa on korkealaatuinen mittaribensa.Ainakaan sahan tekninen toimivuus ei ole laadusta kiinni jos pysyy oktaani ym. Suosituksissa.

    Kyllä alkylaatin huomaa heti hajusta kun saha lähtee käymään. Sillä on oma selkeä arominsa. En nyt heti muista oonko just 241:llä todennut mutta monella muulla.

    Tolopainen

    Eikö se pitänyt olla niin, että alkylaatti ei haise ja tekee vähemmän käryä.

    arto

    Jaamme huolesi ympäristöstä, sillä se on myös meille ensisijaisen tärkeä. Siksi kaikissa raivaussahoissamme on ainutlaatuinen X-TORQ®-moottori. Se pienentää pakokaasupäästöjä jopa 75 % ja polttoaineenkulutusta noin 20 %. Siinä välihuuhtelu moottorin päästöistä. Husqvarnan sivulta kopio.

    Pavekka

    Välihuuhtelu ja tietokone ohjaus molemmat tuotiin juuri päästöjä vähentämään. Eli vähentää raa’an läpimenoa ja seosvirheitä. Dolmar käyttää katalysaattoria. Luultavasti hinnan vuoksi. Huski ja stihl markkinajohtajina saa kamoistaan paremman hinnan eli niillä on enemmän pelivaraa hienompaan tekniikkaan joka samalla antaa muitakin mahdollisuuksia.

    Ola_Pallonivel

    Aspenin kyllä hajusta tunnistaa. Ja Aspenilla olen saanut pään kipeäksi, toisin kuin käyttämällä Stihl/Husky öljyä normi 98 sekoitettuna.

    Nesteen öljyä olen erehtynyt kaksi kertaa ostamaan, kolmatta kertaa ei tule. Ja Nesteellä on ollut laatuongelmia, en muista muiden valmistajien ongelmista kuulleeni. Paitsi Catsrol kelkkaöljyn ongelmista.

    Ola_Pallonivel

    Nyt on muuten Oregon kopioinut Stihlin purkit käyttöön. Liekkö samaa tavaraa sisällä?

    Iivari10

    mikähän tuli 201 m-troniciin. Ensimmäisen tankin pelaa jotenkuten mutta sen jälkeen saattaa käydä tyhjäkäyntiä mutta kaasuun ei kestä koskea tai sammuu. Bensan saanti ongelmaa epäilen. Magneettiventtiili? Noin 500 mottia sahattu saha.

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 153)