Keskustelut Harrastukset Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 96)
  • Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

    En ainakaan löytänyt omaa ketjua tästä. Auton vaihto oli viime kesänä ja mietin jo sähköistä vempelettä. Ladattavia katselin, mutta pieni tavaratila ja akun sijainti pohjassa karkoitti ajatukset. Sitten katselin kiinalaista neliveto maasturia, mutta tavattoman matala oli ja akku roikkui siinäkin, ei jatkoon. Tähän akun suojaukseen jos joku isompi naarmu jää, voi auto saada hylsyn katsastuksessa ja kallis revohka edessä. Lieneekö sitten järkevissä hinnoissa saatavilla  vakuutusta tähän akkuun?  Onko kellään parenpia kokemuksia näistä. Id 4 kyllä on tilava ja maavaraakin löytyy. Itse päädyin perinteiseen diesel citymaasturiin.

  • Izuzuuppinen

    Minulla on sen verran vanha 4-vetoinen, että siinä ei ole mitään luistonestoa. Talvella nastarenkaat ja kesällä melko karkeat kesärenkaat yrittävät pitää auton tiellä.

    Hidas neliveto on ja siinä nopeusrajoitus 30km/h, mikä riittää mainiosti, koska risukossa ja muualla maastossa ei oikein ryömintävauhtia kovempaa kehtaa ajella. Mukavin ominaisuus hitaassa nelivedossa on vääntö. Veneen nosto soraramppia pitkin sujuu kytkintä polttamatta melkein tyhjäkäynnillä.

    Metsuri motokuski

    Siinä mielessä toloppa on oikeassa että kaikissa nelivedoissa ei ole luistoneston pois otto nappia. Viikonloppuna yhdessä BMW i 5 mallista en sitä löytänyt. Kun lukee ohjekirjaa niin siellä todetaan kyllä että lumessa ajaessa tai auton kiinni juuttuessa voi luistoneston ottaa pois päältä. Tämähän perustuu siihen että auto jarruttaa tyhjää lyövät pyörää. Joten jos tarvii kaasua painaa auton eteenpäin menoon hangessa niin luistonesto vastaavasti jarruttaa. Normaalilla auratulla tiellä tietenkin luistonesto on hyvä olla päällä.

    Ola_Pallonivel

    Voipi olla valikon takana sutimisen eston poisto.

    Metsuri motokuski

    Totta. Niin voi olla. Vieressä oli vanhempaa mallia samanlainen ja siinä oli vielä nappi jota painaa.

    Tikkula

    Näinä aikoina kun maaseudulla sähkökatkoja , olisi näppärää kun akusta voisi ottaa virtaa taloon kiertovesipumppujen pyörittämiseen, vesipumppuun ja valaistukseen. Tarvittaessa kävisi paikallisella ABC.lla  lataamassa. Ioniqista taitaa saada muutamia satoja watteja.

    Rane

    Artikkeli tehty vuosi sitten,liekö tilanne muuttunut.

    V2G-teknologian hyödyntäminen sähköautojen latauksessa – Wolttinen

    Tolopainen

    Mistä tahansa autosta saa varavoimaa invertterillä. Tuollainen 2000w invertteri maksoi aikoinaan pari sataa. Pitimmät sähkökatkot on mökillä olleet viime aikoina pari tuntia, kaupunki asunnossa niitä ei ole ollut koskaan yli 15min.

    Alaneva

    Minun patteriauto vetää pelkästään edestä. Nelivedolla meno olisi varmasti paljon jouhevampaa haastavissa olosuhteissa ja luistonesto häiritsisi vähemmän ajoa.

    Muutenkin näissä uusissa härpäkkeissä on liikaa ajamista haittaavia ominaisuuksia, kuten kaistavahti, kuolleenkulman hälytin ja rengaspaineanturit. Mikään nuista ei tunnu pelaavan niin kuin pitäisi. Kaista- ja kuolleenkulman vahdin saa onneksi pois päältä.

    Metsuri motokuski

    Samaa mieltä alenevan kanssa.  Tuolla minunkin autossa on ajaminen yhtä piippausta. Kyllähän ne saa poiskin mutta kun auton käynnistää niin ne palaa. Tuo tietotekniikka mahdollistaa vaikka mitä härpäkkeitä jotka sitten enemmän haittaa kuin on hyötyä. Näin talvella kun anturit lumeentuu niin sitten piippaillaan niistä. Ei muuta kuin pysähdy ja käy putsaamassa. Kohta sitten sama uudestaan.

    Tolopainen

    Kannattaa ostaa talviolosuhteisiin soveltuva auto sellainen ei ole sähköauto, joka vetää vain jommasta kummasta päästä. Ei raskas auto kulje mihinkään hangessa kaksivetoisena. Teslan talviominaisuudet on aika heikot, ei ole tehty liikkumaan lumessa.

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 96)