Keskustelut Harrastukset Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

Esillä 8 vastausta, 41 - 48 (kaikkiaan 48)
  • Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

    En ainakaan löytänyt omaa ketjua tästä. Auton vaihto oli viime kesänä ja mietin jo sähköistä vempelettä. Ladattavia katselin, mutta pieni tavaratila ja akun sijainti pohjassa karkoitti ajatukset. Sitten katselin kiinalaista neliveto maasturia, mutta tavattoman matala oli ja akku roikkui siinäkin, ei jatkoon. Tähän akun suojaukseen jos joku isompi naarmu jää, voi auto saada hylsyn katsastuksessa ja kallis revohka edessä. Lieneekö sitten järkevissä hinnoissa saatavilla  vakuutusta tähän akkuun?  Onko kellään parenpia kokemuksia näistä. Id 4 kyllä on tilava ja maavaraakin löytyy. Itse päädyin perinteiseen diesel citymaasturiin.

  • A.Jalkanen

    Jarrulevyt ruostuvat jos ei jarruta ja auto seisoo paljon.

    Hesarissa juttua sähköautomarkkinan vaikeuksista Kiinassa, eli valmistajia on mennyt konkurssiin ja näiden autojen omistajille tulee vaikeuksia kun ei ole huoltoa, varaosia eikä ohjelmistojen päivityksiä. Jutussa haastateltu yrittäjä näki markkinaraon ja alkoi huoltaa sähköautoja. Juttu päättyy näkymään yrittäjän seuraavasta autohankinnasta: ””Valitsen polttomoottorin.”

    http://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010827060.html

    Tolopainen

    Kyllä tuo Haapala itse ajelee Teslalla, jos kyse oli hänestä. Tehnyt paljon YouTubeen videoita hybridien vioista. Ei ole nyt lukuoikeutta Hesariin.

    A.Jalkanen

    Jutun on kirjoittanut Matilda Jokinen.

    Mielenkiintoista kyllä nähdä miten automarkkinat kehittyvät Euroopassa. Toivottavasti päästään eroon liian tiukasta käyttövoiman ja päästöjen sääntelystä. Hirvittää huoltovarmuus kun Putte pystyy helposti lamauttamaan heikosti varustautuneen Euroopan sähköverkon.

    Maakaasuakin virtaa edelleen Venäjältä Eurooppaan. Monessa maassa merkittävä lämmitysmuoto. Oliko se niin että Euroopan energiankulutuksesta kaksi kolmannesta on edelleen fossiilista alkuperää eikä nopeaa muutosta tapahdu. Tätä taustaa vasten meidän itseruoskintamme hiilinieluista on perusteeton, kun energian tuotantomme on sen ansiosta lähes kaikki uusiutuvaa tai ydinvoimaa. Venäläinen ydinpolttoainekin on vähitellen korvautumassa länsimaisella.

    Izuzuuppinen

    Voinen hieman kommentoida tätä sähköautokeskustelua kun minulla sattuu olemaan sähköauto ja myös avolavapaku pohjapanssareilla. Ensimmäisellä ajellaan kaupungissa melkein ilmaiseksi kun lataus on dieseliin nähden edullista.

    Sähköautossa on mahdollisuus säätää regenerointia eli sitä miten paljon rullauksen energiaa otetaan talteen akkuun. Olen todennut, että paras tulos tulee kun jättää regeneroinnin pois normaaliajossa tasamaastossa, mutta kytkee sen päälle isossa alamäessä, jolloin vauhti pysyy sopivana vaikka akkuun pukkaa ilmaista energiaa. Metsään en ole sähköautolla mennyt vaikka hyvinkin voisin koska matka sattuu olemaan pitkänpuoleinen eikä cityautoon oikein mahdu rsaha ja muut hilppeet.

    Ei ole taidettu vielä keksiä sellaista autoa jossa ei olisi arvonalennusta. Käytettyjä autoja kun ei valmisteta.

    Putte saa tehdä ihmeitä voidakseen lamauttaa sähköverkon joten siitä ei kannata kantaa huolta. Ei tule tapahtumaan. Sähköverkon ongelmat ovat vielä jossain määrin metsäalaan liittyviä eli linjoille kaatuvia myrskypuita vaikka paljon onkin jo viety ilmajohtoja maan alle kaapeleiksi.

    Avolavapaku sopii metsähommiin eikä tule kalliiksi kun sillä ajelee vain ne ajot joita ei cityautolla voi tehdä. Näitä ovat maastoajot, polttopuiden tuonti, kaivurin kuskaus peräkärryssä sekä metsässä hionneen ja kastuneen ukkelin kuljetus.

     

     

    Berza

    Mikä auto sinulla on ja onkohan joka patteriautossa tuo regenerointi näppäin. Tuota kirjoittamaasi ajotekniikkaa itsekkin mietin, ehken taloudellisinpana tapana edetä.

    Izuzuuppinen

    Hyundai Ioniq, mallia 2017.

    kmo

    Jos/kun akkukäyttöiset sahat ja raivaussahat yleistyvät niin sähköautosta saa latausvirtaa.

    A.Jalkanen

    Kyllä, juuri sama tuli mieleen kun luin Metsälehden artikkelia jossa sanottiin että tarvitaan kolme akkua raivauspäivän töihin. Kai kaksi riittää jos toinen on sahassa ja toinen ladattavana.

Esillä 8 vastausta, 41 - 48 (kaikkiaan 48)