Keskustelut Harrastukset Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 50)
  • Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

    En ainakaan löytänyt omaa ketjua tästä. Auton vaihto oli viime kesänä ja mietin jo sähköistä vempelettä. Ladattavia katselin, mutta pieni tavaratila ja akun sijainti pohjassa karkoitti ajatukset. Sitten katselin kiinalaista neliveto maasturia, mutta tavattoman matala oli ja akku roikkui siinäkin, ei jatkoon. Tähän akun suojaukseen jos joku isompi naarmu jää, voi auto saada hylsyn katsastuksessa ja kallis revohka edessä. Lieneekö sitten järkevissä hinnoissa saatavilla  vakuutusta tähän akkuun?  Onko kellään parenpia kokemuksia näistä. Id 4 kyllä on tilava ja maavaraakin löytyy. Itse päädyin perinteiseen diesel citymaasturiin.

  • Tikkula

    Ja eikös tää reipas jarrutusenergian talteenotto aiheuta sen että renkaat zilestonena alta kymppitonnin parhaimmillaan, Ja sähkäreitten rengaskoot semmoiset että rengaskierrosta ei tehdä satasissa.

    Tolopainen

    Ei sähkömoottorilla jarrutus kuluta yhtään enempää renkaita kuin jarruttaminen muutenkaan. Mutta paljon miellyttävämpi ajaa, kun antaa auton rullata ja hoitaa itse jarruttamisen. Saattaa olla, että moottorijarrutus lisää energiankulutusta, sehän toimii kaavamaisesti kun auto hoitaa itse etäisyyden edellä ajavaan. Ei moottorijarrutuksella ole mitään merkitystä sähköauton ajomatkaan. Autolla on nimittäin tapana pysähtyä, jos mikään voima ei vie sitä eteenpäin, jarrutus energian määrää on suuresti liioiteltu. Jos ajaa sata kilometriä matka-ajoa ja siitä on jarrutusta 50m, paljonko siitä tulee energiaa akkuun ehkä 500 Wh. Kaupungissakin voi ajaa niin, että jarruttelu risteyksissä jää hyvin vähäiseksi, on yleensä vihreä aalto liikennevaloissa.

    Apli

    Itsellä vokkarin id 4 ja erittäin tyytyväinen olen ollut auto pari vuotta vanha, mukava peli ajella, lataus yöllä..

    Rane

    ”Ei taida Reimalla nyt oikein mennä putkeen nämä kommentit ”

    Menee ne putkeen mutta viemäriputkeen…

    Rane

    Näköjään käytetyn sähköauton ostajan tulisi tutkia auton pohja mieluiten nosturissa.Pienikin jälki ja kauppa unohdettava.

    Moottorin käyttötestiauto koki pohjakosketuksen – kustannusarvio jopa 15 000 euroa!

    Tolopainen

    Se on valitettavaa, että hybridin akku maksaa yhtä paljon kuin oikean sähköautonkin ja on huomattavasti lyhytikäisempi. Kuluttajia on johdettu pahasti harhaan energiansäästö propakandalla. Säästö tulee liian kalliiksi auton omistajalle.

    Berza

    Näyttää joillakin olevan käsitys, että jarrutusenergia tarkoittaa jarrun painamisen energiaa. Tällähän tarkoitetaan sähkärien ollessa kyseessä moottorijarrutusta. Eihän bedalijarrutusta tule kuin muutama minuutti, jos vaikka ajaa suomen päästä päähän. Ei sillä akku kuumene😀

    Tolopainen

    Se riippuu autoilijasta, jotkut jarruttavat jokaisen peltipoliisin kohdalla ja kun nopeusrajoitus vaihtuu pienemmäksi tai kun näkevät poliisiauton.

    MaalaisSeppo

    Jotkut säätävät nopeuden jarruttamalla. Toiset jarruttavat jokaisen vastaantulijan kohdalla.

    Minulla ei jarrut paljoa kulu. Kun ajelin Fiat Tempralla ja mittarissa oli 260000 km ajattelin, että pitäisi kai takajarrukengät joskus vaihtaa. Huollon yhteydessä pyysin tarkistamaan. Totesivat nissä olevan pintaa enemmän kuin uusissa. Hyvin pelasivat, ja aina meni moitteetta katsastuksesta läpi.

    Panu

    Se, että pieni lommo akun suojapanssarissa aiheuttaisi koko akun vaihdon on ylireagointia. Kalliita akunvaihtoja 7mm lommon takia on kuitenkin tehty, koska säädökset ovat kiristyneet ja ainakin joidenkin autonvalmistajien standardiproseduuri näissä tilanteissa on akun vaihto.

    Kun katsoo tuota Moottori-lehden kuvaa niin suojapanssari irti ja sitten katsotaan ovatko akkumodulit vaurioituneet. Hyvin todennäköisesti eivät ole ja panssarin voi sitten vaihtaa jos säädökset vaativat. Jos akkumoduli on vaurioitunut niin sitten vaihdetaan se yksi moduli.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 50)