Keskustelut Harrastukset Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

  • Tämä aihe sisältää 341 vastausta, 36 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 4 viikkoa, sitten Ertti toimesta.
Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 341)
  • Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

    En ainakaan löytänyt omaa ketjua tästä. Auton vaihto oli viime kesänä ja mietin jo sähköistä vempelettä. Ladattavia katselin, mutta pieni tavaratila ja akun sijainti pohjassa karkoitti ajatukset. Sitten katselin kiinalaista neliveto maasturia, mutta tavattoman matala oli ja akku roikkui siinäkin, ei jatkoon. Tähän akun suojaukseen jos joku isompi naarmu jää, voi auto saada hylsyn katsastuksessa ja kallis revohka edessä. Lieneekö sitten järkevissä hinnoissa saatavilla  vakuutusta tähän akkuun?  Onko kellään parenpia kokemuksia näistä. Id 4 kyllä on tilava ja maavaraakin löytyy. Itse päädyin perinteiseen diesel citymaasturiin.

  • Apli

    Itsellä vokkarin id 4 ja erittäin tyytyväinen olen ollut auto pari vuotta vanha, mukava peli ajella, lataus yöllä..

    Rane

    Näköjään käytetyn sähköauton ostajan tulisi tutkia auton pohja mieluiten nosturissa.Pienikin jälki ja kauppa unohdettava.

    Moottorin käyttötestiauto koki pohjakosketuksen – kustannusarvio jopa 15 000 euroa!

    Tolopainen Tolopainen

    Se on valitettavaa, että hybridin akku maksaa yhtä paljon kuin oikean sähköautonkin ja on huomattavasti lyhytikäisempi. Kuluttajia on johdettu pahasti harhaan energiansäästö propakandalla. Säästö tulee liian kalliiksi auton omistajalle.

    Berza

    Näyttää joillakin olevan käsitys, että jarrutusenergia tarkoittaa jarrun painamisen energiaa. Tällähän tarkoitetaan sähkärien ollessa kyseessä moottorijarrutusta. Eihän bedalijarrutusta tule kuin muutama minuutti, jos vaikka ajaa suomen päästä päähän. Ei sillä akku kuumene😀

    Tolopainen Tolopainen

    Se riippuu autoilijasta, jotkut jarruttavat jokaisen peltipoliisin kohdalla ja kun nopeusrajoitus vaihtuu pienemmäksi tai kun näkevät poliisiauton.

    MaalaisSeppo

    Jotkut säätävät nopeuden jarruttamalla. Toiset jarruttavat jokaisen vastaantulijan kohdalla.

    Minulla ei jarrut paljoa kulu. Kun ajelin Fiat Tempralla ja mittarissa oli 260000 km ajattelin, että pitäisi kai takajarrukengät joskus vaihtaa. Huollon yhteydessä pyysin tarkistamaan. Totesivat nissä olevan pintaa enemmän kuin uusissa. Hyvin pelasivat, ja aina meni moitteetta katsastuksesta läpi.

    Panu Panu

    Se, että pieni lommo akun suojapanssarissa aiheuttaisi koko akun vaihdon on ylireagointia. Kalliita akunvaihtoja 7mm lommon takia on kuitenkin tehty, koska säädökset ovat kiristyneet ja ainakin joidenkin autonvalmistajien standardiproseduuri näissä tilanteissa on akun vaihto.

    Kun katsoo tuota Moottori-lehden kuvaa niin suojapanssari irti ja sitten katsotaan ovatko akkumodulit vaurioituneet. Hyvin todennäköisesti eivät ole ja panssarin voi sitten vaihtaa jos säädökset vaativat. Jos akkumoduli on vaurioitunut niin sitten vaihdetaan se yksi moduli.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jarrulevyt ruostuvat jos ei jarruta ja auto seisoo paljon.

    Hesarissa juttua sähköautomarkkinan vaikeuksista Kiinassa, eli valmistajia on mennyt konkurssiin ja näiden autojen omistajille tulee vaikeuksia kun ei ole huoltoa, varaosia eikä ohjelmistojen päivityksiä. Jutussa haastateltu yrittäjä näki markkinaraon ja alkoi huoltaa sähköautoja. Juttu päättyy näkymään yrittäjän seuraavasta autohankinnasta: ””Valitsen polttomoottorin.”

    http://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010827060.html

    Tolopainen Tolopainen

    Kyllä tuo Haapala itse ajelee Teslalla, jos kyse oli hänestä. Tehnyt paljon YouTubeen videoita hybridien vioista. Ei ole nyt lukuoikeutta Hesariin.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jutun on kirjoittanut Matilda Jokinen.

    Mielenkiintoista kyllä nähdä miten automarkkinat kehittyvät Euroopassa. Toivottavasti päästään eroon liian tiukasta käyttövoiman ja päästöjen sääntelystä. Hirvittää huoltovarmuus kun Putte pystyy helposti lamauttamaan heikosti varustautuneen Euroopan sähköverkon.

    Maakaasuakin virtaa edelleen Venäjältä Eurooppaan. Monessa maassa merkittävä lämmitysmuoto. Oliko se niin että Euroopan energiankulutuksesta kaksi kolmannesta on edelleen fossiilista alkuperää eikä nopeaa muutosta tapahdu. Tätä taustaa vasten meidän itseruoskintamme hiilinieluista on perusteeton, kun energian tuotantomme on sen ansiosta lähes kaikki uusiutuvaa tai ydinvoimaa. Venäläinen ydinpolttoainekin on vähitellen korvautumassa länsimaisella.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 341)