Keskustelut Harrastukset Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

  • Tämä aihe sisältää 341 vastausta, 36 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , sitten Ertti toimesta.
Esillä 10 vastausta, 311 - 320 (kaikkiaan 341)
  • Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

    En ainakaan löytänyt omaa ketjua tästä. Auton vaihto oli viime kesänä ja mietin jo sähköistä vempelettä. Ladattavia katselin, mutta pieni tavaratila ja akun sijainti pohjassa karkoitti ajatukset. Sitten katselin kiinalaista neliveto maasturia, mutta tavattoman matala oli ja akku roikkui siinäkin, ei jatkoon. Tähän akun suojaukseen jos joku isompi naarmu jää, voi auto saada hylsyn katsastuksessa ja kallis revohka edessä. Lieneekö sitten järkevissä hinnoissa saatavilla  vakuutusta tähän akkuun?  Onko kellään parenpia kokemuksia näistä. Id 4 kyllä on tilava ja maavaraakin löytyy. Itse päädyin perinteiseen diesel citymaasturiin.

  • Tolopainen

    Jos tarjolla on lähes ilmainen liikkuminen tai tuhansia euroja vuodessa maksava bensrosvolla ajo, mikä tuossa nyt on niin vaikeaa ymmärtää.

    Nostokoukku

    Palstalaisista joku kirjoitti, että 40 000 € maksava patteriauto on hinnaltaan jo siedettävä. Paljonko tuosta hinnasta haihtuu kymmenessä vuodessa savuna ilmaan? Olen yrittänyt pitää autojeni hinnan 3 000 €:ssa. Niillä olen ajojni ajanut, kertaakaan en ole jäänyt välille. Ja suurin osa hyötyajoa, aikoinaan töissä kilometrikorvauksilla, nyt lähes aina polttopuukuorma tai hirvi lavalla. Eikä hinta enää juuri tuosta laske. Kymmenen vuoden kuluttua kallis patteriauto ei ole yhtään arvokkaampi. 37 000 €:lla ostan jo aika paljon polttoainetta. Ero on siinä, että kaikkien luonto ei mahdu halpaan autoon, eikä heikko itsetunto anna periksi.

    140ärrä

    Jos polttoaine maksaa 2€/l ja kulutus on 10l/100km, ajaa 37000€:lla 185000km.

    Nostokoukku

    Eli sen patteriauton hinnan nollausaikana 18 500 km vuodessa. Itse en pääse puoleenkaan tuosta vuosittain. Kenenkähän rahat haihtuvatkaan savuna ilmaan?

    Tolopainen

    Sähköautossa pääoma säilyy paremmin kuin Omhex osakkeissa, ja sillä voi lisäksi liikkua paikalliseen Prisman edullisille ostoksille, ansaitsemaan bonuksia.

    Alaneva

    Ei patteriauton ostamisessa tai muunkaan auton ostamisessa mitään järkeä ole, jos sillä ei aja. Mutta jos ajokilometrit ovat vuodessa 30 000 km tai päälle niin sitten ei ole patteriauton voittanutta. Huomattavasti vähempikin riittää, mutta isoilla ajomäärillä homma on selvä hiukan huonommallakin laskutaidolla.

    .

    On silti hyvä että uusia autoja ostetaan niin saadaan käytettyäkin markkinoille

    Niin riittää sit noita 3000e lavalinttojakin markkinoilla

    Kun sähköautojen käyttäjät lisääntyy niin polttoaineen kysyntä huononee=litra hinta laskee (toivottavasti)

    Eletään murroksessa ja taite kohta tulee sitten joskus siihen on ehken vielä matkaa

    Berza

    Juuri oli mielenkiintoinen artikkeli I-S.ssa, jossa verrattiin luxus mersun ja mg4.n kokonaiskustannuksia ensimmäisen vuoden aikana. Ei mitenkään patterivehkeelle ollut mairitteleva. Arvo putosi vuoden aikana 14000 e. No ruotsin puolella tämä oli tehty. Lähtenevätköhön suomalaiset sieltä käytettynä niitä hakemaan 🤔

    Tolopainen

    Jos ajaa sähköautolla seuraavat 10v miten tuo arvonalennus vaikuttaa käyttö kuluihin. Autoja saa myös leasingilla, ei niihin omaa pääomaa ole pakko käyttää.

    140ärrä

    Ei liisarit maksa asiakkaan puolesta mitään, ei edes arvonalennusta.

Esillä 10 vastausta, 311 - 320 (kaikkiaan 341)