Keskustelut Harrastukset Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

  • Tämä aihe sisältää 341 vastausta, 36 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Ertti toimesta.
Esillä 10 vastausta, 271 - 280 (kaikkiaan 341)
  • Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

    En ainakaan löytänyt omaa ketjua tästä. Auton vaihto oli viime kesänä ja mietin jo sähköistä vempelettä. Ladattavia katselin, mutta pieni tavaratila ja akun sijainti pohjassa karkoitti ajatukset. Sitten katselin kiinalaista neliveto maasturia, mutta tavattoman matala oli ja akku roikkui siinäkin, ei jatkoon. Tähän akun suojaukseen jos joku isompi naarmu jää, voi auto saada hylsyn katsastuksessa ja kallis revohka edessä. Lieneekö sitten järkevissä hinnoissa saatavilla  vakuutusta tähän akkuun?  Onko kellään parenpia kokemuksia näistä. Id 4 kyllä on tilava ja maavaraakin löytyy. Itse päädyin perinteiseen diesel citymaasturiin.

  • Kalle Kehveli

    Tolopaisen auto ei kelpaa enään kenellekkään. Arvon pudotus parissa vuodessa 75% ja seuraava osoite on romuttamo. Palstan huonointa rahankäyttöä ikinä. Perinteisesti metsänomistajat ovat aina olleet taloustietoisia pihtareita.

    Visakallo Visakallo

    Huomio on sen takia kiinnittynyt sähköautojen myynnin hidastumiseen,  koska niin on käynyt. Kun katsotaan vain parin vuoden takaisia ennusteita, niin ne eivät enää ole lainkaan tästä maailmasta. Northvolt on itse ilmoittanut, että akkujen kysynnän heikkeneminen on heillä ongelma. Ovatko he antaneet markkinoille tarkoituksellisesti väärää tietoa?

    Rukopiikki

    Ei riitä mineraalit. Syrjäisiin sademetsiin tehdään tiet ja kaivokset ja sitten seuraa laiton metsien raivaus ja poltto laitumiksi. Mahtaa lopputulos tässä sähköistymisbuumissa olla täysi katasrooffi niin ilmastolle kuin muutenkin.

    kmo kmo

    Kiinassa astui voimaan 10/2024 uudet vaatimukset polttomoottoriautojen katsastuksissa: Yhtään OBD-vikavaloa ei saa palaa. Kuten Suomessakin, lähetetään korjaamaan ja pitää tuoda jälkitarkastukseen. Jos auto ei toisenkaan jälkitarkastuksen jälkeen läpäise katsastusta, valtio konfiskoi auton ja se romutetaan. Eiköhän tämä malli oteta käyttöön kohta Suomessakin.

    Rukopiikki

    Kannattaa laittaa vanha hyvä auto jossa nuita vikavaloja ei ole.

    MJO
    Metsuri motokuski

    Voihan tulla laki rukopiikki jossa ilman noita OBD härpäkkeitä olevat laitteet kielletään.  Kyllähän tuo sähkö taitaa olla vielä aika varmin uusiutuva energia johonka tulevaisuudessa mennään ainakin kevyissä ajoneuvoissa. Uskon myös että akutkaan eivät vielä ole kehityksen loppu päässä. Uusia materiaaleja kehitetään akkuihin.

    Nostokoukku

    Mihinkähän katosi Enson puusta tehty akku? Eikös se ruotsalaisille myyty. Saattoi lahota sielläkin käsiin.

    Visakallo Visakallo

    Akkujen kysynnän heikkeneminen on johtunut kysynnän vähentymisestä ja kilpailun koventumisesta. Akkuja tehdään muuallakin ja yleensä tuotanto hakeutuu suurten markkinoiden lähelle. Pohjois-Eurooppa ei ole suuri markkina-alue. Olemme kaukana kaikesta.

    ihmettelijä

    Nythän bensan ja diiselin hinta nousee merkittävästi lähivuosina kun liikenne tulee päästökaupan piiriin. Kyl se on vaan katseltava sähköautoja että on varaa liikkua. näin esim kauppalehti:

    <Valtava kustannuslisä perustuu hyvin maltilliseen arvioon siitä, että bensiinin hinta nousisi arviolta 16 senttiä litralta ja dieselin 11 senttiä litralta. EK:n johtava asiantuntija Tiina Haapasalo myöntää, että EK:n arvio on maltillinen ja se perustuu aiemmin asiasta .Päästöoikeuden hintana arviossa käytettiin 50 euroa hiilidioksiditonnilta.<>Esimerkiksi Palvelualojen työnantajien Paltan asiantuntija >Mikko Paloneva sanoo uusiin tutkimuksiin perustuen, että bensiinin hinta voi kallistua jopa 54 sentillä litralta ja dieselin 37 senttiä vuonna 2030. Tämä hinnannousu perustuisi keskimääräiseen 168 euron hiilidioksiditonnin hintaan.</p>

Esillä 10 vastausta, 271 - 280 (kaikkiaan 341)