Keskustelut Harrastukset Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

  • Tämä aihe sisältää 341 vastausta, 36 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Ertti toimesta.
Esillä 10 vastausta, 221 - 230 (kaikkiaan 341)
  • Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

    En ainakaan löytänyt omaa ketjua tästä. Auton vaihto oli viime kesänä ja mietin jo sähköistä vempelettä. Ladattavia katselin, mutta pieni tavaratila ja akun sijainti pohjassa karkoitti ajatukset. Sitten katselin kiinalaista neliveto maasturia, mutta tavattoman matala oli ja akku roikkui siinäkin, ei jatkoon. Tähän akun suojaukseen jos joku isompi naarmu jää, voi auto saada hylsyn katsastuksessa ja kallis revohka edessä. Lieneekö sitten järkevissä hinnoissa saatavilla  vakuutusta tähän akkuun?  Onko kellään parenpia kokemuksia näistä. Id 4 kyllä on tilava ja maavaraakin löytyy. Itse päädyin perinteiseen diesel citymaasturiin.

  • Kahlschlag Kahlschlag

    Metsähommissa ei ole Hiluxin voittanutta, maavara 30 cm vakiona, menee mistä vaan. Silitysraudat (=sähköautot) kannattaa jättää metsähommissa suosiolla kotipihaan.

    kmo kmo

    Uusi Hiluxi maksaa sen saman 50 000 € kuin nuo sähköautot. Varmaan niille metsätieosuuksille suunnilleen parasta mitä voi olla, mutta itselläni on palstalle ensin moottoritietä parisataa kilometriä ja lopuksi metsätietä kilometri pari niin ei oikein ole hiluxi perustelut menneet läpi.

    Kahlschlag Kahlschlag

    Hiluxia ei tarvitse eikä kannata ostaa uutena, itse sain pitempään myynnissä seisseen tehdastakuuauton kohtuuhintaan, kun ensimmäinen omistaja oli ajanut kalliimmat kilometrit (30 tkm) pois.

    Kalle Kehveli

    Akustot eivät ole hermeettisesti tiiviitä jo hengityksenkin takia (lämpösyklit kun aiheuttaisi paineenvaihteluita koteloon), eivätkä muutkaan laitteet ole kuin roiskevedeltä suojattuja. 

    Juuri näin. Lämpötilanvaihtelu akustossa kondensoi vettä. Suomessa tämä ongelma on erityisen suuri. Sähköosat ovat vedelle paljon herkempiä kuin mekaaniset osat.

    Rukopiikki

    Lueskelin että 1900 luvun alussa sähköautoilla oli yllättävän pitkät toimintamatkat mutta nopeudet oli pieniä. Kuinkahan pitkälle nykysähköautolla pääsisi vaikka nopeudella 40 kmh.

    Berza

    Taloudellisuusajo kisassa 45 km.n nopeudessa kulutus noin 6 kw. Tuosta voi jotain päätellä, ehken ajomatkat kaksin- kolmin kertaistuisi.🤔

    Nostokoukku

    Mikähän on aika/ kilometriyksikkö taloudellisuusajoissa? Per 100 km vai kuukausi. Ei kai sähköauto sentään 6 kW satasella kuluta. Olen ymmärtänyt, että niissä sähkö vain ajaessa lisääntyy ja sillä varastoituneella sähköllä voi sitten pyörittää kodin sähkölaitteita. Pieniä energialaitoksia siis.

    Visakallo Visakallo

    Kyllähän nopeuden lisäys lisää myös kulutusta, oli sitten auton voimanlähde mikä tahansa. Aika usein vanhempia pakoputkettomia autoja tulee moottoritiellä perä edellä vastaan, kun on pattereissa jo sähköt vähissä ja perille olisi päästävä.

    MJO

    Sähköosat ovat vedelle paljon herkempiä kuin mekaaniset osat.

    oletko nähnyt paljon sukellusveneitä tai uusia laivoja, joissa on polttomoottori pyörittää potkuria?

    Berza

    Tuo taloudellisuuskisa löytyy kuukkelilla. Kulutusjana alkaa 45 km / h. Kyseessä Hyundai ioniq.

Esillä 10 vastausta, 221 - 230 (kaikkiaan 341)