Keskustelut Harrastukset Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 341)
  • Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

    En ainakaan löytänyt omaa ketjua tästä. Auton vaihto oli viime kesänä ja mietin jo sähköistä vempelettä. Ladattavia katselin, mutta pieni tavaratila ja akun sijainti pohjassa karkoitti ajatukset. Sitten katselin kiinalaista neliveto maasturia, mutta tavattoman matala oli ja akku roikkui siinäkin, ei jatkoon. Tähän akun suojaukseen jos joku isompi naarmu jää, voi auto saada hylsyn katsastuksessa ja kallis revohka edessä. Lieneekö sitten järkevissä hinnoissa saatavilla  vakuutusta tähän akkuun?  Onko kellään parenpia kokemuksia näistä. Id 4 kyllä on tilava ja maavaraakin löytyy. Itse päädyin perinteiseen diesel citymaasturiin.

  • Visakallo Visakallo

    Nissan näkyy nyt vuorostaan olevan pahoissa talousongelmissa. On vähentänyt todella suuret määrät väkeä tuotannosta ja myynyt omistuksiaan Renaultista ja Mitsubishistä, mutta talous ei näytä silti oikenevan, vaan konkurssi saattaa olla edessä.

    jees h-valta

    Tolopalle jo varmaan kävely kauppaan ja takaisin muodostunutkin tutuksi. Kun sitä kiesiä sieltä ladon nurkasta ei puolisko suostu yrittämäänkään liikekannalle. Ja itse tuskin on ajokorttia saanut uusittua enää vuosikausiin. Ranskalaisautot ovat tulevaisuuden suunnannäyttäjiä niin taloudellisissa polttomoottoreissa kuin patteriautoissakin. Mutta kaikillahan se sama ongelma on nyt eli kalliiksi tuli tämä patterisekoilu ja nyt paluu polttomoottoreihin karvastelee. Taloudellisestikkin.

    Tolopainen Tolopainen

    Jessellä on vuosi aikaa siirtyä sähköautoon, jos aikoo saada pököstä jotakin 2027, ei kelpaa enää vaihdossa kun liikenteen päästökauppa alkaa.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Pököön ei taida saada polttoainetta alle 1,7€/ toisin kuin sähköautoilevat naapurit, jotka joutuvat toisinaan ajamaan lähes nollahintaisella pörssisähköllä. Kauhea kärsimys.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Pystytäänkö päästökaupan vaikutusta liikenteen kuluihin vielä arvioimaan? Polttoaineiden verotus varmaan muuttuu siinä vaiheessa toisenlaiseksi. Jos vaikutus olisi ennakoitu suureksi, autoteollisuus varmaan ajaisi alas polttomoottoriautojen tuotannon, mutta ainakaan vielä sellaisesta ei ole viitteitä?

    Ei sähkökään ole päästötöntä: on akun valmistuksen päästöt ja sähkön tuotannon päästöt. Kivihiilellä ja maakaasulla tuotetaan edelleen sähköä monessa maassa, Euroopassakin.

    Tolopainen Tolopainen

    Polttomoottoriautojen valmistus on  jo päätetty lopettaa ja myynti kieltää. Eikö se ole vahva merkki siitä mikä on tulevaisuus. Liikenteen päästökaupasta ei ole vielä pahemmin keskusteltu julkisuudessa.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    En jättäytyisi yhden voimanlähteen varaan liikenteessä. En nyt enkä tulevaisuudessa.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    EU tekee itsemurhaa, mutta kyllä se minulle passaa. Natsi-politiikka ei ole ennenkään pitkään kestänyt.

    Visakallo Visakallo

    Näin A.J. käytännössä melko varmasti tapahtuukin. EU ei ole lainkaan niin yhtenäinen alue, kuin täällä sen koillisnurkalla joskus ajatellaan. EU tulee todennäköisesti liukumaan USA:n tapaan siihen, että eri osavaltioissa on käytössä hyvinkin erilaisia lakeja ja normeja. Muussa tapauksessa tulisi eteen EU:n hajoaminen.

    Tolopainen Tolopainen

    Visakallo kuvittelee, että Hartolan kuninkaskuntaan ei tulisi liikenteen päästömaksuja.  Ne tulee koko EU alueelle. Mitään poikkeuksia ei tulla myöntämään, eikä se ole tarpeenkaan. Saastuttajat maksaa. Sukisukin vaihtoarvo laskee jyrkästi, kun 2027 lähenee.

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 341)