Keskustelut Harrastukset Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

  • Tämä aihe sisältää 341 vastausta, 36 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Ertti toimesta.
Esillä 10 vastausta, 101 - 110 (kaikkiaan 341)
  • Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

    En ainakaan löytänyt omaa ketjua tästä. Auton vaihto oli viime kesänä ja mietin jo sähköistä vempelettä. Ladattavia katselin, mutta pieni tavaratila ja akun sijainti pohjassa karkoitti ajatukset. Sitten katselin kiinalaista neliveto maasturia, mutta tavattoman matala oli ja akku roikkui siinäkin, ei jatkoon. Tähän akun suojaukseen jos joku isompi naarmu jää, voi auto saada hylsyn katsastuksessa ja kallis revohka edessä. Lieneekö sitten järkevissä hinnoissa saatavilla  vakuutusta tähän akkuun?  Onko kellään parenpia kokemuksia näistä. Id 4 kyllä on tilava ja maavaraakin löytyy. Itse päädyin perinteiseen diesel citymaasturiin.

  • MJO

    Minulla on varaa elää polttomoottorikaluston kanssa vaikka hamaan loppuun asti. Mitä noita nyt pihassa ja möksän varastoissa onkaan, 5-6kpl ainakin.

    Se on hyvä. Valtio tarvitseekin ylimääräisiä maksajia.

    Visakallo Visakallo

    Nyt pitää käyttää palstan ylivoimaista tietämystä hyväksi, eli mitä tällä hetkellä alle neljäkymppiä maksavaa täyssähköautoa suosittelisitte meikäläiselle? Vaihto uuteen olisi ajankohtaista parin vuoden sisällä, ja neliveto ja maanvaraa metsäteillä ajoon pitää olla.

    Tolopainen

    Autot maksaa vähän enemmän.

    Perko

    Visalle Niva lada  kahella akulla!

    Perko

    siirretty

    Ola_Pallonivel

    Tesla, Polestar ja Wolkkari, eipä paljon muuta alle 40t€ saa. Jokunen Audin prototyyppi oli listalla myös.

    Panu Panu

    Neliveto ja ilmajousitus olisi optimi metsäkäyttöön. Mutta silloin pitää nostaa Metkaa vielä vähän lisää jos haluaa uuden auton. Esim. Teslalla tämä kombinaatio löytyy vain Model S:stä ja X:stä. Käytettynä niitä saa alkaen 20K€.

    Itse olen ajellut takavetoisella rautajousisella sähköautolla ja pärjännyt riittävän hyvin myös metsäteillä. Sähköauton painavan akun sijainti on yleensä takapainotteinen ja siksi takapyörät pitävät ihan eri tavalla kuin polttomoottoriautoissa. Pohja on toki kolahdellut joskus mutta niistä ei ole tullut katsastuksessa ongelmiin johtavaa kolhua. Sitä varten on vakuutus.

    Takaveto + kitkarenkaat on muutaman kerran aiheuttanut ongelmia lumisella auraamattomalla metsätiellä ja kerran olen joutunut soittamaan traktorimiehen apuun. Tosin samoin on käynyt myös neliveto-pickupin kanssa. Se on aina oma valinta kuinka pahaan paikkaan autolla haluaa mennä.

    Visakallo Visakallo

    Minulle 4-veto on eniten tarpeen nykyiseen tyyliin, ilman tiekarhua ”hoidetuilla” mäkisillä ja mutkaisilla valtionteillä, joissa on jäiset raiteet alkutalvesta kevääseen. Auratuilla metsäteillähän ajaa hyvin vajaavetoisellakin.

    Berza

    Eli Panulla on erikseen vakuutettu akku? Mitenkähän vahingon sattuessa selvitetään tilanteen aiheuttaja. Korvaako, vaikka metsätiellä ajaa vaan pöljyyttään akun paskaksi ?  Varmaankin yleisellä tiellä ajettaessa yllättävä kivi tai muu aiheuttaja on selvä juttu, mutta entäpä metsäteillä ? Miten arvokas tämä pelkän akun vakuutus on 🤔

    No, kyllähän kasko korvaa yleensä, vaikka itse pöljäileekin.😀

    Rane

    Subarut menee hiukan yli 40 000 mutta muuten sopisivat metsänomistajalle kuin nyrkki ryssäntrollin silmään…

    Solterra

Esillä 10 vastausta, 101 - 110 (kaikkiaan 341)