Kovin on ollut hiljaista Kuopion suunnalla,toivottavasti ympäristöluvan ehdot eivät ottaneet luuloja pois.
Finnairin johdolta on autuaasti unohtunut se että suomalaista joukkoa johdetaan edestä.Jos henkilöstöltä vaaditaan eduista tinkimistä niin on näytettävä esimerkkiä.Lisäksi kyse on henkilöstä joka saa palkkaa ja etuja niin ylenpalttisesti että lisäeläkkeille ei ole mitään järjellistä tarvetta.Harkinta on pettänyt.
Hyvä juttu, vielä kun saadaan päätös Kuopion uudesta tehtaasta… UPM ja Metsäliitto pitkään harrastaneet puiden vaihtoa keskisuomessa, kuusta Jokilaaksoon ja mäntyä ja koivua Äänekoskelle, tämä vaihto kuulemma kiihtyy jatkossa, jotenka ei puu tule pelkästään sopimusasiakkailta, puuthan halutaan ensisijaisesti max 100-150km säteellä tehtaasta, kuljetus maksaa..
Yksi suuri este uusien b8iolaitosten rakentamisille on sijoittajien (Kiinalaiset) varovaisuus. Siellä kuunnellaan enemmän EU:n päätöksiä kuin meidän omia laskelmia.
Suomessa ei ole mitään pulaa pääomista, tileillä on rahaa pankissa vajaa sata miljrdia, tai se on tietenkin lainassa, mutta lähes korotonta rahaa on saatavissa. Pitää olla erittäin huono kohde, jotta investointi ei nykyisin kannattaisi. Tietenkin epäedullinen valuuttakurssikehitys painaa vientiteollisuutta, euron ennustetaan edelleen vahvistuvan, punta heikkenee samoin dollari. Jenkkilä on entiseen Neuvostolittoon verrattava takapajula monella teollisuuden alalla, suljetun sisämarkkinan ei tarvitse kehittyä. Oliko muuten niin, että japanilaiset omistavat uudesta. Äänekosken tehtaasta neljänneksen. Tuosta ei ole paljon tiedotettu.
Äänekoskella toimii erillinen yhtiö, joka tuottaa ennen polttoon menneestä sellutehtaan jäteliemestä esim. biokaasua ja lannoitteita.
Sellusta tehdään niitä uusia biotuotteita, joiden valmistukseen pitäisi esim. vihreiden edustajien mielestä panostaa eikä valmistaa sellua. Aika ristiriitaista, kun juuri sellusta niitä pidemmälle jalostettuja tuotteita tehdään.
Minusta tämä nykyinen vihreä puolue edustaa totuuden jälkeistä aikaa, eikä sillä ole enää mitään annettavaa nyky-yhteiskunnassa. Kaikki tarvittava suojelu on jo lainsäädännössä ja pykälät on niin tiukkoja, että virkamiehet eivät ehdi lupa-asioita edes käsitellä säällisessä ajassa.
MT:ssä oli pitkä haastattelu uudelta vihreiden puheenjohtajalta. Hänellä oli myös paljon hyviä ideoita. Olihan siellä vielä jotain vanhaakin mutta aika hyvältä homma näyttää . Taitaa tuleva vastuu kuitenkin järkeistää hommaa. Näin uskon ainakin.
”-Hyvä juttu, vielä kun saadaan päätös Kuopion uudesta tehtaasta… UPM ja Metsäliitto pitkään harrastaneet puiden vaihtoa keskisuomessa, kuusta Jokilaaksoon ja mäntyä ja koivua Äänekoskelle, tämä vaihto kuulemma kiihtyy jatkossa, jotenka ei puu tule pelkästään sopimusasiakkailta, puuthan halutaan ensisijaisesti max 100-150km säteellä tehtaasta, kuljetus maksaa..”
-Iät ja ajat on puutavaraa vaihdettu metsäyhtiöiden kesken. Usein on syynä ollut vain kuljetuskustannukset, kun ristiinkuljetusta samalle puutavaralajille on tehty jopa satoja kilometrejä.
Paraimmillaan ralli voi tapahtua niin, että sama auto tuo kuusta ja paluukuorma on mäntyä jne.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.