Suomalaisessa oikeudessa on yksi paha puute, valtio kyllä pitää huolen korvauksistaan ja sakottelee mielensä mukaan riippumatta tapauksesta. Sain 40 km/h alueella 50 ajaessa vähäisellä liikenteellä 172 € sakkoa! Kun katselee noita tuomioita, niin raiskauksestakin on tullut vapauttava tuomioilman korvausta, koska ei ollut selvää ”näyttöä”.
Vanha toteama meidän oikeuden päätöksistä on sanonta; puukottaja vapautettiin ja vainajalle annetaan pikku sakko! Kunhan aikansa noita ”piilottajatätejä” kuuntelee, niin Marokon mies vapautetaan ja vika olikin näissä vapaana kulkevissa naisissa!
No eipä kait noinkaan. Mutta seurakunnat alkavat saada aika kovaa kritiikkiä jopa valtiomme päättäjiltä kun lain edellytykset eivät niille tunnukkaan käyvän laatuun. Sieltä alkaisi olla tuomioiden paikkaa pikkuhiljaa. Rikollisten suojelu tahi viranomaisilta piilottaminen on rikos.
En ole koskaan saanut ylinopeussakkoa, jos en ole ajanut ylinopeutta. Sakot on oma valinta, nykyisin nopeuden näkee matkapuhelimen gps:stä aika tarkati, kun lataa puhelimeen nopeutta mittaavan ohjelman.
Usein noåeusrajoitusalueella laitan vakionopeussäätimen päälle, niin ei tarvitse tuijottaa mittaria. Toisaalta noita tiekorotuksia en ymmärrä ollenkaan! Sillä rahalla kunnostaisi tietä ja laittaisi kameroita. Raskaalla autolla kun ajaa vaikka sitä 30 :ä, niin melkoinen romina käy, eikä ole terveellinen autolle.
”En ole koskaan saanut ylinopeussakkoa, jos en ole ajanut ylinopeutta. Sakot on oma valinta, nykyisin nopeuden näkee matkapuhelimen gps:stä aika tarkati, kun lataa puhelimeen nopeutta mittaavan ohjelman.”
– Kannattaisi laittaa auton nopeusmittari kuntoon, niin siitä myös näkisi auton nopeuden tarkistetun virhemarginaalin kera.
Kannattaisi opetella käyttämään nykyaikaisia laitteita, niin näke nopeuden numeroina oikein, niin voi ajaa aina ylintä matkanopeutta hiukan alle sakotusrajan. Eikä tarvitse kameratolppien kohdalla jarrutella, eikä ajaa alinopeutta muiden tulppana.
Kait se on jokaisen oma asia millaista matkanopeutta ajaa kunhan ei aiheuta onnettomuuksia. Sakot on tehty maksettavaksi ja jos on kiire silloin himmataan tolppien kohdalla. Jos sitten käy NIIN huono tuuri että ajaakin liikkuvaan valvontaan niin se on todella harvinaisen huonoa tuuria. Nopeusrajoituksemme tänä päivänä kesäliikenteeseen on käsittämättömän alhaiset. Ei voida kyllä puhua sujuvasta liikennöinnistä ennen kuin nuo saadaan nykyautojen suoritusarvojen ja turvallisuuden tasalle. Jos joudut säännönmukaisesti ajamaan sataa kilometriä lähes puolitoistatuntia on todella tuhraamista. Ajan tuhraamista. Kyllä valtatieliikenne pitää nykyaikaistaa ja aika nopeaan.
Niin,tästä vaikeudesta todistaa kartellin vaikutusta kuidun hintaan.Kuidusta on käytännössä koko ajan ylitarjontaa ja markkinoilla on vain muutama ostaja.Kartelliajan ulkopuolellakaan ei siis ole ollut ns.normaalia kilpailutilannetta mikä vaikeuttaa kunnollisten laskelmien tekoa.
Seuraava etappi tässä prosessissa on saako Metsähallitus päivitettyä todistelunsa hovioikeuden käsittelyyn niin että päätös muuttuu.Tai ehkä kunnat ovat keksineet jotain erilaista sitä ennen.
Saas nähä.Kun asiat kallistui tuolle tolalle, olin ja olen sitä samaa mieltä että milläpä todistat?!
Jos maassa olisi joku puunmyyntiin ahdistava pakkomaksu/vero, tilanne olisi tyystin toinen.Mutta kun myyntipäätös on vapaa-ehtoinen.Allekirjoituksellani hyväksyn ehdot. Toivottavasti oikeutta löytyy, jos aihetta ja täky löytyy.
Pensamittarilla siihen kartelliin voi törmätä viikottain,- mutta ostettava on.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.