Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 3 vastausta, 8,941 - 8,943 (kaikkiaan 8,943)
  • Sähkö

    Merkitty: 

    Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

    Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Sähköasiaa vähän eri näkökulmasta. Fortumin viestintä on heikentänyt asiakaskokemustani. Ehkä olen herkkä loukkaantumaan, mutta tällainen tyyli johtaa tarpeeseen vaihtaa sähköyhtiötä. Vai viestivätkö kaikki muutkin nykyään näin?

    Tapaus 1. Halusin päättää määräaikaisen sähkösopimuksen sijoitusasunnossa joka on myyty. Verkkopalvelussa ennenaikaisen päättämisen ainut hyväksyttävä syy on muutto. Valitsin sen kun muita vaihtoehtoja ei ole ja en jaksanut soittaa asiakaspalveluun. Tuli sähköpostia jossa uhkailtiin sakkomaksulla koska osoitteeni ei muuttunut eli en tosiasiassa muuta. Mainitaan kyllä lievennys että s-posti ei velvoita toimenpiteisiin mikäli kyseessä on asunnon myynti tai vaikka vapaa-ajan asunto jossa sähköä ei enää tarvita.

    Sakkoa voisi tulla siis siitä kun Fortum joutuu suojaamaan sähkön hankintansa määräaikaisia sopimusasiakkaita varten. Suojaus lienee kuitenkin leivottu jo tuotteen hintaan, joten miksi turhaan niuhottaa tästä? Miksi verkkopalvelun valikossa ei pysty valitsemaan sopimuksen lopettamisen syytä eli esimerkiksi 1. muutto, 2. asunnon myynti, 3. muu ja siihen oma selitys.

    Lähetin tästä palautteen asiakaspalveluun.

    Tapaus 2. Soitin sitten Fortumin asiakaspalveluun ja asia hoitui ilman ongelmia. Minulle tarjottiin lopuksi Fortum identiteettisuojaa hintaan 8 euroa kuussa. Sanoin etten tarvitse palvelua, mutta minulle saa lähettää tarjouksen. S-postiin tulee sitten tilausvahvistus ja muistutus että vahvista sopimus. Tässä Fortum valehtelee koska mitään sopimusta ei ole puhelimessa solmittu vaan ainoastaan annoin sille mahdollisuuden tehdä tarjous. Muistutukset s-postiin ja puhelimeen ÄRSYTTÄVÄT.

    Lähetin tästä palautteen kuluttajavirastoon.

    konstapylkkerö2

    Oot.  Avast -tietoturva firma yrittää myydä väkisin ohjelmaansa. Keksi kun en tehnyt jatkotilausta,että tilaus jatkuu itsestään. Nyt yrittävät väkisin maksattaa sopimuksesta.

    Fortumin kanssa samassa kategoriassa.
    Näiden firmojen kanssa pitää pysyä lujina eikä suostua ala-arvoiseen kohteluun.

    Nostokoukku

    Setäni joutui joku vuosi samanlaisen kohtelun kohteeksi erään ruotsalaisen sähköyhtiön kautta. Soittaja tarjosi uutta sähkösopimusta entisen määräaikaisen jatkoksi. Setäni pyysi kirjallisen tarjouksen sähköpostiin. Alkoi tulla laskuja näillä yli 20 sentin kW hinnalla olevasta määräaikaisesta uudesta sopimuksesta. No, puihinhan se ”sopimus” meni, mutta aiheutti paljon harmia.

Esillä 3 vastausta, 8,941 - 8,943 (kaikkiaan 8,943)