Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 8,271 - 8,280 (kaikkiaan 8,324)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Visakallo Visakallo

Eduskuntatalosta saisi tukevat graniittiperustukset vaikka koko EU:n korkeimmalle tuulimyllylle. Siinähän sitä olisi esimerkkiä sitten muillekin maille!

MJO

. Eihän MJO:n mökki- ja metsätielläkään ole ”mitään tekemistä” kaupunkiin johtavan valtatien kanssa, mutta kumpikin ovat toisilleen välttämättömiä.

Olen ennenkin maininnut. Täällä tuulivoimayhtiö rakentaa mökkitien itse. Linjan alle jäävästä maasta korvaus 10k€/ha.
    Onko liian vähän??

Rukopiikki

Nuo tuulimyllyille menevät tieaukot ovat paljon leveämpiä kuin normaalit metsätiet. Mutkia ja risteyksiä avarretaan jne.

Rukopiikki

Mikään ei takaa sitä että kaikki saavat 10 tonnia. Toisenlaisiakin summia on tarjottu.

MJO

Tie pohjista ja levennyksistä maksetaan erilliskorvaukset. Korvaukset ylittää reilusti metsämaan hinnat. Minun puolesta voisivat tehdä vaikka pelkkää tietä minun kiinteistöille.
    En tiedä muista tuuliyhtiöiden linjojen hinnoista. Tämä on 10 tonnia.

Visakallo Visakallo

Kymppitonnin korvaus tavallisesta metsämaasta on melko  sopiva. Miten on MJO, olisitko tyytyväinen Fingridin linjojen alle jäävien maiden korvauksiin?

MJO

En, mutten minä Fingridin korvauksista tuulivoimaa enkä tuulivoimayhtiöitä syytä.

Minusta kymppitonni on ainakin tuplasti yli ’sopivan’.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Muhoksella maksetaan maapohjasta 18.000€/ha. 10.000€ kuulostaa huijaukselta.

Visakallo Visakallo

Ei tarvitsekaan syyttää, mutta juuri niiden takiahan Finfrid niitä uusia linjoja rakennuttaa. Eli kumpi oli tässäkin asiassa ensin, muna vaiko kana?

MJO

Ei tarvitsekaan syyttää, mutta juuri niiden takiahan Finfrid niitä uusia linjoja rakennuttaa

Miksi kuitenkin syytät? Sammuta valot, että muille riittää sähköä, eikä tarvitse rakentaa lisää.

Esillä 10 vastausta, 8,271 - 8,280 (kaikkiaan 8,324)