Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 8,131 - 8,140 (kaikkiaan 8,166)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Kalle Kehveli

Minä sitten suoraan sanottuna törsäsin sähköä, melkein 40€ joulukuussa. 9 KW sähkökiuas ja vedenlämmitys on niin syöppöjä.

Tolopainen

Minua niin ihmetyttää, kun joku Fingrid jaksaa vuodesta toiseen jauhaa söhköpulasta ja estää OL3 ydinvoimalan tuottamasta sähköä täydellä 1600MW teholla, sehän on rajoitettu n.1200Mw. Kun valitettavasti Suomessa sähkön kulutus on heidän mielestään liian vähäistä,  verkkoon ei voi liittää 1600Mw voimalaa sähköverkon vakautta vaarantamatta. Eikö kenellekään tullut tämä asia mieleen kun tilattiin Euroopan suurin ydinvoimala lähes Euroopan vähäväkisimpään maahan. Kyllä meitä johdetaan uskomattoman vähällä järjellä, no ei tasankoapinalta voi kauhalla vaatia.

Visakallo Visakallo

Tolopainen: ”Joulukuun pörssisähkön keskihinta oli 3.88 sent/kWh. Miksi Visakallo maksaa yli keskihinnan.”

Taitaa olla Tolopaisella veroton hinta ilman lisukkeita? Miten sellaista sähköä saa kotiin? Minulla joulukuun sähkölasku oli 66,36 euroa. Sähköä meni 1218 kWh. Eikö se silloin tee 5,4 senttiä/kWh? Olisi tehnyt vähän enemmänkin, mutta minulla on vielä tämän talven ajan vapautus perusmaksusta.

Visakallo Visakallo

Katsotaan sitten tammikuun hinnat kun se aika koittaa. Ainakin Viron kämpältä taitaa tulla silloin ihan kunnon lasku! Joulukuussa ehti olla siellä vielä vähän niitä kalliita päiviä, joten lasku pysyi kohtuullisena.

Tolopainen

Taitaa sähköyhtiö huijata Visakalloa, laskuttaa mitä sattuu. Kyllä pörssi sähkön keskihinta veroineen oli tuo minkä ilmoitin. Eikö se ollut joku norskien yhtiö, joka myy sähkösi.

Visakallo Visakallo

Ei se sähköyhtiö välttämättä huijaa, vaan jokaisen sähkönkäyttäjän todellinen keskihintahan on painotettu keskiarvo. Satuttiin olemaan  muutama päivä poissa kalliin sähkön aikaan, eikä kukaan ollut silloin heittämässä puita uuniin. Siitä tuo meidän hinta johtui.

Tolopainen

Toisaalta en kyllä usko siihenkään, että joku talous Suomessa saisi sähköä keskihinnaltaan alle 10 sent/kWh. On aivan sama mitä satuja laitatte hinnaksi.

käpysonni käpysonni

Paljos se koko sähkölasku on teillä leveilijöillä? Nythän te puhutte pelkästä sähköenergian hinnoista, koko laskussa on nukana ne verot, sähkönsiirto sekä perusmaksut? Nuo muut tekee yhteensä AINA enemmän kuin pelkkä energiamaksu.

Visakallo Visakallo

Kerron käpysonni heti joulukuun siirtohinnan, kunhan Elenian jumitus aukeaa. Tällä hetkellä laskutustietoihin ei pääse.

Visakallo Visakallo

Marraskuulta sähkölasku oli 80,44eur  ja siirtolasku 137,15 eur.

Esillä 10 vastausta, 8,131 - 8,140 (kaikkiaan 8,166)