Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 7,751 - 7,760 (kaikkiaan 7,782)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• jees h-valta

Yksi kuukausi ei kesää tee. Tulee tammi ja helmikuu ja silloin alkaa kitukuukaudet Tolopallakin. Onhan sitä varmaan vällyjä varailtu riittävästi että tarkenee mutta minun ei tarvii kun kotona ei sähkölasku kaikkine lisineenkään ole vielä neljääkymmentä euroa puhkaissut. Eikä tuskin tämä joulukuukaan. Mökin pudas sähköllä ylläpito kustantaa noin kuuskymppiä kuussa kaikilla maksuillaan. En ala noilla maksuilla mitään käppyröitä tuijotella. Sanotaan että satasella kuussa lämpeää 250m2:tä ihmisen asuinpinta-alaa kaikkine perusmaksuineen.

Izuzuuppinen Izuzuuppinen

Pörssisähkön käyttämättä jättäminen on kuin ostaisi kaupasta tuotteen kalliimmalla silloin kun täsmälleen sama tuote on edullisempi. Eihän tällainen toki kaikille sovi, se myönnettäköön.

jees h-valta

Huvittaa kun tuijotetaan kilowatin hintaa. Suurempi tekijä kuitenkin on sähkön perusmaksut joita ei alenneta vaikka itse kilowatti olisi ilmainen. Kaikille sopii ostaa kiinteähintaista tavaraa. Harvempi kauppoihin kerkiää juoksemaan juuri kun on joku sisäänvetoale menossa. Pörssisähkön kyttääjät ovat yleensä aika hiljaisia silloin kun se kilowatti maksaa neljä-viisikymmentä senttiä. Silloin vain alkaa ”pirttihirmu” ottaa kierroksia.

Visakallo Visakallo

Minulla on ollut tähän asti pörssisähkö vain kesäkäytössä olevissa kiinteistöissä, ja niissähän se on toiminut ihan hyvin, kun kesäsähkö on yleensä puoli-ilmaista. Joulukuun alusta on nyt myös vakituinen asunto ollut sattuma-sähkössä. Keväällä se sitten nähdään miten kävi. Tämän talvikauden yli toki auttaa jonkin verran sähköyhtiön vastaantulo, kun ei peri perusmaksua eikä marginaalia. Tähän asti määräaikainen sähkö oli minulle sen verran edullista, että siihen ei nyt varmastikaan enää päästä.

Tolopainen

Miksi Visakallo ei voisi päästä  sähkönhinnassa alle pörssisähkön keskihinnan jos on käytössä tekniikkaa, joka ohjaa kulutusta halvoille tunneille. Jos vuokraa kotiakun, sähköä saa kiinteään hintaan ilman siirtomaksua, lupaavat esitteessä. Miten tuo on mahdollista eipä ole tietoa. Akun vuokra on 20€/kk, tuokaan ei pitäisi olla mahdollista. Sähkön hinnan laskun ei pitäisi olla mahdollista, niin vain tulee käymään, kun sotiminen Eeuroopassa päättyy ensi vuonna.

Miksi kiinalaisia huippupuhelimia myydään järjettömän alhaisella hinnalla, kannattaa käyttää hyväksi tämä poliittinen tilanne.

Visakallo Visakallo

Kyllähän Tolopainen se tekniikka onkin jo käytössä. Lisäksi minulla on vielä aika isolla kapasiteetilla varustettu aurinkoenergia-akku tuolla takapihalla.

Tolopainen

Meillä on ilmeisesti saman valmistajan akku, vaihtuvatehoinen yleensä käytetään vain talvella.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Olisiko tästä sveitsiläisten keksinnöstä kenties osaratkaisuksi hiilen talteenottoon metsäteollisuuden tehtaiden piipuista? Tässä on uutta lähinnä aurinkoenergialla aikaansaatu korkea prosessilämpötila? Välituote synteettinen kaasu sisältäisi vetyä ja hiilidioksidia, ja siitä jalostettaisiin edelleen nestemäisiä polttoaineita. Ensimmäisen koetehtaan on kaavailtu aloittavan Espanjassa vuonna 2027.

https://synhelion.com

MJO

Tämän talvikauden yli toki auttaa jonkin verran sähköyhtiön vastaantulo, kun ei peri perusmaksua eikä marginaalia.

Varmaan kaikki uskoo. Seuraavaksi varmaan maksavat, kun suostuu käyttämään heidän toimittamaa sähköä.

käpysonni käpysonni

Ryssäkö katkaissut Suomen ja Viron välisen sähkökaapelin.

Esillä 10 vastausta, 7,751 - 7,760 (kaikkiaan 7,782)