Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 6 vastausta, 6,741 - 6,746 (kaikkiaan 6,746)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Tolopainen

Meillä tehdään uunissa ruokaa silloin kuin on tarve. Kun taloa pitää lämmittää, lämmöksi kaikki uunissa käytetty sähkö menee huonetilaan lämmityskaudella.

MaalaisSeppo

Puita kannattaa säästää, kun sähkö on halpaa. Jos harrastaa matkailua, kannattaa lähteä, kun sähkö on kallista. Ensi viikon kotimaan reissu näyttää osuvan sattumalta kohilleen.

Saunomisen suhteen puulämmitteinen on käytössä ja sähkösauna reservissä. Tiiistaina savusaunaan Kuopiossa.

MJO

Samaa mieltä kuin Tolopainen. Miksi pitää lähteä? Ehkä katu-uskottavuuden vuoksi?

Minä ainakin käyn lomamatkoilla, kun se on mielenkiintoista ja mukavaa.

En todellakaan mieti. Mitähän muut ajattelee.

Nostokoukku

Minä en käy lomamatkoilla, kun se on tylsää ja rasittavaa, minun mielestäni. En mieti minäkään mitä muut ajattelevat. Jo kaupungissa käynti pilaa minulta viikon, henkisesti.

Mutta pää-asia, että tykätään erilaisista asioista. Tämähän olisi kuin häkkikanala, jos kaikki tykkäisivät samoista asioista.

Puu Hastelija

Päivitellään taasen toteutuneita pössi hintoja, vaikka vasta huomenna alkaa marraskuu ja Tolopainen saa pääomatuloja joilla voi maksaa sähkölaskunsa. Lokakuun hinta siis vasta 30. pv

Tammikuu 10,63 c/kWh

Helmikuu 6,01

Maaliskuu 7,08

Huhtikuu 5,87

Toukokuu 3,93

Kesäkuu 3,76

Heinäkuu 1,99

Elokuu 1,08

Syyskuu 6,68

Lokakuu 3,96

Koko vuosi kulutus tasattuna 5,68 c/kWh

Aurinkopaneeleista, vaikuttaisi tänä vuonna n. 10% tuotannosta päätyneen myyntiin. Tuskin tuota enää pienemmäksi saa.

Lisäksi tuli laitatettua 3kpl ilmalämpöpumppuja. Äkkiseltään luulisin niillä sähkön kulutuksen kasvavan.

Nostokoukku

Minulla oli elokuun sähkölasku 12,04 €. Sisältää alvin. Kulutus oli muistaakseni 370 kW.

Esillä 6 vastausta, 6,741 - 6,746 (kaikkiaan 6,746)