Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 6,421 - 6,430 (kaikkiaan 7,691)
  • Sähkö

    Merkitty: 

    Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

    Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

  • Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Useamman kerran jutellut kaupassa tuo uuden Kuopion  citymarketin kauppiaan kanssa. On nuori ja dynaaminen. Prisma tuntuu ihan tunkkaselta sen jälkeen. Tulee erikoisoluita, sushibaaria ja chilihyllyä ja kaikkea erilaista. Prisma toimii volyymilla ja kaikkea erilaista on ihan minimi.

    mettämiäs

    Millä hinnalla olet saanut sähköä ostettua cittarista?

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Jaa katsoin mä tossa ruuhka-aikaa et jos 1% asiakkaista saa auton lataukseen ja latauspisteet on sen jälkeen täynnä ni ei mitenkään riitä latausinfra ruuhka-aikaan jos sähköautot yhtään lisääntyy ja niitä tarvii ladata. Saattaa mökkireissu kestää, nyt on nimittäin autoja liikkeellä maakunnissa.

    Ja jos keskustelun taso uhkaa mennä miinukselle niin sitä helpointa itse nostaa. Sähkö ei nyt vaan heinähelteillä tahdo ylittää uutiskynnystä.

    Tolopainen

    Ammatti Raivoojan ei kannata olla huolissaan, sähköautojen määrä ei voi kasvaa kovin nopeasti, koska siihen ei suomalaisten ostovoima riitä. Harvemmalla mökki on niin kaukana, että pitäisi välillä pysähtyä sähköautoa lataamaan. Markkinataloudessa ei vallitse pitkään tilannetta, että kysyntä ylittäisi tarjonnan. Kempoverin valmistamia latausasemiakin tuli varastot täyteen ja markkinat tukkeutuivat. Tuotantoa pitää vähentää. Teslan markkina-arvosta suli eilen lähes 100mrd, alkaa juhlat olla ohi ja sijoittajat yrittävät pelastaa rahojaan.

    Muuten olen sitä mieltä, että EU hajoaa, jos Unkaria ei nopeasti heitetä sieltä ulos. Diktatuurin rakentamisen tukeminen on häpeällistä. Suomi sai muka moitteita ennallistamisen hitaudesta. Voi mitä skeidaa.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Eu meinaa kieltää bensaautot 2035. Kempower on menny tähän lankaan, että uskotellaan, että siinä olisi edes ripaus realismia. Niitä latauspaikooja pitäisi rakentaa kiireesti ihan älyttömästi jos halutaan, että yksityisautoilu on samannäköistä kuin nyt tai sitten range on se mitä kotonta ja takas pääsee kun pitemmät matkat on erittäin epämukavia. Vaikkapa hotellireissu, esim. hotelli laajavuoressa Jyväskylässä, 6 latauspaikkaa. Jos Helsingistä lähdet katsomaan MM-ralleja niin miten käy kaikkien muiden sähköautoilijoiden kanssa. Kävin kesällä olympiasradionilla, johon on laitettu 200 miljoonaa remonttirahaa ja jouduin keskelle todellista vessakaaosta, mistä oli uutisisaa asti. Niinku ei ole yhtään mietitty jos ihmiset haluaa tehdä samoja asioita samaan aikaan.

    Kuka Unkarissa on läyny niin se onmmelko neuvostoliittolainen kaupunki. Kerrostaloissa ei mikään toimi sähköllä muu kuin valaistus. Se maakaasu on jokapaikassa. Mm. Ei ole sähköuuneja tai helloja. Se mikä meillä on sählöuuni niin siellä uunissa lepattaa liekki. Jos sieltä loppuu maakaasu nii siellä on kansa kaduilla heti.

    Nostokoukku

    Saksa on halunnut jonkinlaista takaporttia polttomoottoriautojen kieltämiseen. Jos linja on sama kuin muissa hiilineutraalisuustavoitteissa, esim. kivihiilen poltossa, Saksa haluaa ilmeisesti että Mersuja ja Bemareita saa edelleen valmistaa polttomoottorikäyttöisinä.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Jos ja kun halutaan, että sähköautot yleistyy, niin latauspaikkoja pitäisi rakentaa jo nyt valtavasti, mitä ei tehdä tai latausnopeuksien pitäisi olla muutamia minuuttia mitä ne ei ole kansanautoissa vielä pitkään aikaan. Ja lopulta kun tämä saavutetaan niin se on maksanut niin paljon, että sähkö sähklatauspisteellä maksaa rahaa. Tää muna vai kana tilanne jatkuu vielä pitkään, että polttomoottoriautojen valmistusta tosiaan tarvitaan vielä pitempään kuin 10 vuotta.

    EU:n pitäisi sähköistää Unkari myös.

    kmo kmo

    Suomessa on nyt noin 100 000 täyssähköistä autoa ja eipä latausasemilla suurempia ruuhkia ole. Norjassa on 400 000 täyssähköä liikenteessä eikä latausasemia sen tiheämmässä ole. Lisää latausasemia on tulossa ja uusimmat tarjoaa järjestään 200 kW tehoja, 10 minuutin kahvi/vessatauolla lataa helposti reilut 30 kWh millä ajaa taas jonkun parisataa kilometriä.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Nii mutta ku ne kaikki muutkin vessa/kahvitauolla/ostoksilla. Marketin pihassa voi olla 500-1000 autoa ja 10 latauspaikkaa. Niin nyt ei ole ruuhkia, mut mitäs jos vaikka puolellakin olisi sähköauto.

    kmo kmo

    Olisikin, normi ihmiset ajaa muutaman kilometrin kauppamatkan pari kolme kertaa viikossa. Ei niitä joka kerta tarvitse ladata, 400-500 km toimintamatkat alkaa nykyautoissa jo olemaan. Ja hyvin moni lataa enimmäkseen kotona tai työpaikalla.

Esillä 10 vastausta, 6,421 - 6,430 (kaikkiaan 7,691)