Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 5,931 - 5,940 (kaikkiaan 6,513)
  • Sähkö

    Merkitty: 

    Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

    Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

  • Nostokoukku

    Samalla tavalla kuin silloin. Tuulimyllyt korvattiin maamoottoreilla. Nyt tuulimyllyjä aletaan pyörittämään luultavasti polttomoottoreille hihnavedolla.

    MJO

    Suomessa oltiin aikoinaan pitkälti tuulivoiman varassa, eli tilanne ei nyt siinä mielessä ole uusi.

    Milloin?

    Mitenkähän tulevien vetyinvestoijien suu menee näissä tilanteissa? Jäävät päivä- jopa viikkokausiksi ilman sähköä.

    Tänäänkään ole kallista, vaikka OK3 seisoo. Mahtaa vetyinvestoijat kirjoittaa halvemmat sähkösopimukset, kuin kukaan tällä pastalla. Jos ne jää ilman sähköä, silloin Nostokoukkukin on ilman sähköä. Samassa verkossa ne on.

    Visvaa ja Nostokoukkua vituttaa, kun ovat hokeneet, ettei vihreäenergia tänne tule.

    Tänne tulee ainoastaan vety- ja  siihen liittyvää tuotantoa. Kuten olen jo aikaisemmin kirjoittanut.

    Kalle Kehveli

    Tänne tulee ainoastaan vety- ja  siihen liittyvää tuotantoa. Kuten olen jo aikaisemmin kirjoittanut.

    Niillekin tulee voimanlähteeksi maamoottorit diesel-koneella.

    MJO

    Miksi? Ei ne tarvitse mekaanista pyörivää voimaa.

    Nostokoukku

    Missä ne vihreät energiat luuraa. Ei vituta minua eikä luultavasti Visaakaan jos tänne niitä tulee, mutta eppäillä aina sopii. Eikös ne tarvitse runsaasti sähköä ? Mistä ne sitä täällä ottavat. Suomalainen tuuli kun on osoittautunut hyvin lakkoherkäksi.

    MJO

    Onhan noita uutisoitu useammmista hankkeista. Hiljaista on ollut muista hankkeista. Lukuunottamatta tuuli- ja kaivokset. Ei nämä laitokset ole mitään sähkötyökaluja, jotka voi ostaa rautakaupasta ja alkaa käyttämään. Niitä aletaan  kohta rakentamaan.

    Sähköä ne tarvii ja siksi tuulivoimaa tulee ja PALJON..

    Nostokoukku

    Mistä sähkö otetaan, jos tuuli lakkoilee kuten nyt?

    Visakallo

    MJO kysyi tuolla edellä, että milloin Suomessa ollaan oltu tuulivoiman varassa. En tiedä millä vuosisadalla tuulimyllyt yleistyivät, mutta kyllähän niitä lähes joka maalaistalossa oli ennen maamoottorien ja sähkön tuloa. Millä sitä muullakaan silloin oltaisiin jauhot jauhettu. 1700 luvulla Sipoon Kaunissaaressa toimi tuulen voimalla pyörinyt vientisahakin. Vesimyllyjä ja sahoja oli tietysti siellä, missä oli riittävästi virtaavaa vettä.  Minun kotitalon tuulimyllyn paikalle tuli 80-luvulla linkkitorni.

    MJO

    Täälläpäin oli yleisesti pieniä patoja, joissa oli vesivoimalla toimiva mylly. Niissä kyläläiset kävivät jauhamassa jyvät jauhoiksi. Tuulimyllyjä täällä ei ollut.

    Reilusti liioittelua Suomen olleen tuulivoiman varassa. Eikä tule koskaan olemaankaan.

    Visakallo

    Kyllähän me ollaan tuulivoiman varassa, koska se on nyt suurin  tuotantomuoto. (Silloin jos vain sattuu tuulemaan) Muulloin ollaan tuonnin varassa.

Esillä 10 vastausta, 5,931 - 5,940 (kaikkiaan 6,513)