Keskustelut Tekniikka Sähkö

  • Tämä aihe sisältää 6,513 vastausta, 101 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Apli toimesta.
Esillä 10 vastausta, 5,771 - 5,780 (kaikkiaan 6,513)
  • Sähkö

    Merkitty: 

    Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

    Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

  • Visakallo

    Minulle oli yllätys, että meitä, joilla on alle 10 sentin sopimus, onkin yli 55% määräaikaisasiakkaista. Aikaisemmista keskusteluista sai täällä aivan toisen käsityksen.

    Nostokoukku

    Se oli pörssisähkömiesten, joka minäkin olen nyt 8 päivää ollut, mielipide. Emme uskoneet että niin halpoja määräaikaisia on olemassakaan. Hapokkaita, sanoi kettu sorbuksenmarjoista.

    Kalle Kehveli

    Minä olen huolissaan Numpista. Selviääköhän se sähkölaskuistaan, kun on pörssisähkössä. Nytkin hinta lähes 3x kalliimpaa kuin määräaikainen.

     

    MJO

    Eli 45%:lla on yli 10snt/kWh. Minusta se on suurimäärä huijauksen uhreja.

    Nostokoukku

    Sähkökauppa on suurta huijausta. Ja uhreja on lähes kaikki.

    Numppi

    Mikä yllätys se oli? Täällä palstalla on useaan ottteeseen todettu valtaosan  tarjolla olevien sopimusten olevan 8-10 sentin välissä. Ja tuon grafiikankin perusteella tämä todennäköistä on. Alle 5 sentin vaihtoehtoa ei enää edes ollut, joten siitä voi tehdä johtopäätöksiä. Näitä reilusti alle 8-10 meneviä täällä on kyseenalaistettu.
    Tolopaisenkin tämä normaalia paljon halvempi paljastui sillon palturiksi.

    Tolopainen

    On siinä pörssimiehillä taas tililtä ottopäivä,  sähkönhinta 12cent/kWh plus alv. Miksi muuten pörssisähkön hinta aina ilmoitetaan ilman alvia, kiinteissä hinnoissa se on mukana.

    eerahko

    En minä ainakaan löytänyt sivustoa jossa pörssisähkön hinta ilmoitetaan ilman alv.  Pörssisäkön keskihinat tänään 10,58 ja lauantaina 9,80 ja sisältää alv 24%.

    Tolopaisella 3v. soppari 17.9 senttiä/kwh.

    mettämiäs

    Fingridin sivujen asetuksista voi valita joko alvittoman tai alvillisen pörssihinnan. Voi halutessaan lisätä myös yhtiön marginaalin mukaan.

    Numppi

     

    Ainoa minkä keksin on Nordpool, mikä ilmoittaa alvittoman hinnan. Sinne Tolopainen tuskin on eksynyt.

Esillä 10 vastausta, 5,771 - 5,780 (kaikkiaan 6,513)