Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 5,061 - 5,070 (kaikkiaan 6,867)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Nostokoukku

Näytä Rane ”ryssille” esimerkin voimaa visioinnissa. Perusta ensin kaivos sitten Kemijoki Oy:n hylkäämä vesivoimala ja kun se tuottaa niin sitten vetytehdas. Tämä hallitus kauppaa kuitenkin luonnonvarat ulkomaisille yhtiöille. Ei niitä anneta kansan hyödyksi.

narisija

<p>Joulukuun keskihinta 8,84 centtiä/kWh. Tämän kuun hinta tällä hetkellä 17,92 centiä.</p><p> </p>

Metsäkupsa

<p>Eilisessä Hesarissa hyvä kirjoitus Venäjän Karjalan sähköistä. Vieraili vuoden alussa kirjoittaja siellä 10 päivän ajan. Kuusipäivää olivat sähköt poikki, korjaajistakin huutava pula, kun osa siirtynyt paremman palkan perässä uusille alueille Ukrainalta miehitellyille alueille. Puu kaatuvat linjoille, myös maanteillä kaatuneita puita, mutta kun nipin napin väistämällä pääsee ohitse, ei ole kiirettä raivauksella. Sähkökin kallista tulotasoon  nähden naapurissa, silloin kun sitä sitten saa. Itse täällä Suomessa olen tyytyväinen varman puoleiseen virran saantiin, joten ei sähkökulut ole talouden kannalta osaltani kovinkaan merkityksellisiä.  Siksi en hypi pienehköjen säästöjen toivossa , samoin olen tarkemmat laskelmat jättänyt muiden huoleksi oleellisempien asioiden ollessa etusijalla.</p>

narisija

Uusi Suomi 6.10.2022 on Juhani Iivarin bloki ja lukijain kommentteja jatkoksi, aiheena sähkömarkkinat, kannattaa käydä lukemassa, jos aihe kiinnostaa.

Toki lukemattakin on selvää, ettei Nord pooli nykymuodossaan toimi Suomen, eikä suomalaisten eduksi.

Puu Hastelija

Mistäs nyt tuulee? Keskustelusta puuttuu selvästi virtaa. Eikö määristen mieltä lämmitä lainkaan, että kohta sähköä riittää taas ja reilusti. Eihän siitä ole kiva keskustella, että fiksuja valintoja tehneiden tammikuunkin sähkönhinta putoaa alle normi määräaikaisten sopimusten. Tietenkin pois lukien palsta parhaimisto, joiden sopimusten hinnat ovat kuitenkin joutuneet hieman outoon valoon.

Numppi

Tolopaisen valheet kuitattiin samanmielisten toimesta aihetta vaihtamalla. Se on sitä itänaapurin meininkiä, että tuodaan esille vain iloisia, omaan agendaan sopivia asioita.

Puu Hastelija

Se on juurikin noin, kun toisilta ei löydy poraa eikä edes pakkausta.

Joudun valitettavasti jättämään teidät hetkeksi, mutta lupaan viimeistään ensi viikonloppuna laittaa nauruhermoja kutkuttavaa palstahelmeilyä Tikun ja Takun edesottamuksista.

Tolopainen

Mene vain rauhassa katkaisuhoitoon ja ota Numppi mukaan.

Visakallo

Puu Hastelija: ”Tietenkin pois lukien palsta parhaimmisto, joiden sopimusten hinnat ovat kuitenkin joutuneet hieman outoon valoon.”

Ei ainakaan minulla ole mitään tarvetta väännellä sähkön hintoja eikä muitakaan asioita muuksi kuin ne ovat.

Puuki

<p>Sähkön hinta on itselläni se jonka kerroin jo eli keskiarvona n. 7,40 snt/kWh.</p><p>Kertokaa pörssisähkön käyttäjät milloin teillä menee alle sen , niin minä kerron miten vähän menee kesäaikaan ostosähköä. Ja ilman halpojen tuntien vahtaamista. </p>

Esillä 10 vastausta, 5,061 - 5,070 (kaikkiaan 6,867)