Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 4,621 - 4,630 (kaikkiaan 6,883)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Visakallo

Kyllähän minä Numppi tuon jo arvasinkin. Ihan vain mielenkiinnosta esitin.

Numppi

Menneillä asioilla on väliä ilmeisesti vähän valikoidusti.

Visakallo

Sen verran olisi ollut väliä, että olisin nähnyt, kuinka tyhmä olen ollut, kun olen jääräpäisesti pysynyt kiinteähintaisessa sähkössä.

Numppi

Eipä sillä enää nykypäivänä merkitystä ole.

Visakallo

Aamupäivällä Suomi oli vielä sähkönviejä, nyt sähköntuoja, ja sähkön hinta nousi samalla n. kymmenellä sentillä.

Tolopainen

Visakallokin sai tänään opiskelusuosituksen. Tuskin oppii enää mitään. Tai katsotaan tapahtuuko mitään edistystä, hiukan epäilen.

Visakallo

Kyllähän se niin on kuin Tolopainen sanoi. Ei näin kovaan päähän enää mitään uppoa. Opettaja on vielä niin korkeatasoinenkin, että turhautuu tällaisen boomerin kanssa.

Nostokoukku

Aamulla oli puhe siitä Ruotsin isosta akkutehtaasta. Se teki viime vuonna 1,3 miljardin euron tappiot. Asiakkaat ovat paenneet niin, että tehtaan kapasiteetista on käytössä vain 0, 5  %. Onkohan 3500 työntekijästäkin töissä vain 0,5 %?

Visakallo

Sitkeässä on ollut Harjavallan akkumateriaalitehtaankin käynnistys. Vetytehtaan puolestaan on määrä valmistua tänä vuonna. Toivottavasti se saa myös käynnistysluvan.

Visakallo

Laskin asuintaloni sähkönkulutuksen talviajan ja kesäajan osuudet 2022-2023, sekä loppuvuoden heinäkuu-joulukuu 2023 kulutuksen.

Kokonaiskulutus 12kk ajalta: 13052 kWh

Talvikausi lokakuu-maaliskuu 6 kk: 64%  8353 kWh

Kesäkausi huhtikuu-syyskuu 6 kk: 36%  4699 kWh

Talvikauden kulutusta on laskenut puulämmitys.

Kesäkauden kulutusta on nostanut ilmastointi.

Heinäkuu-Joulukuu 2023  6 kk: 6371 kWh.

Esillä 10 vastausta, 4,621 - 4,630 (kaikkiaan 6,883)