Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 4,601 - 4,610 (kaikkiaan 6,882)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Numppi

Olen sen jo aiemmin teille selittänyt mistä katteet muodostuu esim vähittäsmyyntiyhtiölle. Ei ole oppi mennyt perille.
    Hirveästi nyt minulta pyydetty selvityksiä, kun Tolopainenkin käski minun amiksen käydä ensin loppuun. Kysy välillä häneltä, vaikuttaa hyvin koulutetulta puheiden perusteella.

Etelän loman kyllä juuri maksoin kahdelle kevääksi. Eipä mennyt riskilisiin yhtiölle ne rahat.

e-salo

On lopulta pienet ne riskilisät. Vaikka koko vuoden sähkölaskulla ei kummosta etelän matkaa   kahdelle saa,  Tallinnaan vois päästä.

Kaikkein eniten kansaa kiukuttaa huijatuksi tuleminen jota nyt tapahtuu välttämättämyyshyödykkeen kohdalla.

Numppi

Jos otetaan esim ihminen kuka on vuodet 2010-2020 ollut pörssisähkössä ja toinen saman ajan määräaikaisessa niin toinen on kyllä jo hyvä etelänmatkan säästänyt. Faktakolmikko tykkää nyt rietostella tämän tammikuun hinnoilla. Tietysti on jo varmaan  ikää sen verran, että kannattaakin elää hetkessä. Sen ymmärrän.

e-salo

joo, kyllä pörssisähkössä on aikanaan oltu useita vuosia ja ennen se toimikin.

MJO

Enpä Numppi oikein usko. Norjalaisten vesisähkö on aika halpaa tuottaa, ja kun itse sen myyvät, osaavat kyllä hinnoitella niin, että homma varmasti kannattaa.

Norjalaiset osaavat kyllä hinnoitella. Osasivatko vähittäismyyntiyhtiöt, jotka joutuvat Norjalaisilta hankkimaan sähkön kotimaisten ollessa huollossa. Varsinkin kun ovat luvanneet näköjään niin suurelle määrälle alle 6c hintaan.

Numppi

Visakallohan on vanha sähkönmyyjä, joten luulisi hänen nämä tietävän.

Tolopainen

Onko se yhtiö Nordic Green energy vai mikä. Sehän myy vain kallista pörssisähköä nykyään, kohderyhmä hyväuskoiset toiveajattelijat, muut älkööt vaivautuko. Norskit mainostavat, tee meidän kanssa sopimus, rahasi ovat jo meillä.

Visakallo

Numppi varmaan muistaa, etten ole myynyt pörssisähköä. Siirryin sitä ennen vähän isompiin tuotteisiin.

Visakallo

Sepä juuri Tolopainen, mutta minulla on heiltä edelleen edullinen kiinteähintainen sopimus. Katsotaan parin vuoden päästä, miten asiat silloin ovat.

Numppi

Puhuttiin vähittäismyynnistä, ei pörssisähköstä.  Ilmeisesti silloin riitti, että osasi soittaa.

Mikäs norjalaisiin on mennyt, kuin eivät enää uskalla määräaikaisia tehdä.

Esillä 10 vastausta, 4,601 - 4,610 (kaikkiaan 6,882)