Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 4,571 - 4,580 (kaikkiaan 6,882)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Visakallo

Voit Numppi laskea sen mahdollisen säästön omasta talostasi. Eikö vuosikulutuksesi ollut 12 000 kWh, eli sama kuin minulla? Voit käyttää sitä minun 5,78 sentin hintaa.

Numppi

Kalle odotellaan perustelujasi etelänmatkan säästöissä. Kerro toki, ollaan kuulolla!

MJO

MJO tankkasi auton taas viime yönä. Maksokohan pari euroa.

Numppi

Niin eli minun laskea viime kesästä asti säästö tähän tähän päivään asti?  Sinun hinnallasi pörssisähköön verrattuna. Ja lopputuloksen pitäisi olla sen verran, että saa etelänmatkan maksettua? Menee taas villiksi tämän kolmikon tarinat.

Nostokoukku

Fortumin johtajan mukaan pörssisähkön hinnanvaihtelut ovat merkki markkinahäiriöstä.

Visakallo

Juuri näin Numppi! Tiedäthän sinä, paljonko sinulla on sinä aikana sähköä mennyt ja paljonko olet siitä maksanut. Ei se nyt kovin villiä ole.  Niitä etelänmatkojakin on tietysti aika monen hintaisia!

Metsuri motokuski

Tämän päivän iltasanomissa on artikkeli kumpi oli edullisempi pörssi vai määräaikainen sähkö vuonna 2023. Auttaisko se jotenkin väittelyyn. Vuodesta 2024 ei tietenkään vielä tiedä mitään kun vuotta on käyty 9 pv.

Puuki

Sitä artikkelia on jo käsitelty. Kelaa jokunen sivu taaksepäin ja lue.

MJO

Metsälehden foorumissa kiinteiden sopimuksien keski hinta taitaa olla 5,96e/kWh.

Onneksi olkoon kuulutte varmasti yksityiskuluttajista valtakunnan TOP10 halvimpien sähkösopimuksien saajiin. Keskiarvo on vähän yläkanttiin, kun Tolopaisella on surkea yli 7 sentin soppari.

Kumma, kun kesällä vertailin lähes viikottain kiinteitä 12-24kk sähkötarjouksia, eikä niistä ollut yksikään alle 7 senttiä. Täällä kuitenkin vaikuttaa olevan kaikilla ja reilusti.

Tolopainen

Tuli muuten se päivälliskutsukin. Metsäliiton juhlavuosi. Mutta en ole nälkäinen. Vaasan sähkön kutsua vielä odotellaan.

Esillä 10 vastausta, 4,571 - 4,580 (kaikkiaan 6,882)