Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 4,551 - 4,560 (kaikkiaan 6,876)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Tolopainen

Pörssisähkösopimus on avoin valtakirja laskuttaa sähköstä lähes mitä tahansa max. 4€/kWh. Yleensä kun ostan jotain haluan tietää yksikkö hinnan ensin. Eikä kauppias voi vetää sitä hihastaan. Pitkätukkaisia jymäytetään vai mitenseoli.

Kalle Kehveli

Pörssisähkösopimus on avoin valtakirja laskuttaa sähköstä lähes mitä tahansa max. 4€/kWh. 

?????

Puuki

<p>Mulle on ihan sama mitä futuurit ennustaa v:n 25 keskihinnaksi, kun tiedän etukäteen, että oma keskihinta on n. 7,4 snt/kWh (yö-sähköllä 2/3 kulutuksesta)  ja käytän ostosähköä pääasiassa talvella jolloin pörssisähkö on keskimäärin kallista.</p>

Numppi

Määräaikainen sopimus on ihan yhtä avoin valtakirja laskuttaa sähköstä kovempaa hintaa, kuin mitä markkinahinta olisi. Jos ostat nyt kaupasta jotain, voisit saman tuotteen saada paljon halvemmalla vuoden päästä.

Visakallo

Mikäs sitä Numppia nyt oikein kaihertaa? Aloitit kehumalla pörssisähkösopimustasi, ja sen jälkeen syytit meitä valehtelijoiksi, joilla sattui olemaan kohtuuhintaiset määräaikaiset. Miksi sinun pitää toisten kimpussa olla, kun itselläsi on kuitenkin parempi sopimus?

Numppi

Ei kaiherra yhtään mikään aurinkoisena päivänä?  Tässä nyt keskustellaan samalla tavalla kuin ennenkin ja oikaistaan mm Tolopaisen päivittäisiä faktoja vailla pohjaa. Kerro toki milloin olen sanonut, että itselläni on parempi sopimus? Olen sanonut, että pitkässä juoksussa itselläni on aina tullut pörssisähkö halvemmaksi pl kriisivuosina.

Arvasinhan tämän jo kun iltapäivälehden linkin tähän ketjuun laitoin. Sen jälkeen alkoi se kaiherrus ihan jollain muilla.

Itse olet viljellyt täällä kaikenmaailman operaatiotarinoitasi ilman perusteita ja kun niitä on tässä porukalla oikaistu, taitaa se nyt kaihertaa siellä päässä.

Äläkä nyt taas irroita jotain kommenttiani aiemmilta sivuilta asiayhteydestään niinkuin eilen ansiokkkaasti toimit.

MJO

Pitkätukkaisia jymäytetään vai mitenseoli.

Jos aikaisempia vuosia katsotaan, niin ketä on jymäytetty? Niitä 30-40c/kWh kiinteitähintoja kauhistellaan, eikä niistä pääsekään irti.

Nostokoukku

Akkutehtaan pyörittämisessä energian hinta on merkityksetön. Mutta kai sitä saatava on. Mitenkäs niiden vetytehtaiden energia? Mistäs se otetaan, kun toimittajilla on pakkasella hätä etteivät ihmiset vain intoutuisi lauantaina saunomaan. Mitään ei ole tarpeeksi jos ei jää vähän ylikin.

Puuki

Minä arvasin heti kun näin uutisissa is:n ”tutkimuksen”, että Numppihan se postaa kohta asian tänne.  Kerkee sitten kommentoida hutkimuksen puutteista, ja niinhän se menikin.

Visakallo

Ei minua nämä tämänpäiväiset jutut kaiherra, mutta mikä tarkoitus sinulla Numppi oli silloin aikaisemmin meitä valehtelijoina pitää?

Esillä 10 vastausta, 4,551 - 4,560 (kaikkiaan 6,876)