Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 3,701 - 3,710 (kaikkiaan 6,513)
  • Sähkö

    Merkitty: 

    Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

    Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

  • Metsuri motokuski

    Taitaa Kalle väittämäsi perustua vain oletukseen. Silloin kun itse olin valtiolla hommissa niin mitään ei syöty veronmaksajien piikkiin. Pikkujoulutkin pidettiin niin että kerättiin kolehti. Työnantaja ei tarjonnut edes jouluruokaa.

    Kalle Kehveli

    Taitaa Kalle väittämäsi perustua vain oletukseen. Silloin kun itse olin valtiolla hommissa niin mitään ei syöty veronmaksajien piikkiin.

    Näin oli vielä 2000-luvun alkupuolella, ei enään. Tietämystä on.

    Tolopainen

    Ilmeisesti Kalle on jäänyt tarjoilusta osattomaksi kun noin kitisee. Kun olin työelämässä vähintään kerran viikossa syötiin firman piikkiin ja joka vuosi tehtiin työporukalla ilmainen lomamatka ulkomaille. Noin vuosi kului työuran aikana erilaisiin koulutustilaisuuksiin pisin kurssi oli kuukauden mittainen kuten pohtolla tai eri hotelleissa. Liikuntaseteleitä sai useilla sadoilla euroilla joka vuosi. Lisäksi ilmainen terveyden hoito.

    Kuten olen usein maininnut Porvoon öljynjalostamo on täysin turha ja aiheuttaa vain päästöjä Suomelle. Yhtiön johtokin on tämän nyt ymmärtänyt ja tehnyt päätöksen raakaöljyn jalostamisen lopettamisesta.

    Raahen terästehdas on myöskin täysin turha ja perustettu aikoinaan sen takia, että Suomesta Neuvostoliittoon vietyjen laivojen kotimaisuusaste piti olla 80%. Se toteutui kun teräslevyt tehtiin Suomessa. Enää mtään syytä ei ole, tehdä mitättömän pienellä terästehtaalla markkinoille liian kallista terästä.

     

    A.Jalkanen

    Joutuu maksamaan tuloverot työnantajan maksamasta lomamatkasta ulkomaille, miten lie ollut Tolopaisen työaikana? Nykyään kyllä joutuu heti sometuomiolle jos on vaikka entinen poliitikko (Marinin itsenäisyyspäivän juhlat Kämpissä) ja on pienikin epäilys että saattaisi saada etua yrityksestään verottamatta.

    Tolopainen

    Ei niistä matkoista mitään veroa mene, kun samalla tapaa asiakkaita. Kansanedustajatkin tekivät vasta virkamatkan Intiaan.

    Visakallo

    Meikäläinen on taas pyrkinyt tekemään ulkomaanmatkat sen verran metsäaiheisina, että on saanut verottajan mukaan matka- ja majoituskulujen sponsoriksi. Lisäksi verovapaa ulkomaanpäiväraha auttaa ihan kivasti nostamaan mukavuustasoa kohteella.

    Kalle Kehveli

    Yksityinen puoli ja julkinen puoli on täysin eri asia, miten rahaa käytetään. Kalle on sitä mieltä, että kaikki verovähennykset tulee poistaa sekä kaikki verottomat edut.

    A.Jalkanen

    No juu. Myönnän syyllistyneeni itsekin tuohon että on menty tutkijakokoukseen ja yhdistetty siihen muutama päivä loman kaltaista puuhastelua. Nämä rikkeet ovat kyllä jo vanhentuneet, ovat yli 30 vuoden takaa Kanadasta ja Brittein saarilta.

    Metsuri motokuski

    Sama täällä.  Välillä on tullut joulukuusi haettua kaupungin metsästä kun verojakin tullut maksettua vuoden aikana.

    Sen verran huonompi tilanne minulla kuin Annelilla. Nämä eivät ole vanhentuneet.  ?

    Ola_Pallonivel

    Harvoin Kallen kanssa samaa mieltä, mutta kyllä se on julkinen ja yksityinen puoli pidettävä erillään. Julkisella puolella sikaillaan nykyään ihan kunnolla, veronmaksajien piikkiin. Lentämällä toiselle puolelle suomea ja sitten laivalle koulutukseen. Yksityisellä on mennyt rahahanat kiinni monessa firmassa, julkisella meno jatkuu entisellään. Saa siinä sitten ihmetellä, mihin ne verorahat menee.

Esillä 10 vastausta, 3,701 - 3,710 (kaikkiaan 6,513)