Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 3,111 - 3,120 (kaikkiaan 6,513)
  • Sähkö

    Merkitty: 

    Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

    Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

  • Metsuri motokuski

    Saatatte olla ihan oikeassa. Vielä kun tietäisi miten saksa saa omat sähköhommat kuntoon.  Eikös nämä hinnat määräydy jonkun nordpolin mukaan euroopassa kalleimman sähkötavan mukaan.

    Nostokoukku

    Saksan sähköntuotanto on kunnossa. Siellä sähköä tuotetaan kivi-ja ruskohiiltä polttamalla 45% tuotannosta. Siihen kun lisätään muu biomassa ja jäte ollaan jo yli 50 prosentissa. Tuurisähköä on n. 20%.

    Metsuri motokuski

    Joko ne ovat muuttaneet ne kymmenet kaasuvoimalaitokset hiilivoimaloiksi ?

    Nostokoukku

    Todennäköisesti. Vajaa vuosi sitten sähköä tuotettiin maakaasulla 16%.

    Jätkä

    Metsuri Mopokuski. Kuinka kummassa teillä ei pörssisähköä ole saatavana?

    Sitähän myy lähes kaikki sähköyhtiöt lähes joka paikkaan.

    Minä tiedän yhden paikallisen sähköyhtiön, joka ei myy sähköä millään hinnalla muiden jakeluverkkojen asiakkaille, muut kyllä ilomielin myyvät.

    Metsuri motokuski

    Onhan meillä pörssisähkö mutta se ei käy meidän talouteen. Meillä ei oikein voi porrastaa sähkön käyttöä. Jos voisi niin ilman muuta pörssi.

    Jätkä

    Pitää laittaa tietokone ohjaamaan sähkönkäyttöä. Pörssihinnathan näkyvät jo vuorokauden etuajassa.

    Langattomasti ohjattavat pistorasiat eri toimintoihin,

    A.Jalkanen

    Maalämpöpumpun ja ilmanvaihdon tulee kai pyöriä vuorokauden ympäri. Pyykinpesukone häiritsee nukkumista. Jos olisi pörssisähkössä, sähköauton tai hybridin latauksen voisi ajastaa.

    Jätkä

    A. Jalkanen. Nukutko pesuhuoneessa?

    En löytänyt pyykinpesukoneen melusta mittausta, mutta astianpesukoneessa on jopa 44 desibeliä, ääntä.  Minun pesukoneeni ovat kyllä niin hiljaisia, että niiden käynnissäolon havaitsen vain merkkivalosta.

    Robotti-imuri pitää monin verroin kuuluvampaa ääntä, mutta sen olen ohjelmoinut olevan toimessaan päivällä, jopa silloin, kun olen pois kotoa.

    A.Jalkanen

    En nuku kodinhoitohuoneessa mutta sen sijainti on likellä makuuhuonetta. Veden lorina ja linkous kuuluvat. Tiskikoneen ääni ei haittaa nukkumista.

Esillä 10 vastausta, 3,111 - 3,120 (kaikkiaan 6,513)