Keskustelut Tekniikka Sähkö

• Tämä aihe sisältää 6,859 vastausta, 103 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , sitten MJO toimesta.
Esillä 10 vastausta, 2,831 - 2,840 (kaikkiaan 6,859)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• MJO

Mutta nähtävästi toisten pienet laskut keittää?
    Kun oletat toisiakin asian vituttavan.

Nostokoukku

Minulle ei kenenkään pienet laskut kuulu. Eikä vituta. Ihmetyttää vain MJO:n tapa leimata joku pienten kulujen takia valehtelijaksi.

MJO

Sähän olet. Tiedän varmasti, ettei yhdelläkään yksityisellä kuluttajalla ole kiinteää sähkösopimusta alle 5c/kWh, joka olisi voimassa helmikuulle.

Rukopiikki

Aika vähänhän sitä normaalissa taloudessa sähköä menee kun kokonaan puulla lämmittää. Aamulla kun herää niin puuhellaan tuli ja pannu porisemaan siinä tulee aamupuurot ja vellit.  Valaistushan ei nykyään kuluta enää juuri mitään. Sauna tietysti puilla. Kylmä maakellari ruokatarpeille on hyvä niin ei tarvi sähköllä tai kaasulla jäähdyttää.

MJO

Harrastuksena voi olla sekin. Kuuntelee pimeässä ja kylmässä kämpässä, kun termostaatti ei naksu.

Rukopiikki

Kyllä minä kuuntelen lämpimässä pirtissä liekin lepatusta. Se tulen ääni on niin mukava ja rauhoittava. Siinä sitä on mukava iltapuhteita tehdä.

MJO

Itse olen taas mieltynyt enemmän sosiaalisimpiin ja aktiivisimpiin harrastuksiin. Ei oikein nappaa takkatulen kanssa istuskelu ja seurustelu.

R.Ranta

Eikö ole kaikkien kannalta hyvä asia, että aurinko-ja tuulisähkö lisääntyy. Se olisi huolestuttavaa, jos näin ei olisi. Fossiilisten tuprutteluako olisi pitänyt vain kiihtyvästi jatkaa? Eikö viime talvi ole opettanut mitään?

Kateus vie kalatkin vesistä. Siitä kun ihmispoloiset pääsisivät, niin kaikilla olisi mukavampaa. On parempi, että kaverilla on se satanen kuin että sillä ei ole sitä satasta. Niitä satasettomia on ihan riittävästi, eikä se ole kenenkään etu.

Nostokoukku

Jos kaikki kateuteen käytetty energia saataisiin sähköjohtoihin, Olkiluoto voitaisiin sulkea. On harvoja ehtymättömiä ja uusiutuvia ”luonnonvaroja”.

Rukopiikki

Kaikenlaista energiantuotantoa tarvitaan mutta kohtuus kaikessa. Se riittää että tuotetaan sähköä omiin tarpeisiin. Nyt tuntuu että joka niemen notkoon ja saarelmaan ollaan jotain myllyä työntämässä. Sekä ihmisten että luonnon kannalta ei ole hyväksi että joka paikka sotketaan teollisuusalueeksi euron kiilto silmissä.

Esillä 10 vastausta, 2,831 - 2,840 (kaikkiaan 6,859)