Keskustelut Tekniikka Sähkö

• Tämä aihe sisältää 6,859 vastausta, 103 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , 2 päivää sitten MJO toimesta.
Esillä 10 vastausta, 2,721 - 2,730 (kaikkiaan 6,859)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• MJO

Vastasin Visalle että, että purkua varten on rahastoitu purkurahasto.

Kehvelin idiootti nimittelyille ja tuulesta temmatuille summille vastasin idiootti.

Sinä voit päätellä toisten jännityksistä ihan mitä haluat, kun  he kävelevät pankkiin.

KeMeRat

Soon niin notta sähäkööstä ei ou mitähän hyvvää. No, oikeesti kannattaisi katsoa vaikka Kiuruveden Metsolan uusimpia videoita aiheesta. Ei paljoa mo jännitä niissä.

Visakallo

Nythän uudet myllyt ovat huomattavasti korkeampiakin, niin jännitystäkin riittää laajemmalle alueelle, riippuen tietysti siitä mistäpäin sattuu tuulemaan. Näin Haminassa tammikuussa 2017:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuulivoimala-paloi-ilmiliekeissa-haminassa-ei-ole-ennen-tallaista-sattunut-suomessa/6254206#gs.3caa92

Visakallo

Ei ollut mitenkään ikäloppu mylly. Rakennettu vuonna 2010, eli vain 7 vuotta. Nyt 13 vuoden iässä loputkin puretaan.

Rukopiikki

Kertokaa nyt enemmän perehtyneet. Olen käsittänyt että Suomessa ei velvoiteta purkamaan perustuksia kuten monessa muussa maassa. Mitä perustuksista on sopimuksissa sanottu ja onko huomiotu tilanne jos laki muuttuu niin, että se velvoittaa ne purkamaan.

Periaatteessa jos yhtiö menisi konkurssiin niin käsiinhän voisi jäädä myllynraato, joka tiputtelee öljyä ja aiheuttaa ympäristövahinkoja.

Visakallo

Jos purkurahastoista ei jostain syystä löydy tarvittavia varoja myllyn purkuun, poiskuljettamiseen ja jälleen käsittelymaksuihin, joutuu maanomistaja nykyisten lakien mukaan vastuuseen vuokralaisensa jälkien siivoamisesta. Minulla ei ole mitään käsitystä, mitä tuulimyllyn purku tulisi kaikkiaan maksamaan. Tiedän vain sen, että tavallisen kaksion tupakointiremontti maksaa nykyisin n. 20 000 euroa.

MJO

Entäs jos lohkotut ’tontin’ omistaa yhtiö? Mulla on ollut taloudellisiakin intressejä ottaa asioista selvää verotuksellisista ja riskiskenaarioiden kannalta.

En jaksa enää jauhaa tästä. Toiset vastustaa, minä en.

Visakallo

Jauhamista voi välttää sillä, että vastaa kerralla kysymyksiin riittävän selvästi.

Rukopiikki

Maiden yhtiöittäminen on varmasti vähintä mitä voi tehdä. Näin olen ymmärtänyt monien suunnitelleenkin. Mutta ongelmaton ei ole sekään tie jos vastuut realisoituu.

Visakallo

Kovin lyhyeksi ja vähäiseksi näytti tänään Fingridin mukaan valtakunnan aurinkoenergian määrä jäädä. Kyllä ne paksut pilvet vain aika tehokkaasti estävät auringonvalon tuloa maanpinnalle asti. Muutenkin tehokas aurinkoaika on jo lyhentynyt elokuulle tultaessa tunnin verran sekä aamusta että illasta.

Esillä 10 vastausta, 2,721 - 2,730 (kaikkiaan 6,859)