Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 2,481 - 2,490 (kaikkiaan 6,867)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Nostokoukku

Kenelle se sähkö on halpaa tai lähes ilmaista? Sitä innokkuutta sijoittaa tänne Pohjolaan valtavia summia vähän minuakin ihmetyttää. Ilmaisia lounaita ei ole, eikä myöskään sähköä.

R.Ranta

Aika edullisesti minä ainakin ostin viime yönä, kun illalla käytetyt saunavedet varaajassa lämpeni.

Nostokoukku

Yhden yön mukaan ei kannata vetää johtopäätöksiä. Vuoden sähkölaskut kertoo totuuden. Sijoitukselle täytyy aina löytyä maksaja ja voiton tuottaja. Se osa tulee lankeamaan jatkossa tavalliselle suomalaiselle kuluttajalle.

Jätkä

Minä kyllä päästän käytetyt saunavedet viemäriin ja annan vesijohdosta tulla uutta  sitä muka kuin vettä kuluu.

Toisaalta kyllä ihailen R. Rantaa, joka kierrättää vettä niin kauvan kuin se vaan juoksee. Minä en, ainakaan vielä…

Visakallo

Eikö kaikki tosiaan tienneet sitä, ettei näille uusille tuuli-hankkeille makseta takuuhintaa? Kysyn siis vielä uudestaan, miten kannattavaa on tuottaa esim. R.Rannalle halpaa ja jopa ilmaista sähköä? Nykyinen valtakunnan sähkömäärä on tarkoitus vielä kahdeksankertaistaa, ja lisäksi tulevat vielä suuret aurinkovoimalat. Minun on tunnustettava, etten ymmärrä. Auttakaa viisaammat minua!

R.Ranta

Sellainenkin sanonta Jätkä on, että se joka ei ymmärrä puolesta, ei ymmärrä täydestäkään.

No, on avoimesti myönnettävä, että kirjoituksissani on hyvin, hyvin runsaasti virheitä, pahojakin. Nöyrin anteeksipyyntöni niistä. Vai pitäisikö jopa myöntää, että vanhuus ei tule yksin. Korjaan usein ajatusta ja jää lukematta uudestaan, joka on tietysti loukkaus lukijaa kohtaan. Mopokin on taas päässyt vähän karkuteille.

Tilaa on Visa vielä runsaasti ennekuin kaikki fossiiliset on saatu Suomesta korvattua. Vaikka näin pieni maa olisi täynnä tuulimyllyjä, niin sillä ei vielä kovin runsaasti saataisi Telluksen fossiilisia korvattua. Pieniä on silakat joulukaloiksi.  Olen ollut ymmärtävinäni, että markkinataloudessa kysyntä ja tarjonta määrää hintaa.  (kuten kuitupuunmarkkinakin on juuri osoittanut) Joten runsaan tuotannon pitäisi pienentää hintaa, eikä päinvastoin.

Olisi se hyvä, että kerrankin ulkolaiset tekisivät ”tyhmiä” investointeja tänne, kun me olemme kunnostautuneet sillä saralla erinomaisesti.

R.Ranta

Minulla on Jätkä täällä aika moinen omavaraistalous. Saunavesi menee suodatuskenttään ja vesi tulee siitä muutaman kymmenen metrin päässä olevasta porakaivosta. Kierto tietysti kestää jonkin aikaa. Sähköpiuha nyt tulee mutta sen käyttöä voi säännöstellä hyvin pitkälle. Puita uuniin, jos paleltaa. Sähköllä lämmintä, jos siltä tuntuu. Kauranryynejä kun hakee ja maitopurkin, niin pärjää jo hyvin pitkälle. Omat hillot pakastimesta, niin ei tarvitse kuin pitää ja päästää.

Tuulimyllyjä pitää yrittää puolustaa, että saisi niitä muutaman omalle maalle, niin pääsisi vähitellen eläkkeelle, eikä tarvitsisi risukkoja koluta, kun höppäkymmen on jo hyvällä alulla.

Rane

”Mopokin on taas päässyt vähän karkuteille.”

On kai sentään sähkömopo?

Visakallo

Nyt kun Yhdysvaltojen presidentin Suomen vierailu varmistui, on meidän presidentillämme pelin paikka varmistaa, että Suomi saa kaikki tarvittavat sotilaalliset ym. investoinnit, mitä Naton itäisessä etuvartiossa nykyisessä maailmassa tarvitaan. Siinä ovat Itä- ja Pohjois-Suomi ne alueet, jonne eniten investoidaan, eikä siinä ole silloin kysymys persaukisista helppoheikeistä.

Apli

Visan pitäisi käydä joskus jonkun tuulivoima yhtiön tilaisuudessa niin homma selkiäisi hänelle miksi tänne tullaan investoimaan niin paljon nyt ja tulevaisuudessa, rahaa ne tulee tänne tekemään ei muuten tulisi se on nyt selvä, muut syyt onkin jo täällä kerrottu, eli harvaan asuttu maa, kunnat ja valtio ja kantaverkko myötämielisiä heille yms. Ensin tulee halpa sähkö ja sen perässä energiaintensiivinen teollisuus jopa uusi paperitehdas voi tulla joskus..

Esillä 10 vastausta, 2,481 - 2,490 (kaikkiaan 6,867)