Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 2,241 - 2,250 (kaikkiaan 6,885)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• pihkatappi

Kartalla hankkeet:

A.Jalkanen

turbines.dk ja vastaavat kartat näyttävät että tuulivoimaloita on Tanskassa joka kulmalla (hakee vaikka wind turbines in denmark map). ”There are currently 6296 wind turbines in Denmark: 5666 onshore and 630 offshore.”

Uusi hallituksemme suhtautuu myönteisesti ydinvoimaan. Pienreaktoreita saisi varmaan nopeasti, mutta onko enää tarpeen kun tuulivoimaa tulee paljon. Enää pitäisi selvittää mistä saadaan säätövoima tuulivoimalle. Yksi vaihtoehto on että pumpataan tai säilötään vettä altaisiin vesivoimaloiden yläpuolella.

Visakallo

Jos tuulimyllyjä ei jatkossa rakenneta alle kolmen kilometrin päähän asumuksista ja mökeistä, se tarkoittaa myös, ettei uusi rakennuslupiakaan sen lähemmäksi saa. Tämä tahtoo kovin helposti keskusteluissa unohtua. Eihän se oikein hyvältä tunnu, kun tuulimyllytontista saa hyvän korvauksen, mutta rannoilta häviää rakennusoikeus ilman mitään korvausta.

MJO

Kaikki saavat vuokraa, jotka ovat vaikutusalueella. Jos mylly vaikuttaa rakennuslupaan, niin tottakai kuuluu vaikutusalueeseen. Sitä en tiedä vaikuttaako myllyjen rakennusluvan myöntämiseen. Silloin tietysti luvanhakijalta on jo tietoinen myllyistä.

Visakallo

Mitäs MJO tykkäisit, jos sinulla olisi kilometrin verran hyvää ilta-aurinkorantaa, johon et ole vielä teettänyt rantakaavaa tai hakenut muuten rakennuslupia, ja vähän alle kolmen kilometrin päähän alkaisi nousta tuulimyllyjä, ja rantojesi hyödyntäminen olisikin sitten siinä? (Huom. Tuulimyllyt ja aurinkopuistot eivät kosketa millään lailla minua tai lähipiiriäni, eli pohdin asioita yleisellä tasolla)

MJO

Aina ei voi kaikki voittaa visakallo. Vituttais sekin jos joku seniili vastustaisi ja jäisi 30k€ vuodessa saamatta.

Visakallo

MJO:lla taitaa se myllyn paikka olla.

MJO

Sekin on mahdollista, jopa useampia. Eikö asia silloin minua kosketaisi enemmän kuin sinua?

Apli

Hyvin kun noita karttoja katsoo mihin uusia tuulivoimaloita on tulossa niin merialueille, ja länsirannikolta sisämaahan päin, länsirannikollekin toki vielä mahtuu mutta siellä kantoverkko varmasti rajoittaa hommia, Lappiin on tullut yllättävän vähän, samoin esim pohjois-karjala/kainuu sielläkin tilaa on vähenevää asutusta..

Kalle Kehveli

<p>Jos tuulimyllyjä ei jatkossa rakenneta alle kolmen kilometrin päähän asumuksista ja mökeistä, se tarkoittaa myös, ettei uusi rakennuslupiakaan sen lähemmäksi saa.</p><p>Itse asiassa alue on laajempi. Jos tuulivoimaa rakennetaan vaikka 2 km päähän, kunnan tarkoitus on häätää asukkaat kirkonkylälle.</p><p>MJO on valmis uhraamaan muiden ihmisten hyvinvointi, kunhan itse pärjää. Tälläiset ihmiset ovat työelämässäkin hyvin vihattuja. </p>

Esillä 10 vastausta, 2,241 - 2,250 (kaikkiaan 6,885)