Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 1,431 - 1,440 (kaikkiaan 8,944)
  • Sähkö

    Merkitty: 

    Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

    Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

  • Perko

    Hybridiautoista on kaksinkertainen järjestelmä ja tuplasti haittoja Fiat 600 verraten.  Nuo uutuudet ovat kehittynet varsin vähän lastenvieteriautoista, ei ollenkaan.  Jokaiseen pitää lisätä vetoa  vähän väliä ja kuin rihmarullasta tehtyyn leluun. Tiessä oleva latauskaapeli poistaa  kumimoottoriongelmat ja minimoi akkupainot.

    Puuki

    Tiehen latauskaapelit niin kuin ennen oli autorata-autoissa urat sähkön saantia varten. Aika huonosti pysyi nekin autot radalla.  Talvikeleillä semmoset kaapelit on piilossa jään alla.

    Itselataavat hybridit on toinen vaihtoehto. Pieni polttomoottori lataa pelkkää patteri-autossa olevaa  isoa akustoa pienempää akustoa.    Pompannappihan oli hyvä auto, jos ei ollut ohitustarvetta eikä jyrkkiä ylämäkiä tiessä.

    Perko

    Fiat 600 :nen pärjäsi  jopa ralliautona!  Huonot voiteluaineet  suuret kuormat ja kova-ajo rasitti maa- metsäkäytössä liiaksi.  —  On olemassa induktiivinen mahdollisuus niin ne leikkiautoajatukset saa unohtaa, niin meinasin. Se on sitä samaa kuin hammasharjan latauksessa tapahtuu.  Puukillahan on säfföllä pörisevä hammasharja?

    ” Pieni polttomoottori lataa pelkkää patteri-autossa olevaa  isoa akustoa pienempää akustoa.” Onkos tuo sitten mitä muuttanut, kun kirassia poltetaan edellee.  Voihan laittaa  aggregaatin peräkärriin ja töpselin autoon, kärrin kuomunalle  sopii vielä 300 l  löpöä!

    Puuki

    On ollut montakin sähköhammasharjasysteemiä. Ne on kaikki sököinä.  Harjaan nykyään hampaat bambupuuharjalla. On kestävämpi kuin muoviharjat.

    Aurinkopaneeleilla latautuva pieni akkuauto olisi luontoystävällinen ja halpa kulkuneuvo.  Hybridi jossa  lisälatausmahdollisuus omalla polttomoottorilla tarvittaessa pitkällä matkalla.

    Perko

    Hybridillä on vaan tapana lorautella kerosiinia mäkipaikoissa  jopa valoista lähdöissä kun tavoittelee  toisten mukana päästä perille.  Ne tuplasysteemit ovat siinä lisäksi, painona, huollettavavana ja korjattavana, onko se päästöveroista vapautettu, en tiiä?   Mukava peli kuitenkin ja antaa aihetta keskusteluun porukoissa. Sopii ehkä ”pisaralla pisimmälle ”kisaan.  Lienee aika kalliit kaksoset.

    Nostokoukku

    Kaikkien hybridien sähkömoottori ei lähde käyntiin yli -5 asteen pakkasessa. Polttomoottori lataa akkua, mutta kuluttaa järjettömästi polttoainetta.

    Puuki

    Lämmin autotalli on hyvä olla olemassa olipa auton voimalähde mikä tahansa.

    Visakallo Visakallo

    Puuki: ”US:n mukaan (Ben Z.) viheriäillä on monta varapuheenjohtajaa lopparifirmojen palkkalistoilla.  Sieltä se kumpuaa into lisätä tuulimyllyjäkin.”

    Loppujen lopuksi politiikassa on aina kysymys rahasta, niin puolueen kuin henkilökohtaisestakin taloudellisesta edusta.

    Nostokoukku

    Raha ratkaisee. Olisi hauska tietää kumpaako on enemmän erään kiihkeästi tuulimyllyjä ajavan politiikon arvoissa, aatteen paloa vai maallisen mammonan makeutta. ( Ilta Sanomat, 21.2.2022)

    Jätkä

    Perko. Listappa äkkiä ne hybridiautot, jotka käyttävät polttoainetta niin, että KEROSIINIA valuu tielle.

    Tähän asti olen ollut varma, että se, mikä pakoputkesta lirahtelee, on vettä.

     

Esillä 10 vastausta, 1,431 - 1,440 (kaikkiaan 8,944)